معرفي 10 فناوري جديد

۴۳ بازديد

در اين مطلب منظور داريم به شناسايي ۱۰ فناوري جديد برتري بپردازيم كه بر پايه پيش بيني محققان دانشگاه MIT آمريكا، در امسال و سنه هاي پس متعلق به فراگير خواهند شد. در پيوستگي با ما به اتفاق باشيد.
كليك – تكنولوژي هاي مرتبط با كاشت وسايل گوناگون در مغز و كامپيوترهاي كوانتومي از آنگونه تكنولوژي هايي هستند كه در سنه ۲۰۱۷ ملت را حيرت زده كرده اند؛ ولي اين تكنولوژي ها تنها تكنولوژي هايي نيستند كه در سال ۲۰۱۷ شگفتي احسنت شده اند. در اين مطلب منظور داريم به شناسايي ۱۰ تكنولوژي برتر جديدي بپردازيم كه از نظر محققان دانشگاه MIT آمزيكا در سال جاري فراگير خواهند شد.
هوش مصنوعي با قابليت يادگيري امثال انسان

در صدر اين ليست هوش مصنوعي جديدي پيمان دارد كه رفتار آن تقويت شده است.
هوش مصنوعي اين قابليت را دارد كه در يك بازي پيچيده همانند بازي Go مهارت پيدا كند و حتي يك فرد ماهر در اين بازي را نيز شكست دهد. وانگهي هوش مصنوعي اين توانايي را دارد كه خودروهاي بدون راننده را در ترافيك خودروها هدايت كند.
اين فناوري بر پاي بست، تقويت ميزان يادگيري برپايي شده است و ديرينگي اين پيشه به بيش از ۱۰۰ سنه قبل باز مي گردد. نزديك يك قرن پيش روانشناسي به نام ادوارد ثروندايك، به گربه ها ياد داد كه چگونه از يك جعبه با در كلون دار، با شيوه آزمايش و خطا گريز كنند. اين رفتار پيش درآمد با يك پاداش (غذا) در گربه ها برپايي شد و سپس به يك رفتار تثبيت شده در آن ها تبديل شد.
دوربين هاي ۳۶۰

بشر مي تواند دنيا را به صورت ۳۶۰ درجه تجربه كند و هم اكنون دوربين هاي متداول هم از اين قابليت برخوردار هستند.
زماني ساخت يك سيستم با قابليت برپايي تصوير ۳۶۰ درجه از دنياي اطراف، هزاران دلار خرج داشت؛ اما هم الان امكان تصويربرداري ۳۶۰ درجه با صرف هزينه اي كمتر از ۵۰۰ دلار ممكن شده است.
البته تصويربرداري ۳۶۰ درجه بايد به نوع اي باشد كه براي افراد كسل كننده نباشد و قابليت هاي جالبي داشته باشد؛ به عنوان نمونه خبرنگاران مي توانند براي مستندسازي اخبار، از دوربين هاي ارزان قيمت ۳۶۰ درجه كاربرد كنند؛ مثلا خبرنگاران روزنامه New York Times با ضبط يك ويديوي ۳۶۰ درجه، ويرانگري هاي داعش در كشور سوريه را به تصوير كشيدند.
ژن درماني براي بهبود اختلالات موروثي

اين تكنولوژي براي كودكي كه دچار نارسايي نقص ايمني بود و والدين او كه ناچار به به كارگيري ماسك و جوشاندن انگيزه ها بازي هاي مولود خويش بودند، بهترين تكنولوژي شدني بود.
در نخست تصور مي شد كه پيوند مغز استخوان بهترين روش درماني براي مقابله با مرض اين كودك است؛ اما در آينده محققان دريافتند كه با ژن درماني و تعويض ژني كه مايه تخريب سيستم دفاعي تن اين كودك شده بود، مي توانند او را شفا كنند. اين طريق درماني براي اين كودك جواب عدل و او كاملا درمان شد.
سلول هاي خورشيدي با تاثير مضاعف

اين سلول هاي شمسي كه اصطلاحا سلول هاي خورشيدي داغ ناميده شده اند، مي توانند گرماي خورشيد را به اشعه هاي متمركز شده روشنايي تبديل كنند. اين پانل ها مي توانند جايگزين پانل هاي فتوولتاييك متداول (پانل هايي براي توليد سر راست برق از انرژي خورشيدي) شوند و كارايي اين پانل هاي جديد، نيز دو برابر پانل هاي يادشده است. با به كارگيري اين پانل ها مي طاقت انرژي مجاني شمسي را ذخيره كرد و در شب از آن بهره‌گيري كرد.
طرحي از گونه ها سلول هاي انسان
كلينيك كاشت مو
اين طرح مي تواند يك مدل جديد پيچيده از زيست شناسي را ارائه دهد و مي تواند به روند تحقيقات درباره داروهاي مختلف سرعت ببخشد. دانشمندان برآورد زده اند كه در نزديك ۳۰۰ گونه سلول متفاوت در تن انسان هستي دارد؛ اما بي گمان تنوع سلول هاي بدن انسان، بيش از اين ميزان است.
اين طرح امكان كشف نوع جديدي از سلول ها را فراهم مي كند و روند انجام آزمايشات گوناگون در مورد داروها را تسريع مي كند.
كاميون هاي بدون راننده و خودران

حتما تاكنون آگاهي ها زيادي در باره خودروهاي خودران خوانده ايد و يا شنيده ايد، جالب است بدانيد كه كاميون هاي آينده نيز به فناوري هدايت اتوماتيك مجهز خواهند شد لغايت زماني كه راننده هوشياري لازم را ندارد، سيستم هدايت خودكار، فرمان كاميون را در دست بگيرد.
همچنين اين تكنولوژي مي تواند براي هدايت گروهي از كاميون ها كه پشت سر هم جنبش مي كنند، به شغل گرفته شود لغايت هم در مصرف سوخت آن ها صرفه جويي شود و هم پايداري آن ها در برابر باد كمتر شود.
پرداخت وجه با استفاده از فناوري تشخيص چهره

شما در حال حاضر مي توانيد با يك تلنگر به ساعت هوشمند اپل واچ، وجه مورد نظر را در فروشگاه هاي استارباكس (Starbucks) آمريكا بپردازيد؛ اما طريق پرداختي جديدي با به كارگيري فناوري تشخيص چهره، نيز قرار است تاسيس شود. اين فناوري براي به كارگيري در معاملات و يا ديگر امور روزانه، به اندازه كافي دقيق است.
مسئولان موتور جستجوي Baidu كه دوست داشتني ترين موتور جستجو در كشور چين است، در حال شغل كردن بر روي سيستمي هستند كه امكان خريد بليط قطار از طريق اسكن صورت را فراهم مي كند.
كامپيوترهاي كوانتومي

نمي نا توضيح ساده اي در باره كامپيوترهاي كوانتومي ارائه داد؛ تنها مي تاب گفت در اين كامپيوترها از ذرات كوانتوم بهره‌گيري شده است و برخي از محاسبات واقعاً پيچيده را مي توانند بسيار سريع تر از كامپيوترهاي كهن اتمام دهند.
درمان كسان معلول

در يك آزمايش يك ميمون كه پاي چپش مبتلا دشوار شده بود و نا جنبش نداشت، به وسيله دستگاه هاي الكترونيكي كه بدست انسان ساخته شده بود، بهبود شد و تاب حركتي خويش را پيدا كرد. اساسا اين دستگاه هاي الكترونيكي سيستم عصبي را پاي پس مي كنند و آفت وارد شده به آن را برطرف مي كنند؛ پس اميد به درمان افراد معلول بعدها تقويت خواهد شد.
بات نت اشيا

اين فناوري، تكنولوژي احسان نيست. بان نت ها مي توانند به عنوان بدافزارهايي به كار گرفته شوند كه مهار وبكم ها، دوربين هاي امنيتي و ساير دستگاه هاي متصل به اينترنت را در دست مي گيرند و با اين پيشه باعث برپايي پريشاني در اينترنت مي شوند.
بات نت ها با به كارگيري يك نرم انگيزه ها مي توانند باعث نارسايي بيشتر و بيشتر در شبكه اينترنت شوند و توقف تكاپو آن ها هم پيشه معضل است.

منبع :  https://click.ir/1396/01/08/10-top-technology-in-2017/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.