آرشیو بهمن ماه 1398

تكنولوژي روز

سئو چيست؟

۶۸ بازديد

سئو چيست؟ چرا بايد سايتمان را سئو كنيم؟ در طراحي يك سايت ، عوامل گوناگوني وجود دارد. با اين وجود يكي از فاكتورهايي كه اهميت آن زياد اغلب از ساير بخش‌ها است، سئو (SEO)  است. در پيوستگي به شناسايي كامل سئو مي‌ پردازيم. اگر مدير يك وب سايت هستيد يا قصد داريد يك وب سايت تاسيس كنيد بي گمان به اين فكر مي كنيد كه چطور بازديد وب سايت خويش را افزايش دهم؟! يكي از برترين و بهترين تكنيك ‌هاي افزايش بازديد سايت، نمايش

سئو چيست؟ چرا بايد سايتمان را سئو كنيم؟

سايت در برترين كلمات كليدي مرتبط با گستره فعاليت وب سايتتان از طريق سئو و بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو است.در اين مقاله سعي كرديم با زباني ساده براي كل مفهوم سئو چيست؟ چرا بايد سايتمان را سئو كنيم؟ را بيان كنيم.پيشنهاد مي كنم لغايت انتهاي اين مقاله را مطالعه كنيد.  
1-سئو چيست؟كلمه سئو SEO مخفف سه واژه Search Engine Optimization است كه يه صورت خلاصه SEO ( سئو ) گفته مي شود. كه اين واژه ها به معناي بهينه سازي سايت براي موتور هاي جستجو است كه مايه مي شود وب سايت شما در كلمات كليدي مرتبط با پهنه فعاليتي شما در نتايج موتور هاي جستجو از جمله گوگل google ،ياهو yahoo و بينگ bing براي كاربراني كه به دنبال خدمات يا محصولات شما از راه موتور هاي جستجو هستند شناسايي و ديده شود.
اينكه تارنما شما در بالاترين نتايج موتور هاي جستجو پيمان بگيرد بسيار ارزشمند است چرا كه شما وب سايت خود را در معرض رويت هزاران كاربري پيمان مي دهيد كه يوميه در موتور هاي جستجو بخصوص گوگل جستجو مي كنند و به پيگيري محصولات و يا خدمات باره نياز خويش هستند با توجه به اينكه كاربراني كه از طريق جستجوي واژه ها كليدي به سايت شما وارد مي شوند ( شدامد هدفمند ) امكان جذب و تبديل بازديدكنندگان به مشتري سايت شما زياد بالا مي رود.
رسيدن به نتايج برتر گوگل در واژه ها كليدي مرتبط با كسب و كار شما نيازمند تكنيك ها و اقداماتي است كه بايد بر روي سايت پياده سازي شود لغايت سايت شما به ترافيك هدفمند دست يابد. در ادامه نوشتار سئو چيست؟ چرا بايد سايتمان را سئو كنيم؟ در ابطه با قصد از سئو سايت صحبت مي كنيم.

مديرعامل شركت سرمايه‌گذاري «سرآوا پارس» پس از ۵ ماه دوباره تغيير كرد

۸۰ بازديد

مديرعامل شركت سرمايه‌گذاري «سرآوا پارس» يك بار ديگر و فقط پس از ۵ ماه تغيير كرد. شهريور امسال، «علي سمساري‌لر» جايگزين «سعيد رحماني» شده بود اما اكنون جايگاه مديريت به يك شخص جوان به نام «علي فياض بخش» رسيده است.

سايت «آي‌تي ايران» به نقل از يك منبع آگاه گزارش داده است كه «هدف سهامداران از تغييرات جديد كمك به رويكرد اين شركت در عرضه عمومي سهام استارتاهاپ‌هاي سرمايه‌گذاري شده است.»

سرآوا هنوز به شكل رسمي اين خبر را تاييد نكرده است و به نظر مي‌رسد اين شركت تيم روابط عمومي مشخصي ندارد، اما يك منبع آگاه در شركت سرآوا، در پاسخ به ديجياتو، تغيير مديرعامل را تاييد كرد. اين منبع در خصوص چرايي تغيير مديرعامل در اين بازه كوتاه، دليل را در تغيير مجمع اعلام مي‌كند و مي‌گويد: «مجمع جديد با سياست‌گذاري‌ها و اهداف جديد تصميم گرفت كه مديرعامل را تغيير دهد. اين اتفاق، به هيچ وجه يك اتفاق بزرگ يا عجيب نيست؛ صرفاً اين بحث وجود داشت كه راهبرد جديدي در پيش گرفته شود و بر همين اساس، تصميم گرفته شد.»

اين منبع در پاسخ به سوال ديجياتو مبني بر اينكه مديرعامل جوان و جديد چقدر مي‌تواند در رسيدن به هدف تازه يعني وارد كردن استارتاپ‌هاي سرآوا به بازار سرمايه موفق باشد، مي‌گويد: «واقعيت اين است كه علي فياض بخش، در بين مديران رده دوم سرآوا، كسي است كه بيشترين آشنايي را با فضاي بورس و فضاي مالي دارد و در اين حوزه، از سايرين خبره‌تر است؛ مخصوصاً وقتي به سابقه‌ي كاري‌اش در «حركت اول» نگاه كنيم.»

از بين ديجي‌كالا، كافه‌بازار و علي‌بابا به عنوان ۳ استارتاپ شناخته‌شده‌اي كه سرآوا در آن‌ها سرمايه‌گذاري كرده، در ماه‌هاي اخير مديران ديجي‌كالا و كافه‌بازار با جديت براي ورود به بازار سرمايه ابراز علاقه و تلاش كرده‌اند. اين تلاش در حالي انجام مي‌شود كه راه ورود سرمايه‌ي خارجي به ايران بسته است و تنها مسيري كه براي رشد و جذب سرمايه بزرگ در برابر اين شركت‌هاي فناوري وجود دارد، حضورشان در بازار سرمايه است.

فياض بخش، مديرعامل جديد سرآوا.

اما با نگاهي به سابقه كاري مديرعامل جديد، مي‌بينيم كه فياض بخش از از نيمه اول سال ۹۶ در شركت سرآوا پارس به عنوان مدير استراتژي مشغول به كار بوده است. رزومه كاري او نشان مي‌دهد كه او از سال ۹۴ تا ۹۶ در حركت اول به عنوان مدير بازرگاني مشغول به كار بوده است. حركت اول يكي از زيرمجموعه‌هاي همراه اول است كه تلاش مي‌كند در استارتاپ‌ها با گرايش فين‌تك سرمايه‌گذاري كند.

پيش از آن نيز فياض بخش براي حدود ۶ سال در شركت «سرمايه‌گذاري توسعه نور دنا» مشغول فعاليت بوده كه اين شركت سرمايه‌گذاري نيز جز واحدهاي تجاري فرعي شركت ارتباطات سيار ايران (همراه اول) است.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/04/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%b3%d8%b1%d8%a2%d9%88%d8%a7/

مباني سئو

۶۵ بازديد
 آموزش آموزش مباني مهم بهينه سازي سايتاگر از جمله افرادي هستيد كه در سئو و بهينه سازي سايت شكست خورده و برآيند اينكه نتوانسته از راه سايت مشترياني پيدا كنيد، اين مطلب به از آن شماست. اصول مهم و مباني سئو در دنياي وب
مباني سئو
جز اساسي ترين موارد محسوب مي شوند و بدون رعايت آنها نمي طاقت اميدي به كسب رتبه خوب در فضاي پر رقابت امروزين داشت.

سئو (SEO) مخفف عبارت search engine optimization به معني بهينه سازي براي موتورهاي جستجوست. در سئو فرآيند هايي با قصد راحت كردن دسترسي كاربران به سايت شما از راه نتايج موتورهاي جستجو سپريدن مي گيرد. وب سايت شما احتمالا در يك واژه كليدي داراي رتبه اي در صفحات دهم به پس نتايج جستجو است. يك فرآيند سئو موفق، به سايت شما كمك مي كند كه تا آنجا كه شدني است به صفحات ابتدايي گوگل و به چهره ايده آل، به صفحه اول گوگل برسد.
فرايند سئو مي تواند بسيار پيچيده و درگيرانه باشد، ولي مباني و بنيادي در آن وجود دارد كه با به كارگيري آنها مي توانيد به افزايش رتبه سايت خود در نتايج جستجو بپردازيد. اين مباني سئو در هر سايتي اعم از خردترين سايت تا بزرگترين سايت هاي بين المللي مي بايست اعمال شود.
10 اصل پايه اي سئو عبارتند از:
1. مدل كسب و كار خود را درك كنيدسئو و بهينه سازي سايت بدون اين كه بر مدل كسب و كار خويش مستحضر باشيد، كمكي به شما نخواهد كرد. شما قبل از آغاز هر پروژه سئو و تعريف اهداف قابل دستيابي در كسب و كار، مي بايست در باره مسائل بسيار مهمي تصميماتي بگيريد. اين مسئله در مورد استارت آپ هاي كوچكي كه اخير آغاز به كار كرده اند، كسب و كارهاي كوچكي كه قصد طراحي دوباره سايت را دارند و حتي شركت هاي با سرمايه هاي عظيم نيز پايدار است.
در نخست بازار هدف و مشتري منظور خود را مشخص كنيد. انتخاب اين دو گزينه بر روي برگزيدن واژه ها كليدي سايت شما نشانه خواهد گذاشت. بازار منظور خود را بشناسيد و اطلاعات ضروري در باره كاربران هدف خود را نيز كسب كنيد. اين اطلاعات مي بايست شامل آشنايي با خواسته ها و انتظارت مشتريان در خريد محصول شما مي باشد.
بعد از انكه اين اطلاعات را كسب كرده و فهم درستي از بازار موجود پيدا كرديد، مي توانيد واژه ها كليدي مرتبط را كشف كرده و راز لوحه كار خود پيمان دهيد.
به عنوان مثال اگر شما فروشنده كت و شلوار هاي مردانه ايتاليايي هستيد، عبارت "كت و شلوار مردانه" نمي تواند مشتريان باره عقيده را به سمت شما هدايت كند. به علاوه شما به دنبال كاربراني هستيد كه به صورت خاص علاقه مند به محصولات ايتاليايي هستند. فلذا عبارت كليدي مناسب براي كسب وكار شما، "كت و شلوار مردانه ايتاليايي" خواهد بود.
2. واژه ها كليدي مناسب را معرفي كنيداين قسمت از پيشه در سئو، فوق العاده مهم مي باشد. در اين جا شما واژه ها كليدي بلندتري كه معتقديد كاربران به جستجوي آنها در وب مي پردازند را انتخاب مي كنيد. قصد شما اينست كه در هنگام جستجوي واژه ها كليدي برگزيده شما بدست كاربران، سايت شما در بالاترين قسمت نتيجه جستجو قرار گيرد.
با استفاده از ابزارهايي مثل Google Keyword Planner مي توانيد بهترين عبارت كليدي براي سايت خود را برگزيدن كنيد. در ضمن مي توانيد واژه ها كليدي مرتبط با آن را نيز پيدا كنيد.
انتخاب واژه كليدي پسنديده براي كسب و كارتان، سرانجام ماجرا نيست. شما از اين بعد مي بايست به چهره مدام رتبه سايت خويش را در نتايج جستجو پيگيري كنيد. دقت داشته باشيد كه رتبه سايت در طول موعد حائز نوساناتي است و همواره در جاي ثابتي نمي ماند. انتخاب عكس العمل مناسب براي حفظ موقعيت سايت نيز بسيار مهم است.
3. رتبه سايت در كلمات كليدي را تحت نظر داشته باشيدتحت عقيده داشتن رتبه كلمات كليدي بسيار مهم است، چرا كه اين رتبه هيچ وقت مقاوم نمي ماند. فاكتورهاي رتبه بندي همواره در حال تغييرند و صرفا به اين علت كه در ماه گذشته در صفحه نخست پيمان داشتيد، دليلي بر حضور ادامه دار سايت در اين صفحه نيست.
با به كارگيري ابزارهايي مشابه وبمستر تولز گوگل، رتبه ميانگين سايت خود در واژه ها كليدي را مي توانيد مانيتور كرده و ذيل نظر بگيريد.
4. مطالب با كيفيت منتشر كنيدگوگل به سايت هاي داراي مطالب با كيفيت امتياز اخص اي در رتبه بندي مي دهد و به همين انگيزه شما مي بايست در تقسيم وبلاگ خويش اقدام به نگارش محتواي با كيفيت كنيد.
ارتباط مستقيمي بين محتواي بلند (بيش از 2000 كلمه) و رتبه صفحه پيوسته با آن درونمايه هستي دارد. آقاي Neil Patel از كارشناسان سرشناس سئو در جهان، با تحقيق و برررسي كه در اين مقوله داشته است، تاكيد كرده كه ارتباط معنا داري بين نتايج صفحه نخست گوگل و تعدادكلمات به پيشه رفته در آنها وجود دارد. او پذيرفتن كرده بيشتر رتبه هاي ابتدايي گوگل متعلق به صفحات حائز بيش از 2000 كلمه است. او حتي به كاربران توصيه ديتا كه از مطالب زياد بلند كه حائز 3000 واژه و بيشتر هستند استفاده كنند. اين كار ضرري نداشته و احتمالا به كسب رتبه بهتر آن صفحه كمك زيادي مي كند.
بنابراين دفعه پس كه مطلب بسيار اختصار با كمتر از 500 كلمه نوشتيد، تجديد نظري كرده و در چهره امكان مقدار محتواي آن را افزايش دهيد. گوگل سايت هاي با تعداد صفحات بسيار بسيار ولي محتواي بسيار محدود و بي كيفيت را جريمه مي كند.
5. سئو دروني سايت را رسيدگي كنيدهر صفحه از سايت شما مي بايست مطابق با اصول درست سئو باشد. در عقيده داشته باشيد كه صرفا رتبه كلي سايت منظور سئو نبوده و هر يك از صفحات سايت نيز مي بايست پتانسيل حضور در نتايج جستجو را داشته باشند.
پارامترهاي زياد زيادي در سئو داخلي سايت موثرند كه در صفحه آموزش سئو داخلي مي توانيد آن ها را فرا گرفته و با به كارگيري مطالب پيوسته به افزايش دانش خود در اين مقوله بپردازيد. همچنين با استفاده از ابزارهايي مثل GTmetrix ميتوانيد به تست و بررسي اوليه سئو داخلي اقدام كنيد.
6. سرعت سايت را ارتقا دهيدكاربران امروزي اينترنت به سرعت بالاي سايت در دسكتاپ و موبايل خو كرده اند. توجه به اين خواسته كاربران الي حدي فرا رفته كه گوگل فاكتور سرعت سايت را جز پارامترهاي رتبه بندي اعلام كرده است.
اين مسئله وقتي مهمتر مي شود اگر بدانيم كه:
كاربران يك سايت در چهره انتظار بيش از حتماً در اثناء بارگذاري صفحه، دكمه بك را خفقان داده و سايت ديگري را از نتايج جستجو برگزيدن مي كنند.سرعت سايت مستقيما جز پارامترهاي رتبه بندي بوده و همينطور كند بودن سايت موجب افزايش بانس ريت مي گردد.اما چه مقدار سرعت براي كاربران راضي كننده است. بر پايه دست موزه Testmysite گوگل، زمان بارگذاري سه ثانيه و كمتر متعلق به يك مقدار آرماني براي سايت هاست. 3 لغايت 4 ثانيه سررسيد خوبيست، اما در مورد سايت هاي بيش از 4 ثانيه فكر بنيادين بايست كرد.
با به كارگيري راهكارهاي پايين مي طاقت به افزايش سرعت سايت پرداخت:
فعال كردن AMP در وبسايتاستفاده از http2راه اندازي يك CDNتكنيك هاي افزايش سرعت سايت اندك به موارد فوق نمي شود و در مطلب افزايش سرعت سايت مي توانيد از ديگر راهكارهاي مهم در اين گويه آگاهي يابيد.
7. از تاكتيك هاي سئو تاييد نشده بهره‌گيري نكنيدهمواره از طريق هاي سئويي استفاده كنيد كه باره تاييد گوگل باشد الي رتبه سالمتري كسب كنيد. هر روشي كه به نظر، كمك حال سئو باشد در واقع كاركرد مناسبي نخواهد داشت، چرا كه داور پاياني آن گوگل است. اين گوگل است كه در پايان تندرست بودن تكنيك هاي سئو را تاييد مي كند.
فراتر از اين بعضي از طريق هاي سئو بر اساس سياست گوگل قانوني نمي باشد و در چهره اتمام گوگل با سايت هاي خاطي تصادف نيز خواهد كرد. چندي از اين طريق هاي سئو كلاه سياه عبارتند از:
استفاده بي رويه از واژه ها كليدي: اين به حالتي گفته مي شود كه شما به چهره افراطي و بيش از حد در محتواي خود از واژه ها كليدي موردنظرتان بهره‌گيري كنيد.تبليغات زياد: به شغل بردن تبليغات بسيار در صفحات سايت موجب بروز مشكلاتي مي شود. اين مسئله مايه تفريق سرعت سايت و تجربه كاربري مي گردد.خريد لينك پولي: كسب بك لينك از سايت هاي طاقت پيوسته و به وسيله پرداخت پول جز موارد غير قانوني سئو محسوب مي شود و گوگل در چهره مشاهده وبسايت خاطي را به شدت جريمه مي كند.8. سئو سايت هاي رقيب را بررسي كنيدشما فقط كسب و كار در مقوله كاري خود نيستيد و احتمالا جز پيشروهاي آن هم نمي باشيد. اين مسئله نياز به افزايش خرج و پيشه بروي سئو را بيشتر مي كند. يكتا از اين گذرگاه ها بررسي سئو سايت هاي رقيب است.
با بررسي سئو سايت هاي رقيب، با نقاط قوت آنها آشنا شده و متوجه تغييرات لازم براي رسيدن به جايگاه هاي بالا مي شويد. اين بدين معنيست كه مي توانيد با استفاده از اين دگرگوني ها مثبت در سايت به رتبه هاي بالاتر در واژه ها كليدي سايت برسيد.
يكي از ابزارهاي رسيدگي سئو سايت رقبا، آلت Open Site Explorer سايت Moz است كه با استفاده از آن مي توانيد به بررسي بك لينك هاي سايت هاي رقيب بپردازيد.
9. عكس هاي خود را به شكل صحيح آپلود كنيداستفاده از تگ هاي درست در عكسها موجب ارتقاي سئو سايت مي گردد.
متاسفانه بسياري از  تارنما ها اين پارامتر مهم سئو را ناديده گرفته و عكس هاي خود را بدون متن جايگزين آپلود مي كنند. موتورهاي جستجو قادر به فهم محتواي تصويري نيستند و فقط افزار فهم آنها از تصاوير، تگ Alt آنهاست. آنها با احضار محتواي اين تگ به موضوعيت تصوير پي مي برند.
با استفاده از توصيف صحيح عكس خود اين بخت را به آن مي دهيد كه در جستجوي تصاوير گوگل نمايش ديتا شود و اين مسئله به سئو كلي سايت كمك زيادي خواهد كرد. در ضمن اين كار موجب فهم بهتر گوگل از محتواي متن مي شود كه عكس در بين آن قرار دارد.
10. طراحي وب سايت را بهينه سازي كنيداكنون سال 2017 است و هيچ كسي علاقه مند به تماشا سايت ها مانند بيست سال پيش نيست.
يكي ديگر از فاكتورهاي مهم رتبه بندي و سئو سايت، طراحي وب صفحات است، چرا كه اين مسئله بر روي تجربه كاربري، كارايي سايت و ساختار اطلاعات آن كارايي مي گذارد.
اگر سايت شما حائز سيستم هدايت صحيحي نباشد، پيشه با آن براي كاربران و همينطور موتورهاي جستجو سخت شده و مبتلا افت رتبه در نتايج جستجو مي شود.
براي ساخت يك سايت با طراحي درست كارهاي زير را سپريدن دهيد:
طراحي ساده و مينيمال داشته باشيد.از ساختار اطلاعاتي خوب استفاده كنيدفضاهاي خالي بين بلاك ها به كار بريد.از رنگ هاي متصاد جهت جلب پروا كاربران استفاده كنيدراه هاي ارتباطي خويش را در دسترس قرار دهيداز سيستم هدايت كاربري كارامدي بهره‌گيري كنيدتجربه كاربري را در نخستينگي قرار دهيد.وقتي از همه اين فاكتورها در سايت سهم ببريد، طراحي سايت شما به روز و متناسب با كاربران امروزين خواهد بود. در نتيجه سئو سايت شما تقويت شده و رتبه بهتري در نتايج جستجو كسب مي كنيد.

آيا شاتل موبايل به دنبال عرضه سيم كارت هوشمند است؟

۷۰ بازديد

بررسي‌ها و برخي يافته‌هاي ديجياتو نشان مي‌دهد كه احتمالا شاتل موبايل به دنبال عرضه «سيم‌كارت هوشمند» است. براساس اعلام شاتل موبايل، اين اپراتور در حال پياده سازي يك فناوري جديد و نوآورانه است كه قصد دارد با راه‌اندازي آن گسترده‌ترين و بهينه‌ترين پوشش شبكه 4G تلفن همراه را براي مشتركين سيم كارت‌هاي خود فراهم كند. پيش‌بيني مي‌شود اين فناوري بناست با نام تجاري Smart يا همان هوشمند رونمايي شود.

«آرش كريم‌بيگي»، مديرعامل شاتل موبايل به تازگي در گفتگويي كه با خبرگزاري ايسنا داشته، از پياده‌سازي راهكار فني و جديد نوآورانه‌اي براي پوشش‌دهي شبكه 4G و 3G صحبت به ميان آورده است كه اكنون در مرحله تست است و با راه‌اندازي آن كيفيت شبكه شاتل موبايل متحول مي‌شود.

 

از سوي ديگر مديرعامل شاتل موبايل در روزهاي گذشته يك توييت منتشر كرد كه در آن تصويري مربوط به سنجش سرعت اينترنت 3G شاتل موبايل ديده مي‌شود، اما نكته مهم‌تر در اين تصوير، نام اپراتور است كه در گوشي آيفون با عبارت «smart» در كنار نام سرويس دهنده سيم كارت ديده مي‌شود.

اينطور به نظر مي‌رسد كه رويكرد جديد شاتل موبايل، كه خود مديرعامل نيز اعلام كرده «در مرحله تست است»، اينجا حضور دارد و سرعتي كه كاربر در زمان اتصال به شبكه 3G به دست آورده حدود ۲۰ مگابيت بر ثانيه است.

توييت امروز مديرعامل شاتل موبايل، سناريوي ارائه سيم‌كارت هوشمند را بيشتر تقويت مي‌كند.

شاتل موبايل به عنوان يك اپراتور مجازي نوع يك (Full MVNO)، با هسته شبكه (Core Network) اختصاصي كه بر پايه NFV پياده سازي شده، از آنتن‌هاي شبكه‌هاي «رايتل»، «همراه اول» و 4G بر بستر TD-LTE استفاده مي‌كند. حالا احتمالي كه اينجا وجود دارد و شنيده‌هايي كه آن را تاييد مي‌كنند، حكايت از آن دارد كه اين اپراتور، نوعي تكنولوژي را در لايه هسته مستقل شبكه خود و سيم كارت توسعه داده كه كاربر در هر لحظه و بر اساس موقعيت جغرافيايي خود، به بهترين شبكه و قوي‌ترين آنتن موبايل در نزديكي خود متصل شود تا باكيفيت‌ترين پوشش سيگنالي را در هر نقطه از كشور دريافت كند.

در صورتي كه اين پيشبيني ها صحيح باشد و اين اپراتور، استفاده از آنتن‌هاي شبكه ايرانسل را نيز به شكل تجاري راه‌اندازي كند و در واقع از آنتن‌هاي هر ۳ اپراتور موبايل در كنار فناوري TD-LTE بهره بگيرد، كاربر مي‌تواند با سيم كارت شاتل موبايل، از بهترين شبكه ممكن در هر نقطه‌اي استفاده كند. بر اين اساس، پس از پياده‌سازي اين فناوري بايد شاهد تحولي در پوشش دهي و كيفيت شبكه اپراتوري توسط شاتل موبايل باشيم

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/04/%d8%b4%d8%a7%d8%aa%d9%84-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%b3%db%8c%d9%85-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af/

همراه اول با شعار «يك همكاري معتبر» در سومين رويداد نمايشگاه كار حضور دارد

۶۹ بازديد

سومين نمايشگاه كار ايران به مدت سه روز از پنجشنبه (۱۷ بهمن ماه) در محل بوستان گفتگوي تهران آغاز به كار مي‌كند و در آن بسياري از شركت‌هاي بزرگ نظير همراه اول در آن حضور دارند. اپراتور اول با شعار يك همكاري معتبر در اين نمايشگاه حضور پيدا كرده و در غرفه ۶ اين سالن قرار گرفته است.

نمايشگاه كار، رويدادي است كه در آن سازمان‌ها با موقعيت‌هاي شغلي خود حاضر شده و اين فرصت را پيدا مي‌كنند تا با كارجويان ملاقات كرده و در يك فضاي رقابتي نسبت به جذب نفرات مورد نظر اقدام كنند. استخدام در معتبرترين سازمان‌هاي كشور، امكان ملاقات حضوري و گفتگو با مديران جذب و استخدام و آشنايي با فرهنگ سازماني شركت هاي معتبر از جمله ويژگي هاي برگزاري اين رويداد براي كارجويان عنوان شده است.

واحد منابع انساني همراه اول ضمن حضور در اين رويداد ملي، با برگزاري بيش از ۲۰ كارگاه تخصصي و تجربي در قالب اتاق يادگيري (Learning room) به انتقال دانش و تجارب در حوزه كاري نخستين و بزرگترين اپراتور تلفن همراه كشور مي پردازد.

 

در اين نمايشگاه سه روزه كارگاه هايي با عناوين «روندهاي جديد استخدام در ۲۰۲۰»، «چگونه در شركت هاي بزرگ استخدام شويم؟»، «مالي، شريك تجاري كسب و كار يك اپراتور»، «چگونه يك كمپين تبليغاتي طراحي كنيم؟»، «اقتصاد ديجيتال، دنياي جديدي كه در آنيم»، «طرح كسب و كار، چگونه كسب و كارمان را بازسازي كنيم»، «IOT، همه چيز به هم وصل خواهد شد»، «AI، هوشي براي ساماندهي جنگل داده ها»، «بلاكچين، دنياي آينده تحت كنترل همه و هيچكس»، «نقشه راه و تكنولوژي هاي اينترنت اشياء»، «۵G، نسل پنجم شبكه هاي موبايل»، «هوش مصنوعي در شبكه هاي نسل آينده موبايل» برگزار مي شود.

گفتنيست حضور در اين كارگاه ها براي علاقه مندان آزاد و رايگان اعلام شده است. همراه اول با حضور در غرفه ۶ سالن تهران واقع در مجتمع نمايشگاهي بوستان گفتگو، از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸ ميزبان بازديدكنندگان و كارجويان است.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/04/%d9%87%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%88%d9%84-%d8%a8%d8%a7-%d8%b4%d8%b9%d8%a7%d8%b1-%db%8c%da%a9-%d9%87%d9%85%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%b9%d8%aa%d8%a8%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%b3/

چه انتظاراتي بايد از يك مشاوره سئو داشته باشيم؟

۶۹ بازديد

سئو (SEO) و بهينه سازي سايت يك ديد و ديدگاه كلي است كه به انفرادي توانا نيست روشنگر هدف‌گذاري و راهبُرد شما باشد.در چند سنه بازپسين ميزان اهميت

مشاور سئو چيست

سئو و بهينه‌سازي سايت به اندازه‌اي افزايش مكشوف است كه بايستگي گرفتن مشاوره سئو از پايه‌هاي اصلي پيشرفت و كسب رتبه بهتر در موتور هاي جستجو به اخص گوگل است.
 
جهت درك بهتر اين عبارت بهتر است به معناي واقعي آن پروا كنيم يعني Search Engine Optimization به معناي بهينه‌سازي سايت براي موتور هاي جستجو است.
ولي سؤال ما اين است آيا قصد شما موتور هاي جستجو است؟ يا بازديدكنندگان كه از طريق موتور هاي جستجو وارد سايت شما شده‌اند است؟
هدف نخست در فعاليت هاي مرتبط و پيوسته با سئو كسب جايگاه بهتر در صفحه نتايج جستجوي گوگل است.ولي مقصود اصلي ما بايد بر پايه افزايش كاربران واقعي سايت كه سبب افزايش ميزان فروش يا بهبود در جذب تبليغات مي‌شود.
در اين اثناء است كه نقش راهبردي يك مشاور سئو بارز مي‌گردد و ارزش مشاوره سئو حرفه‌اي چندين برابر مي‌شود.
 
 
آيا واقعاً ما به مشاوره سئو احتياج داريمشما همواره به رايزن سئو نيازمند هستيد لكن نقش رايزن سئو در هر زمان متفاوت خواهد بود.
به عنوان مثال زماني كه مي‌خواهيد سايت خود را راه‌اندازي كنيد رايزن سئو در برگزيدن نام دامين،شركت طراحي سايت و ارائه‌دهنده هاستينگ،امكانات باره نياز سايت و …. شما را مدد خواهد نمود.در روبرو همين رايزن براي سايتي كه در حال تكاپو و كار است مي‌تواند كارها،فعاليت ها و پيشنهادت كاملاً متفاوتي را ارائه كند.بنابراين كوشش خويش را بر اين داشته باشيد كه پيش از شروع كار و جنبش سايت خود از مشاوره سئو را سپريدن دهيد تا راهبُرد معيني از همان نخست در سايت شما ايجاد شود.
 
مشاور سئو كيست؟در چند سال اخير  ارزش  و كسب جايگاه بهتر در صفحه نخست گوگل اغلب از بيش شده است.همين مسئله سبب شده كلماتي مانند كارآزموده سئو يا كارشناس سئو به گوش اكثر فعالان در حيطه وب آشنا باشد و افراد زيادي در زمينه مشاوره سئو كار و جنبش نمايند.به تدريج كمپاني ها و افراد به اين نتيجه رسيدند كه بهتر است تيمي براي توليد محتوا و سئو برپايي دهند و به طور مستقيم بر عملكرد آن ها ناظر باشند.
امروزه بيچارگي به نزاكت هاي تخصصي و دنبال علم روز در كناره وقت اندك مديران كسب‌وكار ها ماهيتي را مي‌طلبد به اسم رايزن سئو.و در روبرو افرادي هستند كه خود را مشاورين سئو مي دانند.و به طور مستقيم براي شما و كسب‌وكار شما كاري سپريدن نمي‌دهند بلكه دستوركار ها و آموزش هاي مورد بيچارگي را در اختيارتان قرار مي‌دهند و مشاوره سئو حرفه‌اي را اتمام مي‌دهند.
در پيوستگي بخوانيد:  نحوه استخدام كارآزموده سئومفاهيم و آلت هاي سئو زياد وسيع است و در چندين زمينه قابل تبادل نظر هستند كه هر كدام از آن‌ها نيازمند ادب تخصصي و فني است كه سبب مي‌شود در مواردي يك كمپاني به بيش از يك مشاور سئو نيازمند باشد.در اين مطلب كوشيدن مي‌كنيم مفهوم مو به موي از رايزن سئو بيان نماييم و ليستي از توقعاتي كه در دريافت مشاوره سئو بايد به آن جواب داده شود تعبيه شده است

باشگاه مشتريان تپسي راه اندازي شد

۶۷ بازديد

تپسي از راه‌اندازي باشگاه مشتريان در آخرين نسخه اپليكيشن خود خبر داد. اين تاكسي اينترنتي كه به تازگي از رنگ و لوگوي جديدش رونمايي كرده بود، باشگاه مشتريان خود را با نام «سفينه تپسي» به عنوان يكي از قابليت‌هاي تازه‌اش معرفي كرد.

«سفينه تپسي» يا باشگاه مشتريان اين شركت، با هدف قدرداني از مسافران وفادار اين تاكسي اينترنتي و افزايش حس تعلق به برند تپسي طراحي شده است و تمامي كاربران تپسي مي‌توانند پس از بروزرساني اپليكيشن تپسي در آن ثبت نام كنند.

اعضاي باشگاه مشتريان يا سفينه تپسي به چهار سطح با عناوين زمين، ماه، خورشيد و كهكشان تقسيم مي‌شوند. اين تقسيم‌بندي بر اساس تعداد سفرهايي كه كاربران تپسي با اين تاكسي اينترنتي داشته‌اند صورت مي‌گيرد.

مسافران اين تاكسي اينترنتي با عضويت در سفينه تپسي، به نسبت قرار گرفتن در هر يك از سطوح تعيين شده، به ازاي مبلغي كه براي هزينه سفر در تپسي خرج مي‌كنند، امتياز مي‌گيرند. امتياز‌هاي ثبت شده اين قابليت را به هر يك از كاربران مي‌دهد تا از تخفيف‌ها و مزاياي تپسي و ساير كسب و كارهايي كه در اين پروژه با تپسي همكاري دارند، استفاده كنند.

در باشگاه مشتريان تپسي، برندهايي چون ديجي‌كالا، پارس آنلاين، تخفيفان، چيليوري، تيوال، سينما تيكت، گليتال و نوار، محصولات خود را به اعضاي اين باشگاه با تخفيف ارائه مي‌دهند.

باشگاه مشتريان، اولين قابليت تازه‌اي است كه در جديدترين نسخه تپسي از آن رونمايي شده است و بنا به اعلام اين شركت، قابليت‌هاي جديد ديگري نيز به زودي به كاربران آن ارائه خواهد شد.

تغيير هويت بصري از جمله رنگ و نشان برند، بهبود تجربه كاربري و معماري اپليكيشن و همچنين توسعه قابليت‌هاي پيشين، از جمله تغييراتي هستند كه تپسي در اپليكيشن اخير خود ارائه داده است.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/04/%d8%a8%d8%a7%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%85%d8%b4%d8%aa%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d9%be%d8%b3%db%8c-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b4%d8%af/

برنامه‌هاي ايرانسل در سومين نمايشگاه كار ايران تشريح شد

۵۷ بازديد

سومين نمايشگاه كار ايران به مدت سه روز از پنجشنبه (۱۷ بهمن ماه) در محل بوستان گفتگوي تهران آغاز به كار مي‌كند و در آن بسياري از شركت‌هاي بزرگ نظير همراه اول در آن حضور دارند. اپراتور همراه ايرانسل در اين نمايشگاه حضور پيدا كرده و در غرفه ۱۰ اين سالن قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومي ايرانسل، دانشجويان و كارجويان در دو غرفه مي‌توانند با مديران و كارشناسان ايرانسل درباره موقعيت‌هاي شغلي موجود، ديدار و گفت‌وگو كنند.

غرفه اصلي ايرانسل در سالن تهران، غرفه شماره ۱۰ واقع شده است و غرفه دوم، با عنوان غرفه كارآموزي، نيز در طبقه دوم سالن گلستان، پذيراي مراجعه كنندگان است.

ايرانسل علاوه بر حضور در اين نمايشگاه، سه كارگاه در روزهاي پنجشنبه، جمعه و شنبه برگزار خواهد كرد. در اين كارگاه‌ها مديران ارشد، مديران و كارشناسان ايرانسل درباره «مركز توسعه شغلي ايرانسل»، «سفر مهندسين كامپيوتر و فناوري اطلاعات در دنياي تلكام و استارت آپ» و «فرهنگ قدرداني در ايرانسل» موضوعاتي را طرح و بررسي مي‌كنند.

نمايشگاه كار، رويدادي است كه در آن سازمان‌ها با موقعيت‌هاي شغلي خود حاضر شده و فرصت پيدا مي‌كنند تا با تعداد زيادي از كارجويان ملاقات كرده و در يك فضاي رقابتي نسبت به جذب نفرات مورد نظر اقدام كنند. همچنين كارجويان يا دانشجوياني كه در صدد تجربه فضاهاي كاري مختلف هستند، مي‌توانند با ظرفيت‌ها، شيوه‌هاي مديريتي و موقعيت‌هاي شغلي، به شكلي كاملاً عيني و عملي آشنا شوند تا مسير شغلي آينده خود را طراحي كنند.

امكان ملاقات حضوري و گفت و گو با مديران، آشنايي با فرهنگ سازماني و حضور در كارگاه‌هاي ياد شده، از ويژگي‌هاي اين غرفه نمايشگاهي اعلام شده است.

سومين نمايشگاه كار ايران، از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸ روزهاي پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه تا شنبه ۱۹ بهمن ماه، در بوستان گفت‌وگوي تهران واقع در خيابان چمران محل نمايشگاه دائمي بوستان گفت‌وگو برگزار مي‌شود. نمايشگاه كار براي برندهاي مطرح جامعه يك فرصت دوباره براي شناساندن خود در قالب يك كارفرما است. گفتنيست در نمايشگاه كار سال گذشته ۷۰ هزار رزومه در نمايشگاه سال گذشته رد و بدل شد و نزديك به ۱۲ هزار نفر بازديدكننده در آن حضور داشته‌اند.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/05/%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%d8%b3%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d9%88%d9%85%db%8c%d9%86-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87/

سئو چيست و چه اهميتي دارد؟!

۶۱ بازديد

h Engine و كاربر، UX و ارائه منحصر به فرد ترين خدمات در سطح وب حاصل شود.
سئو  تغييرات خاصي در طراحي وب سايت و محتوا است كه در نهايت منجر به اين مي شود كه سايت براي موتور هاي جستجوگر جذاب تر به نظر بيايد.

سئو چيست و چه اهميتي دارد

و در واقع هدف استفاده از سئو  براي اين است كه موتور جستجوگر سايت شما را در صدر جستجوهاي خود قرار دهد.زماني كه شما در گوگل به دنبال يك موضوع خاص مي گرديد مشاهده مي كنيد كه برخي از وب سايتها در صفحات اوليه نمايش داده مي شوند و رتبه بعضي ديگر در صفحات دوم و سوم و… قرار مي گيرند پس وب سايت هايي كه در صفحه اول گوگل نمايش داده شده است يعني اينكه گوگل از اين وب سايتها بيشتر خوشش مي آيد و براي آنها امتياز و رتبه بالاتري نسبت به بقيه سايتها كه در صفحات دورتر هستند قائل است و به بياني ديگر اين سايتها كه در رتبه بالاتري قرار گرفته اند براي گوگل بهينه تر بوده اند.
١-  به فرايند توليد محتوا، محتوايي كه بتواند توسط خزنده موتور هاي جستجوگر پيدا و ايندكس شود و رتبه خوبي در گوگل و ساير موتور هاي جستجوگر دريافت كند گفته مي شود.
٢-سئو انجام كار در راستاي كسب رتبه براي نمايش بيشتر و قوي سايت در موتور هاي جستجوگر است. هنگامي كه پروسه بهينه سازي به درستي و از طريق بهترين روش ها، آزمايشات و كار سخت پياده سازي شود، معمولا كار ميكند! گاهي اوقات باعث سردرد مي شود. ممكن است به دوستي هاي صنعتي نيز منجر شود.  در ساده ترين شكل ممكن سئو به معناي راحت كردن كار سرچ انجين ها براي پيدا كردن وب سايت شماست، محتواي سايت خود را درك كنيد و به آن بر اساس شاخص هاي ارتباط با موضوع و محبوبيت بسنجيد.
تاريخچه  سئودر اواسط دهه ۹۰ ميلادي، صاحبان سايت ها و آنهايي كه مطالب سايت ها را فراهم مي كردند، شروع به بهينه سازي سايت هايشان براي موتورهاي جستجوگر كردند. در ابتدا تمامي صاحبان سايت ها نيازمند آن بودند تا آدرس يك صفحه از سايت خود را به موتورهاي جستجوگر معرفي نمايند كه باعث مي شد تا موتورهاي جسنجوگر، اسپايدرهاي خود را به روانه آن سايت ها نمايند. اينكار سبب آن مي شد تا تمامي لينكهاي آن صفحه استخراج شود و صفحات ديگر آن سايت ها نيز ايندكس شوند. چنين روندي شامل دانلود صفحه توسط اسپايدر و دخيره سازي محتويات آن در سرور موتورهاي جستجوگر مي باشد جاييكه برنامه دومي به نام ايندكسر، انواع مختلفي از اطلاعات را از آن صفحات استخراج مي كند، اطلاعاتي نظير كلماتي كه صفحه حاوي آن است، كلمات كليدي، در كجاها استفاده شده اند، و وزن به كار رفته در كلمات و تمام لينكهاي درون صفحه كه سپس در جايي قرار داده مي شوند تا در آينده آنها را مورد بررسي قرار گيرند، بعنوان اطلاعات، استخراج خواهند شد.
اولين الگوريتم گوگل الگوريتم كبوتر بود كه توسط مديران فعلي گوگل يعني Larry Page و Surgery Brain طراحي شده بود.از آن زمان تا به حال تمامي وب سايت ها به دنبال بدست آوردن فاكتور هاي رتبه بندي موتور هاي جستوگر هستند تا در سدر نتايج به نمايش در آيند و مخاطبان بيشتري را جذب كنند.
 روش هاي براي سئو كردن سايتبطور كلي ۳ روش جامع براي سئو وبسايت وجود داره كه بسته به سبك سئو كار يا نوع شرايط پروژه يكي از اون ها براي اجرا انتخاب ميشن.
اين روش شامل:
سئو كلاه سفيدسئو كلاه سياهسئو كلاه خاكسترياهميت اساسي و مهم سئو در كسب و كار چيست؟در صورتيكه شما صاحب يك كسب و كار اينترنتي هستيد از فرصت فضاهاي مبتني بر وب براي جلو زدن از رقباي خود استفاده كنيد. با استفاده از تكنيك­هاي سئو و بهينه­ سازي وب­سايت مي­ توانيد درصدر نتايج  از موتورهاي جستجو قرار بگيريد و سريع تر از ساير رقبا ديده شويد تا در نتيجه به كسب و كار اينترنتي خود رونق بدهيد.
بازار داغ دنياي ديجيتال و فضاي رقابتي ايجاد شده براي ورود به اين حوزه سبب شده تا طراحي سايت حرفه اي و يا عادي و ساده بسيار زيادي در سراسر دنيا انجام بشود، از اين رو تعداد وب سايت هاي موجود در دنياي وب به شدت گسترده يافته است و دقيقا همين امر اهميت سئو در كسب و كار را روز به روز افزايش مي دهد، درباره اهميت سئو در كسب و كار اينترنتي كافي است بدانيد كه بيش از ۸۵% كاربران از طريق موتورهاي جستجو به وب­سايت­ ها مي آيند و ۵۰% از آنها همواره محصولات و خدمات مورد نياز خود را به صورت اينترنتي و آنلاين خريداري مي كنند. پس بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو تاثير بسيار بالايي بر معرفي و ارتقاء رتبه سايت در نتايج جستجو بسيار اهميت دارد.
 

۳۰هزار بار از كد تخفيف اسنپ ويژه معلولان استفاده شده است

۶۱ بازديد

شركت اسنپ در طرحي به نام «با شما در حركتيم» كه از ۱۲ آذرماه ۱۳۹۸ اجرا شده، تا پايان امسال تخفيفي براي افراد داراي كارت معلوليت بهزيستي ساكن تهران در نظر گرفت كه بر اساس آمار منتشده شده اين شركت، تاكنون ۳۰ هزار بار از اين كد استفاده شده است.

روابط عمومي اسنپ با اعلام آمار ۳۰ هزار بار استفاده از كد تخفيف ويژه معلولين اين تاكسي اينترنتي اعلام كرده كه هزينه كليه‌ي فعاليت‌هاي مسئوليت اجتماعي اسنپ از جمله طرح «با شما در حركتيم» از منابع مالي شركت اسنپ پرداخت مي‌شود و راننده به هيچ عنوان هيچ هزينه‌اي را متقبل نخواهد شد.

روابط عمومي اسنپ درباره تخصيص تخفيف سفر به معلولان مي‌گويد:

«اسنپ به واسطه مسئوليت اجتماعي خود تلاش مي‌كند تا در حضور پررنگ افراد داراي معلوليت در جامعه نقش داشته باشد. از همين رو همزمان با روز جهاني معلولان، تفاهم‌نامه‌اي را براي تخصيص كد تخفيف به افراد داراي معلوليت با شهرداري امضا كرديم. اسنپ اين تفاهم‌نامه را صرفا در راستاي مسئوليت اجتماعي خود امضا كرده و هيچ امتيازي بابت تخصيص اين كد تخفيف از هيچ سازماني دريافت نكرده ‌است.»

اين تخفيف از طريق يك كد اختصاصي روي شماره تلفن افراد داراي معلوليت قابل استفاده است. افراد داراي معلوليت در هر سفر بايد اين كد را در بخش «كد سفر» داخل اپليكيشن اسنپ وارد كنند تا ۲۰درصد از هزينه سفر آنها (تا سقف ۶هزار تومان) كم شود.

بر اساس اعلام روابط عمومي اسنپ، براي فعال‌سازي اين كد تخفيف تيم‌هاي مختلفي در اسنپ با همه توان بسيج شده‌اند تا بتوانند كار را به نحو احسنت به انجام رساند. شوراي شهر شماره تلفن افراد داراي معلوليت را در اختيار اسنپ قرار داد و اسنپ پس از فعال كردن كد تخفيف براي اطلاع‌رساني درباره اين تخفيف به افراد داراي معلوليت پيامك ارسال كرد.

روابط عمومي اسنپ در ادامه توضيح مي‌دهد:

«با توجه به اينكه شماره تلفن‌هايي كه در اختيار اسنپ قرار گرفته بود كامل نبود، براي ارائه تخفيف به معلولان ساز و كاري را با روابط عمومي بهزيستي در نظر گرفتيم. بر اساس اين ساز و كار، افراد داراي معلوليت عضو بهزيستي اطلاعات خود را (شامل كد ملي و شماره موبايل) جهت استعلام از طريق ارسال دايركت در شبكه‌هاي اجتماعي رسمي اسنپ، يا ارسال ايميل به pr@snapp.cab و يا تماس با پشتيباني در اختيار اسنپ قرار مي‌دهند. اين اطلاعات با سازمان بهزيستي چك مي‌شود و در صورت تاييد اين سازمان كد تخفيف به اين افراد تعلق مي‌گيرد.»

در حال حاضر بحث حمايت از معلولان به عنوان اصلي‌ترين مسئوليت اجتماعي شركت اسنپ تعريف شده است. از همين رو تسهيلات ويژه‌اي براي رانندگان داراي معلوليت نيز در نظر گرفته‌اند. مجموع رانندگان داراي معلوليت در ناوگان حمل‌ونقل اسنپ حدود ۱۰هزار نفر است كه تمام اين افراد از پرداخت كميسيون معاف شدند. بر اين اساس بايد گفت مجموع كميسيون افراد داراي معلوليت در يك ‌سال گذشته تا ابتداي تابستان ۹۸، مبلغ ۹۰‌ ميليارد ريال بوده كه اسنپ اين رقم را از اعتبار اين افراد كسر نكرده است.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/05/%db%b3%db%b0%d9%87%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%af-%d8%aa%d8%ae%d9%81%db%8c%d9%81-%d8%a7%d8%b3%d9%86%d9%be-%d9%88%db%8c%da%98%d9%87-%d9%85%d8%b9%d9%84%d9%88%d9%84%d8%a7/