آيا شاتل موبايل به دنبال عرضه سيم كارت هوشمند است؟

۷۱ بازديد

بررسي‌ها و برخي يافته‌هاي ديجياتو نشان مي‌دهد كه احتمالا شاتل موبايل به دنبال عرضه «سيم‌كارت هوشمند» است. براساس اعلام شاتل موبايل، اين اپراتور در حال پياده سازي يك فناوري جديد و نوآورانه است كه قصد دارد با راه‌اندازي آن گسترده‌ترين و بهينه‌ترين پوشش شبكه 4G تلفن همراه را براي مشتركين سيم كارت‌هاي خود فراهم كند. پيش‌بيني مي‌شود اين فناوري بناست با نام تجاري Smart يا همان هوشمند رونمايي شود.

«آرش كريم‌بيگي»، مديرعامل شاتل موبايل به تازگي در گفتگويي كه با خبرگزاري ايسنا داشته، از پياده‌سازي راهكار فني و جديد نوآورانه‌اي براي پوشش‌دهي شبكه 4G و 3G صحبت به ميان آورده است كه اكنون در مرحله تست است و با راه‌اندازي آن كيفيت شبكه شاتل موبايل متحول مي‌شود.

 

از سوي ديگر مديرعامل شاتل موبايل در روزهاي گذشته يك توييت منتشر كرد كه در آن تصويري مربوط به سنجش سرعت اينترنت 3G شاتل موبايل ديده مي‌شود، اما نكته مهم‌تر در اين تصوير، نام اپراتور است كه در گوشي آيفون با عبارت «smart» در كنار نام سرويس دهنده سيم كارت ديده مي‌شود.

اينطور به نظر مي‌رسد كه رويكرد جديد شاتل موبايل، كه خود مديرعامل نيز اعلام كرده «در مرحله تست است»، اينجا حضور دارد و سرعتي كه كاربر در زمان اتصال به شبكه 3G به دست آورده حدود ۲۰ مگابيت بر ثانيه است.

توييت امروز مديرعامل شاتل موبايل، سناريوي ارائه سيم‌كارت هوشمند را بيشتر تقويت مي‌كند.

شاتل موبايل به عنوان يك اپراتور مجازي نوع يك (Full MVNO)، با هسته شبكه (Core Network) اختصاصي كه بر پايه NFV پياده سازي شده، از آنتن‌هاي شبكه‌هاي «رايتل»، «همراه اول» و 4G بر بستر TD-LTE استفاده مي‌كند. حالا احتمالي كه اينجا وجود دارد و شنيده‌هايي كه آن را تاييد مي‌كنند، حكايت از آن دارد كه اين اپراتور، نوعي تكنولوژي را در لايه هسته مستقل شبكه خود و سيم كارت توسعه داده كه كاربر در هر لحظه و بر اساس موقعيت جغرافيايي خود، به بهترين شبكه و قوي‌ترين آنتن موبايل در نزديكي خود متصل شود تا باكيفيت‌ترين پوشش سيگنالي را در هر نقطه از كشور دريافت كند.

در صورتي كه اين پيشبيني ها صحيح باشد و اين اپراتور، استفاده از آنتن‌هاي شبكه ايرانسل را نيز به شكل تجاري راه‌اندازي كند و در واقع از آنتن‌هاي هر ۳ اپراتور موبايل در كنار فناوري TD-LTE بهره بگيرد، كاربر مي‌تواند با سيم كارت شاتل موبايل، از بهترين شبكه ممكن در هر نقطه‌اي استفاده كند. بر اين اساس، پس از پياده‌سازي اين فناوري بايد شاهد تحولي در پوشش دهي و كيفيت شبكه اپراتوري توسط شاتل موبايل باشيم

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/04/%d8%b4%d8%a7%d8%aa%d9%84-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%b3%db%8c%d9%85-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.