آرشیو دی ماه 1399

تكنولوژي روز

چگونه بفهميم شادوبن شديم

۳۹ بازديد

چرا “Shadow Banزير است؟
استفاده از API هاي نامعتبر و ربات هاي اينستاگرامياستفاده از هشتگ هاي مخالف با قوانين اينستاگرام يا غير مرتبطريپورت شدن چگونه بفهميم شادوبن شديم  محتواهاي مخالف قوانين اينستاگرام پيج شمازير پا قراردادن يا محدوديت هاي فالو، لايك و كامنتتغيير بيش از مرز آدرس IP دستگاه شما يا به كارگيري شدو بَن” شده ايم؟اگر يك پيج داشته باشيد و به صورت مستمر در آن پيج فرآوري درونمايه و تكاپو كنيد پس از مدت ها متوجه ميشويد كه بازديد و لايك پست ها و حتي استوري هاي شما به صورت قابل توجهي ذيل آمده است و احساس ميكنيد كه بيننده هاي شما نسبت به قبل زياد تفريق پيدا كرده است.

در اين حالت است كه احتمالا شدو بن شده ايد.
جهت اطمينان از اين باره مي توانيد موارد پايين را  بررسي كنيد:
قسمت تعداد بازديد پست هاي پيجاز نوار زير پست هاي شما كه با زدن روي آن ميتوانيد شمار گونه ها بازديد پست خودتان را ببينيد گزينه اي تحت عنوان From Explore ميبينيد كه اگر وجود نداشت يا عدد آن بعد از مدت ها صفر بود احتمال Shadow Ban شدن پيج شما وجود دارد.
پست تان را با يك هشتگ خلوت آزمون كنيدبراي اين روش بايد يك هشتگ خلوت يا يك هشتگ كاملا خالي (كه توسط خودتان ساخته شود و هيچ پستي متعلق به هشتگ استفاده نكرده باشد) انتخاب كرده و هشتگ را در پست وارد كنيد. بعد از وارد كردن هشتگ در پست و آپلود كردن آن در پيج به هشتگ راز زده و اگر پست شما در هشتگ هستي نداشت به اين معناست كه پيج شما Shadow Ban شده است.
چگونه “Shadow Ban لغايت رفع شدن Shadow Ban از هشتگ كاربرد نكنيد.ترجيها براي پست هايتان كپشن ننويسيد.سعي كنيد لغايت رفع Shadow Ban بسيار پست نگذاريد. (بيشتر با استوري با دنبال كنندگان پيوستگي استوار كنيد تا سخت حل شود)از تقدير Report در تنظيمات اينستاگرام درخواست رفع سخت بدهيد و پوزش كنيد.از طريق وبسايت اينستاگرام Forget Password كنيد و پسورد خويش را تغيير دهيد.در صورت انجام موارد بالا به چهره دقيق، طي 2 تا شدو بن بيرون ميشود.

بيو اينستاگرام

۳۳ بازديد

در يك صفحه تجاري بيو چه نكاتي را بايد رعايت كنيم؟

معرفي فعاليت تجاري بيو اينستاگرام يا هدف شما به مخاطبينراه ارتباطي مخاطبين با شماكوتاه نويسي: گاهي اوقات برخي معتقدند كوتاه و مختصر نويسي ميتواند براي بيو مناسب باشد. البته در صورتي كه شركت شما يك شعار تبليغاتي خوب داشته باشد. بطور خلاصه از شعار تبليغاتي خود استفاده نماييد.بيو اينستاگرام كجاست ؟بيو اينستاگرامبيو اينستا كجاست ؟ اين سوالي است كه خيلي از كاربران آن را مطرح مي كنند. بيو اينستاگرام در صفحه پروفايل اينستاگرام تان جاي گرفته و از نام اكانت تا استوري هاي برگزيده و دكمه هاي تماس (در صورت بيزينسي كردن اينستاگرام)  را ميتوان بيو اينستاگرام در نظر گرفت همانطور كه در مطالب بالا گفتيم اين قسمت از اينستاگرام شخصيت و هدف اكانت شما را به نمايش در مي آورد و ديگران را از موضوع اكانت شما مطلع ميكند اين موضوع زماني اهميت دار ميشود كه اكانت شما فروشگاهي باشد يا در حال فروش محصولات خود باشيد. پس ميتوان گفت بيو اينستا يكي از مهم ترين بخش‌هاي اكانت اينستاگرام ميباشد كه در صورت توجه بيشتر قطعا نتيجه بهتري خواهيد گرفت. اما چه چيزهايي را ميتوان جزيي از بخش بيو اينستا در نظر گرفت؟
۱_ نام اكانتهمانطور كه در تصوير بالا مشاهده ميكنيد در بالاي هر اكانت اينساگرام اسم آن و يا همان يوزرنيم اكانت به چشم ميخورد و اين نام مختص به آن اكانت مربوطه بوده يا به قولي هر اسم اكانت (username) در اينستاگرام ميتواند در يك اكانت استفاده شود و كپي ديگري در اكانت ديگر ندارد پس اگر هنگام انتخاب نام اكانت خود با مشكل مواجهه شديد سعي كنيد نام اكانت مناسب و مربوط به موضع اكانت خود را انتخاب كنيد حال اين اسم ميتواند اسم خودتان باشد و يا شركت و…
۲_ عكس پروفايلعكس پروفايل نيز در بخش بيو اينستا قرار گرفته كه ما در مقاله هاي قبلي نحوه گذاشن عكس پروفايل اينستاگرام را برايتان آموزش داده ايم كه در پي آن ميتوانيد به راحتي براي اكانت خود عكس پروفايل مناسب و مربوط به اكانت تان را انتخاب كنيد.
۳_ بيو اينستاگرامشما با استفاده از اين بخش ميتوانيد تا ۱۵۰ كاراكتر را در بيو اينستاگرام خود جاي دهيد حال ميتواند اين كاراكتر هاي متن باشد يا ايموجي ها و يا هشتگ و تگ و يا تركيبي از همه ي اين ها كه در ادامه مقاله همه ي اين موارد را بررسي خواهيم كرد.
۴_ لينك سايت/كانالشايد براي شما هم پيش آمده كه بخواهيد لينك هاي متعددي را در بخش بيو اينستاگرام خود اضافه كنيد، اما همانگونه كه ميدانيد تنها امكان اضافه كردن يك لينك در بيو اينستاگرام امكانپذير هست. اين مشكل بيشتر براي شركت ها و يا حتي ادمين هاي كانال هاي تلگرامي كه ميخواهند لينك كانال هايشان را در بيو اينستاگرام خود جاي دهند رخ ميدهد، از اين رو تيم اينبو دست به يك خلاقيت و آبديت جديدي در اين باره داده كه ميتوانيد لينك هاي زياد را در بخش بيو اينستاگرامتان به نمايش در آوريد.
۵_ استوري هاي برگزيدهيكي از قابليت هاي جديد اينستاگرام بخش استوري آن ميباشد كه قبل ها در مورد اين بخش مطالبي را نوشته ايم اما يك قابليت ديگر براي نشان دادن بيشتر استوري ها وجود دارد و آن استوري هاي برگيزده ميباشد كه شما ميتوانيد هر استوري كه قبلا آن را انتشار داده ايد و يا قصد انتشار آن را داريد را در بيو اينستاگرام خود به صورت دائمي براي عموم به نمايش در آوريد.
۶_ ويژگي categoryشما با بيزينسي كردن اكانت خود ميتوانيد از ويژگي استفاده كنيد كه در پي آن دكمه هاي تماس جداگانه اي در بخش بيو اينستاگرام براي عموم به نمايش در مي آيد تا راه هاي ارتباطي شما با مشتري هايتان بيشتر و راحتر از قبل شود.
7- دكمه هاي تماس يا call to actionيكي ديگر از قابليت هاي اينستاگرام در كمك به كسب و كارها ايجاد فضايي جهت برقراري ارتباط كاربران با كسب و كارها در نظر گرفته شده است. اين قابليت باعث شده كه شما نيازي نداشته باشيد كه فضاي بيو خود (همان 150 كاراكتر) را به اين اطلاعات اختصاص دهيد و شما در واقع فضاي بيشتري براي بيو در اختياز خواهيد داشت.
ايميلبا تكميل اين قسمت در پروفايل، يك دكمه Email در زير عكس شما در پروفايل ظاهر ميشود . كاربران با كليك بر روي اين دكمه وارد اپليكيشن ايميل موجود در گوشي شان براي ارسال ايميل به شما ميشوند.
آدرسدر صورتي كه بخواهيد ميتوانيد آدرس كسب و كارتان را هم وارد نماييد تا مشتريان بتوانند بهتر با شما ارتباط برقرار كنند و يا اعتمادسازي بيشتري براي آنها انجام دهيد. زماني كه كاربران بر روي اين دكمه كه در زير عكس شما در پروفايل نشان داده ميشود، كليك كنند آدرس شما و شماره تلفن به آنها نشان داده خواهد شد.
تماس تلفنيگزينه ديگر تلفن است. كه زماني كه شما اين قسمت را تكميل نماييد. زمانيكه كاربر بر روي دكمه call كليك نمايد ميتواند از طريق شماره تلفن تان با شما تماس بگيرد.
چگونه يك بيو اينستاگرام بنويسيمو اما به مهم ترين بخش مقاله امروز مان رسيديم خب با توجه به توضيحات بالا و اشاره كردن به برخي از ويژگي و امكانت بخش بيو اينستاگرام حال وقت آن رسيده تا در مورد اين كه چگونه بيو اينستاگرام خود را آماده كنيم تا بهترين نتيجه را از آن بگيريم و اين كه چگونه ميتوان از ويژگي هاي اين بخش به نحو احسن استفاده كرد و در كنار راهنمايي ها و توصيه ها تعدادي از جملات مفهومي را كه ميتوان در بيو اينستا خود نوشت را خواهيم گفت.
نام و نام خانوادگيبه جز اسم اكانت يا همان يوزرنيم يك نام ديگر نيز وجود دارد كه در بيو اينستاگرام قابل مشاهده ميباشد خود اين نام نيز بسيار مهم است زيرا در صفحه جستجو اكسپلور اينستاگرام يكي از بخش هاي آن را جستجو با ” نام و نام خانوادگي ” تشكيل ميدهد كه انتخاب درست و مربوط به اكانت اين نام نيز ميتواند بسيار موثر باشد.
تيك آبيبه احتمال زياد شما نيز در برخي از پيچ هاي معروف در جلوي نام و نام خانوادگي يا همان full name تيك آبي رنگي را مشاهده كرده ايد كه در پيچ هاي معمولي و خودتان چنين علامتي را مشاهده نميكنيد. داشتن اين آيكون در بيو پيچ تان مستلزم داشتن ويژگي هايي از جمله معروف بودن بالا بودن فالور هاي پيچ تان و … ميباشد. هدف اصلي اينستاگرام از فعالسازي اين تيك در برخي از پيچ ها اين است كه فرد اصلي و يا به قولي ادمين واقعي آن پيچ را براي ديگر كاربران اينستاگرام كه علاقه به آن فرد و يا موضوع پيچ دارند را نشان دهد.
نوشتن صحيح بيو اينستاگرامحتما هنگامي كه خواسته ايد متني را در بخش بيو اينستاگرام خود بنويسيد با آن چيزي كه بعد از نوشتن مشاهده ميكنيد تفاوت زيادي دارد براي مثال هنگام نوشتن متن مد نظر در بخش بيو اينستاگرام يك اينتر و يك فاصله يا فاصله هاي زيادي را اعمال ميكنيد يا از كاراكتر ها در جا هاي مد نظر خود جا گذاري ميكنيد اما بعد از ذخيره كردن وقتي به صفحه پروفايل خود براي مشاهده نتيجه تايپ رجوع ميكنيد ميبينيد كه فاصله هاي مد نظر شما به صورت صحيح اعمال نشده براي حل كردن اين مشكل كافيست متن مورد نظر خود را در برنامه هاي ديگر نوشته يا برنامه يادداشت كه در هر سييستم چه گوشي و چه كامپيوتر موجود است، نوشته و سپس كپي و در بخش بيو خود جاگذاري كنيد.
استفاده از هشتگ و تگيكي از آپديت هاي جديد اينستاگرام كه امروزه نيز بيشتر به چشم ميخورد امكان اضافه كردن هشتگ و يا تگ كردن يك اكانت در بخش بيو اينستاگرام ميباشد به اين صورت كه شما ميتوانيد به راحتي كلماتي را هنگام نوشتن بيو اينستاگرام تان هشتگ كرده و يا اكانت هاي خاص و يا دوستان تان را تگ كنيد تا در بيو اينستاگرام تان به نمايش عموم در آيند.
اضافه كردن بيش از يك لينك در بيو اينستاگراميكي از آپديت هاي تيم برنامه نويسي اينبو قابليت لينك ساز بود كه در واقعه شما ميتوانيد با استفاده از اين ويژگي به جاي استفاده از يك لينك در بخش بيو اينستاگرام خود و دريافت ترافيك براي سايت و يا كانال خود از لينك هاي موجود ديگر خود نيز استفاده كنيد.
قابليت تغيير فونت بيو در اينستاگرامبا تغيير فونت متن هايي كه در بيو، كپشن و يا استوري مينويسيد ميتوانيد جلب توجه بيشتري كنيد. ما به شما پيشنهاد ميدهيم از سايت igfont استفاده نماييد. براي كار كردن با اين سايت وارد سايت شده در قسمت متن ، متن مورد نظر خود را تايپ نماييد. در زير آن ليستي از متن شما با فونت ها و قابليت هاي مختلف نشان داده ميشود. كافيست آن را كپي كرده و در بخشي كه دوست داريد قرار دارد.
سايت هاي ديگري براي همين منظور وجود دارند كه شما ميتوانيد از آنها هم استفاده نماييد تا جلوه زيبايي به متن هاي خود بدهيد كه البته كار كردن با همه آنها بسيار آسان است و شبيه توضيحات فوق است.instafonts , instagramfonts , instagram-fonts
تغيير فونت بيو ترفندي براي داشتن متن بيشتر بيو در اينستاگرامدر اينجا ترفندي را به شما آموزش ميدهيم كه در بخش بيو در اينستاگرام متن بيشتري بتوانيد وارد نماييد.همانطور كه در بالا هم اشاره شد بخشي بنام آدرس در پروفايل شما وجود دارد. ما براي نوشتن متن طولاني از اين قسمت ميخواهيم استفاده كنيم
با وارد شدن به اين قسمت مشاهده ميكنيد كه سه بخش وجود دارد. بخش سوم مربوط به Zipcode است كه در اين قسمت ما با آن كاري نداريم.. در بخش اوليه متن مورد نظر خود را كه ميخواهيد به بيو اضافه كنيد بنويسيد و در جاي متن دوم، اسم شهري كه در آن هستيد را به انگليسي وارد نماييد.
ترفندي براي ايجاد فاصله در بيو اينستاگرامهمانطور كه ميدانيد در بخش بيو اگر متن خود را تايپ نماييد فاصله ها ممكن است درج نشوند. بنابراين براي رفع اين مشكل مي توانيد از ويرايشگرهاي متني مختلفي كه در گوشي تان يا كامپيوترتان داريد استفاده نماييد.متن را تايپ نماييد و بعد آن را كپي كرده و در بخش بيو اينستاگرام قرار دهيد.
افزودن ايموجي به متن بيو در اينستاگرامبراي افزودن ايموجي هاي مختلف به متن بيو و يا كپشن اينستاگرام ميتوانيد از سايت messletter استفاده نماييد. ايموجي ها را در كادر متن قرار داده، كپي كنيد و در بخشي كه مد نظرتان است قرار دهيد.

سيستم كند كننده ويدئو براي يادگيري مهارت هاي فيزيكي از راه رسيد

۲۹ بازديد
 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,سيستم كند كننده ويدئو
يادگيري مهارت‌هاي فيزيكي مانند جودو با مشاهده ويدئوهاي آموزشي ساده نيست. اما يك سيستم جديد كند كننده پخش اين ويدئوها آموزش از اين طريق را تسهيل مي‌كند. 

به گزارش مهر به نقل از نيواطلس، افرادي كه قصد دارند با مشاهده فايل‌هاي ويدئويي برخي ورزش‌ها يا مهارت‌ها را بياموزند به علت پخش سريع تصاوير نمي‌توانند پا به پاي استاد به پيش بروند. اما اگر سرعت پخش ويدئوها بر مبناي توانايي يادگيري كاربر كند شود، مي‌توان اميدوار بود كه بر اين چالش غلبه شود.

 

سيستمي كه بدين منظور طراحي شده پخش ويدئويي واكنشي نام گرفته و مي‌توان از طريق آن سرعت حركات آموزشي را بر مبناي نظر و درخواست كاربر كندتر كرد.

 

اين سيستم با همكاري دانشگاه‌هاي لنكستر و استنفورد انگليس ابداع شده و سخت افزار اصلي آن يك ماژول تعقيب كننده حركات ساخت مايكروسافت موسوم به كينكت است كه در كنسول‌هاي بازي نيز مورد استفاده است. نرم افزار سيستم مذكور با دريافت اطلاعات از اين سخت افزار وضعيت آرنج، زانو، دست‌ها، بازوها، لگن و پاها كاربر را كنترل مي‌كند و از اين داده‌ها براي تنظيم سرعت پخش حركات سريع ويدئو استفاده مي‌شود.

اين نرم افزار قبل از آغاز پخش ويدئوها و در ابتداي راه اندازي تحليلي كلي از وضعيت فيزيكي كاربر ارائه مي‌دهد و يك سرعت پخش آهسته پيش فرض را انتخاب مي‌كند كه به مرور زمان و در صورت تغيير توانايي‌هاي وي متحول مي‌شود. از اين فناوري مي‌توان براي دستكاري سرعت پخش ويدئوهاي عادي نيز استفاده كرد.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11066430.html

اپل IPHONE 13 را در ماه سپتامبر معرفي مي كند

۳۱ بازديد
 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,اپل iPhone 13
اطلاعات منتشر شده خبر از بازگشت زمان معرفي آيفون‌ها به ماه سپتامبر مي‌دهند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شركت اپل به واسطه عرضه محصولات بسيار با كيفيت به برترين توليد كننده گوشي‌هاي هوشمند و لوازم ديجيتالي تبديل شده است و افراد زيادي از محصولات توليد شده توسط اين شركت استفاده مي‌كنند. حدود سه ماه پيش نيز اين شركت از پرچمداران جديد خود يعني خانواده iPhone 12 رونمايي كرد كه به واسطه استفاده از دوربين و سخت افزاري بي نظير، نظر بسياري از كاربران را به خود جلب كرد و اين گوشي تاكنون به فروش نسبتا خوبي رسيده است.

 

اما به تازگي اطلاعاتي درباره زمان معرفي آيفون iPhone 13 در فضاي مجازي منتشر شده است كه اعلام مي‌كند اپل در سال ۲۰۲۱ از برنامه‌ هميشگي خود براي معرفي آيفون‌ها استفاده مي‌كند. برنامه هميشگي اپل براي معرفي آيفون به اين صورت بود كه در اواخر ماه سپتامبر، شركت اپل از گوشي جديد خود پرده برداري مي‌كرد اما در سال جاري به دليل شيوع ويروس كرونا اپل گوشي جديد خود را در ماه اكتبر و با تاخير عرضه كرد. علاوه بر اين هركدام از اعضاي خانواده iPhone 12 در زمان خاصي وارد بازار شدند و شاهد عرضه همگي آن‌ها نبوديم.

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,اپل iPhone 13

موارد قابل پيشبيني درباره iPhone 13

مانند هميشه شركت اپل از پردازنده رسمي خود يعني پردازنده‌هاي سري A استفاده خواهد كرد و پردازنده‌اي كه در iPhone 13 استفاده خواهد شد نيز احتمالا A15 است. در بخش دوربين نيز بايد شاهد افزايش دقت و عملكرد دوربين در مناطق كم نور باشيم.

انتظار مي‌رود اپل در ساخت iPhone 13 ظاهر گوشي خود را كمي تغيير دهد چرا كه اين گوشي پنجمين نسل از گوشي‌هاي اپل خواهد بود كه از بريدگي بسيار بزرگ در نمايشگر خود استفاده مي‌كند. با اين حال براي مشخص شدن اطلاعات بيشتر در اين باره بايد تا زمان اعلام رسمي شركت اپل منتظر ماند.

 

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11066561.html

آژانس ديجيتال ماركتينگ

۳۱ بازديد

آژانس ديجيتال ماركتينگ چيست و چه وظايفي بر عهده دارد؟
در دنياي امروز، با اينكه بازاريابي و تبليغات هنوز به‌صورت سنتي، يعني چاپ كاتالوگ، تبليغات راديويي و تلويزيوني و... در حال انجام است، آژانس ديجيتال ماركتينگ اما عمدتاً اين كار به‌صورت ديجيتال انجام مي‌شود و اين به‌معني از‌بين‌رفتن روش بازاريابي سنتي نيست؛ چراكه تكنيك‌هاي بازاريابي سنتي همچنان جاي خود را در ميان برخي از كمپين‌هاي ديجيتال ماركتينگ حفظ كرده‌اند. تقريباً مي‌شود گفت اصطلاح «آژانس ديجيتال ماركتينگ» بيش از حد عجيب و غريب است، چرا؟ چون تعريف دقيقي از آن در دسترس نيست. ازآنجاكه شايد هر كسب‌و‌كار يا هر جايي خود را آژانس ديجيتال ماركتينگ معرفي كند، بايد به وجه تمايزهاي آن با بازاريابي سنتي و اينكه خود آژانس ديجيتال ماركتينگ دقيقاً چيست اشاره كنيم تا اين موضوع براي علاقه‌مندان به‌خوبي جا بيفتد و روشن شود.
اما آژانس ديجيتال ماركتينگ واقعاً چيست؟ شايد در ابتدا حس كنيد كه اين سؤال، بسيار ساده و پيش‌پا‌افتاده است؛ اما با جست‌وجوي اين سؤال به فارسي يا معادل انگليسي آن در موتورهاي جست‌وجو، متوجه مي‌شويد كه با موضوعي به‌ظاهر ساده، اما در باطن سخت و چالشي روبه‌رو هستيد. موضوعي كه مي‌شود ساعت‌ها دربارۀ آن بحث و گفت‌وگو كرد و شايد درنهايت نيز حق مطلب ادا نشود.
احتمالاً اغلب اين مطلب را شنيده‌ايد كه مي‌گويند: «جهان بازاريابي در حال تغيير است.» به نظر من اين عبارت درست است، اما احساس مي‌كنم هر كسي نگاه متفاوتي به اين موضوع دارد. نگاه من به اين موضوع اين نيست كه مسير بازاريابي به كدام سمت مي‌رود و آينده‌اش كجاست؛ چراكه ما داريم در زمان حال زندگي مي‌كنيم و بايد زمان حال خودمان را دريابيم. به‌علاوه انتخاب‌هاي امروزمان به‌عنوان يك انسان يا مدير در كسب‌و‌كارهاست كه وضعيت آيندۀ بشر يا كسب‌و‌كارها را رقم خواهد زد. در علم مديريت به مسئلۀ تصميم‌گيري به‌عنوان يكي از وظايف مهم انسان‌ها اشاره شده است. بنابراين باتوجه‌به اين صحبت‌ها مديران تبليغات و بازاريابي كسب‌و‌كارها بايد بتوانند با هوشمندي تصميم‌گيري‌ كنند؛ زيرا آن‌ها در آيندۀ كسب‌و‌كارها نقش بسزايي ايفا مي‌كنند. از‌اين‌رو شناخت وظايف آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ در انتخاب آن‌ها براي همكاري، به مديران كسب‌و‌كارها كمك مي‌كند تا در پروسۀ همكاري با آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ و برون‌سپاري مسئوليت‌هاي ديجيتال ماركتينگ كسب‌و‌كار خود، انتخاب هوشمندانه‌تري داشته باشند. همچنين شناخت اين وظايف در پيگيري امور مربوط به ديجيتال ماركتينگ بسيار مؤثر است.

شما با خواندن اين مقاله از شركتي كه وظيفۀ ديجيتال ماركتينگ كسب‌و‌كارتان را به آن مي‌سپاريد و نيز تأثير فعاليت‌ها‌يش بر كسب‌و‌كارتان، تصوير واضح‌تري به دست مي‌آوريد و انتظارات درست‌تري از آن خواهيد داشت. در اين مقاله سعي كرده‌ام منابع مطالعاتي گوناگون را با تجربيات شخصي و كاري‌ام گردآوري كنم و به اين سؤال، پاسخي درخور دهم. درنتيجه مي‌توان گفت كه اين مقاله دقيقاً براساس منابع مطالعات ذكرشده گردآوري و نوشته شده است كه فهرست آن‌ها در انتهاي مقاله در دسترس است.
قبل از شروع هم تشكر مي‌كنم از و همۀ دوستاني كه در گردآوري اين مقاله به من كمك كرده‌اند.
از عليرضا ميهن‌نژاد، عليرضا كاظم‌زاده، عليرضا پير، بهداد خُسور، آيناز نوري، دريا نويدي، هادي مرادي، حسن سيدي، ارسلان شورابي، فريبا احمدي، مهدي برهمندپور، محمد بهكام، رعنا شمس، سعيد مسلمي، ترنم سارمي، حسين وحداني، اردشير طيبي، مصطفي قاري، حسن شفيعيان، مرضيه قائدي، علي حسيني، ماني اكبرپوري، يوسف فراهاني، بهنام غلامي، پريسا محمدي، سامان فائق، نسرين طاهري‌پور، عليرضا رستگار، سپهر عليخاني، صابر وكيلي راد، اشكان احمدي، حميد كريمي، پيمان خليلي، زينب جم، بهرنگ تنكابني، حورا وكيلي، افشين قلي‌نژاد، ارس آقايي‌فر، ميلاد صفايي، مهري سياهريش، مهدي خاني، آرين سهرابي، حميد قنبري، رضا خياط، پيام اديب، جويان باقري، كاميار يحيابي، ايمان قاضي‌زاده، محمد كرمان‌پور، محمد تحصيلي، صمد طاهري و دوستان ديگري كه به دلايل مختلف نمي‌خواستند نامشان ذكر شود هم بابت گردآوري اين مقاله متشكرم.
آژانس چيست؟به بيان ساده، به كارگزاري كه به‌جاي شما و براي شما يك سري كارها را انجام مي‌دهد، آژانس (Agency) مي‌گويند. به كسي كه در آژانس كار مي‌كند نيز ايجنت (Agent) ‌گفته مي‌شود. مدير كسب‌و‌كار يا نمايندۀ مدير، با سپردن وظايف به آژانس، حيطۀ كاري آن را مشخص مي‌كند. همچنين بزرگ‌ترين اتفاق تبليغات و بازاريابي براي آژانس‌ها عصر ديجيتال بود كه تحول جديدي را براي آن‌ها رقم زد.
ديجيتال ماركتينگ چيست؟
«ديجيتال ماركتينگ چيست؟» هميشه گفته‌ام كه بهترين كار براي رسيدن به جواب اين سؤال، جست‌وجو‌ در گوگل است؛ چراكه گوگل بهترين مقالاتي را كه به زبان انگليسي و فارسي اين موضوع را تشريح كرده‌اند به شما نمايش مي‌دهد.
متمم ديجيتال ماركتينگ را اين‌طور تعريف مي‌كند:
بازاريابي ديجيتال شامل همۀ ابزارها و فعاليت‌هايي است كه براي بازاريابي محصولات و خدمات در بستر ديجيتال (وب، اينترنت، موبايل يا ساير ابزارهاي ديجيتال) استفاده مي‌شوند.سايت وب۲۴ در تعريف ديجيتال ماركتينگ مي‌گويد:
اصطلاح ديجيتال ماركتينگ يا بازاريابي ديجيتال براي مجموعۀ فعاليت‌هايي كه در راستاي تبليغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهاي ديجيتالي صورت مي‌گيرند، به كار مي‌رود. درواقع تمام فعاليت‌هايي كه به‌منظور تبليغ محصولات، خدمات، برندها و بررسي رفتار مشتري در بستر اينترنت انجام مي‌شود، ديجيتال ماركتينگ محسوب مي‌شود.سايت بيلاود در تعريف خود از ديجيتال ماركتينگ مي‌گويد:
ديجيتال ماركتينگ چتري است كه تمام تلاش‌هاي بازاريابي آنلاين شما را پوشش مي‌دهد. كسب‌وكارها كانال‌هاي ديجيتالي همچون موتور جست‌وجوي گوگل، شبكه‌هاي اجتماعي، ايميل و وب‌سايت‌ها را اهرمي براي دستيابي به مشتريان فعلي و آتي خود قرار مي‌دهند.حدس مي‌زنم كه بعد از خواندن اين تعاريف مختلف، به نوعي جمع‌بندي رسيده باشيد؛ اما اگر هنوز نرسيده‌ايد، براي اينكه از سردرگمي دربياييد، اين مقوله را به‌صورت ساده برايتان توضيح مي‌دهم.
به تمام فعاليت‌هاي بازاريابي كه با استفاده از اينترنت و ابزارهاي ديجيتال انجام مي‌شود، ديجيتال ماركتينگ يا بازاريابي ديجيتال مي‌گويند.اين در حالي است كه اصطلاح ديجيتال ماركتينگ مي‌‌تواند شامل برنامه‌هاي موبايل، پادكست‌ها و ديگر انواع رسانه‌هاي ديجيتال باشد؛ اما بايد توجه كرد كه اينترنت مركز اصلي تمام ابزارها و كانال‌هايي است كه در اختيار ديجيتال ماركتر است. ديجيتال ماركتينگ بسيار سازمان‌يافته و هدفمند است و نتايج قابل اندازه‌گيري را در هر زمان در اختيار شما مي‌گذارد. داده‌محوري (Data-driven) يكي از ركن‌هاي اصلي ديجيتال ماركتينگ است. تا وقتي مي‌شود در ديجيتال ماركتينگ به‌صورت داده‌محور پيش رفت، نبايد حدس زد؛ زيرا به كمك داده‌ها مي‌توانيم استراتژي‌هاي بازاريابي را به‌طور مداوم مورد سنجش و آزمايش قرار دهيم تا ببينيم آيا مناسب كسب‌و‌كار ما هستند يا خير. يا مثلاً اگر كمپيني اجرا كرديم، چقدر برايمان آورده داشته است.
آژانس ديجيتال ماركتينگ چيست؟
به بيان ساده، آژانس ديجيتال ماركتينگ به شركتي گفته مي‌شود كه در ايجاد و ارائۀ راه‌حل‌هاي خلاقانه و خدمات توسعۀ فني مهارت و تخصص دارد. آژانس ديجيتال ماركتينگ مدل جديدتري از آژانس‌ تبليغاتي است. آژانس ديجيتال ماركتينگ به دنبال ارائۀ راه‌حل كاربردي با هدف رفع مشكل به كمك تفكر خلاقانه است. يك آژانس ديجيتال ماركتينگ حرفه‌اي با تمركز بر مشاوره و همراهي كسب‌و‌كارها تلاش مي‌كند خود را از ساير رقبايش متمايز كند.
براي آژانس ديجيتال ماركتينگ كيفيت و كميت كارهايي كه براي كسب‌و‌كارها انجام مي‌دهد بسيار مهم است. آن‌ها موارد لازم براي اينكه دارايي هر كسب‌و‌كار به چه شكلي باشد تا بتواند به اهداف مدنظر خود دست پيدا كند، لحاظ مي‌كنند. آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ ابزار و مهارت‌هاي لازم براي ايجاد ايده‌هاي جديد را در اختيار دارند و سعي مي‌كنند ايده‌ها را به شكلي در كنار يكديگر قرار دهند كه اين پازل بهترين و بيشترين بازدهي را براي كسب‌و‌كارها داشته باشد.
آژانس ديجيتال ماركتينگ يك آژانس تبليغاتي نيست. آژانس‌هاي تبليغاتي در اصل با رسانه‌هاي جمعي سنتي سر‌و‌كار دارند. اما آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ بيشتر با كمپين‌هاي ديجيتال و اينترنت سر‌و‌كله مي‌زنند. همچنين آژانس‌هاي تبليغاتي درآمد خود را از طريق جايگاه‌هاي تبليغاتي مختلف به دست مي‌آورند و آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ معمولاً درآمد موردنياز خود را از طريق خدمات فني و خلاقانه‌اي كه در تيم خود دارند كسب مي‌كنند. آژانس ديجيتال ماركتينگ تلاش مي‌كند درك عميق‌تري از رسانه‌ها داشته باشد و آن را به‌خوبي تحليل كند تا بتواند كسب‌و‌كار را به‌ شكل موفقيت‌آميزي در حوزۀ ديجيتال هدايت كند و رشد دهد.
آژانس ديجيتال ماركتينگ يك آژانس بازاريابي سنتي نيست. ديجيتال ماركتينگ بر اعداد و ارقام متمركز است؛ اما بازاريابي سنتي چندان به اعداد و ارقام پايبند نيست، گويي اعداد و ارقام براي آن‌ها در اولويت نيستند و اين موضوع يكي از بزرگ‌ترين تفاوت‌هاي بارز بين آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ با آژانس‌هاي بازاريابي سنتي است. آژانس ديجيتال ماركتينگ با گذشت زمان به‌جاي استفاده از راديو، تلويزيون يا تبليغات در مجله، تيمي از استراتژيست‌ها، مشاوران، طراحان و توسعه‌دهندگان و... را براي خود جذب مي‌كند تا بتواند به كمك آن‌ها برنامه و بازدهي بهتري را براي كسب‌و‌كارها داشته باشد. آژانس ديجيتال ماركتينگ درواقع نوعي موتور توسعه براي كسب‌و‌كارهاست.
آژانس ديجيتال ماركتينگ يك حامي تمام‌عيار است. آژانس ديجيتال ماركتينگ مي‌تواند ديجيتال ماركتينگ كسب‌و‌كار شما را به‌طور كامل تحت پوشش خود قرار دهد. براي شروع، متخصصان خود را براي ارزيابي نيازهاي كسب‌و‌كار شما به كار مي‌گيرد و برنامه و استراتژي خوبي را براي برآورده‌كردن نياز شما ارائه مي‌كند. آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ در كنار كسب‌و‌كار شما براي بهبود كارايي و بهره‌وري كسب‌و‌كار شما با شما همكاري مي‌كنند؛ چراكه تمركز اصلي آژانس‌ها روي داده‌هاست كه درنتيجه مي‌توانند نرخ بازگشت سرمايه در بازاريابي (ROI) بيشتري را براي كسب‌و‌كار شما رقم بزنند.
آژانس ديجيتال ماركتينگ به فكر صرفه‌جويي در زمان است. اگر زمان كافي براي مديريت ديجيتال ماركتينگ خود نداريد يا راه‌اندازي يك تيم داخلي براي ديجيتال ماركتينگ نيز برايتان سخت و زمان‌بر است، مي‌توانيد همكاري با آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ را شروع كنيد. همكاري با آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ به صرفه‌جويي در وقت شما منجر خواهد شد؛ چراكه آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ با ارائۀ مجموعه‌اي از خدمات براي كسب‌و‌كار شما، در زمان ديجيتال ماركتري كه قرار بوده استخدام كنيد تا كارهاي ديجيتال ماركتينگ شما را انجام بدهد صرفه‌جويي مي‌كند. به اين دليل كه معمولاً هيچ ديجيتال ماركتري نمي‌تواند به اندازۀ يك آژانس ديجيتال ماركتينگ تخصص داشته باشد يا با قدرت آن كار انجام بدهد.
آژانس ديجيتال ماركتينگ درواقع همان ديجيتال ماركتينگ كسب‌و‌كار شماست. اين جمله به اين معني نيست كه دپارتمان ديجيتال ماركتينگ در كسب‌و‌كار شما بايد تعطيل شود. بايد حداقل يك نفر كه سواد و درك درستي از ديجيتال ماركتينگ دارد، در كسب‌و‌كار شما فعاليت كند تا بتواند اطلاعات درستي از كسب‌و‌كارتان را به آژانس ديجيتال ماركتينگ ارائه دهد و توضيحات و كمپين‌هاي آژانس ديجيتال ماركتينگ را به كارفرماي خود در كسب‌و‌كار شما منتقل كند.
پيشنهاد مي‌كنم فيلم Mad Men را حتماً ببينيد. داستان اين فيلم دربارۀ آژانسي تبليغاتي به اسم استرلينگ كوپر (Sterling Cooper) در خيابان مَديسون (Madison) در شهر نيويورك دهۀ ۱۹۶۰ است. Mad Men اصطلاحي است كه تبليغاتچي‌هاي خيابان مديسون (خياباني در نيويورك كه اكثر آژانس‌هاي تبليغاتي در آن دفتر داشته و دارند) در دهۀ ۵۰ميلادي براي توصيف خودشان وضع كردند. اين اصطلاح ايهام‌دار كه هم به ساكنان مديسون اشاره مي‌كند و هم از جنون تبليغاتچي‌ها حكايت مي‌كند، نام سريالي است كه Matthew Weiner، نويسنده و توليدكننده‌اي كه سريال مشهور Sopranos را در كارنامۀ خود دارد، به خلق آن دست زد.
شايد برايتان جالب باشد كه معايب همكاري با آژانس ديجيتال ماركتينگ و مزاياي همكاري با آژانس ديجيتال ماركتينگ را بدانيد.
اهداف آژانس ديجيتال ماركتينگ
هدف كلي آژانس ديجيتال ماركتينگ معرفي مؤثر كسب‌و‌كار شما به جامعۀ هدف مدنظر، به‌واسطۀ خلاقيت، تجربه و دانشي كه در ديجيتال ماركتينگ به ‌دست آورده‎اند، در فضايي مناسب كسب‌و‌كارِ شماست. همچنين آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ با استفاده از ابزارهاي ديجيتال به كسب‌و‌كارهايي كه مي‌خواهند حضوري مؤثر را در دنياي ديجيتال تجربه كنند كمك مي‌كنند و در اين مسير همراه آن‌ها هستند تا آن‌ها بتوانند بهترين نتايج را از خدمات و سرويس‌هاي آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ بگيرند. در ادامه مي‌توانيد عناويني از اهداف آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ را بخوانيد.
ارائۀ خدماتي مختص كسب‌و‌كارها با استفاده از جديد‌ترين ابزارها و سرويس‌ها؛بررسي بازار هدف، مشتريان و رفتار آن‌ها؛اجراي بهترين حالت ممكن پروژه‌ها با‌توجه‌به تجربه و تخصص تيم اجرايي؛بهينه‌سازي كمپين‌ها براساس داده‌ها براي بهبود كمپين‌هاي بعدي؛به‌روز‌نگه‌داشتن دانش درون‌تيمي خودشان؛صرفه‌جويي در زمان، هزينه و انرژي براي كسب‌و‌كارها؛موفقيت در رقابت بين رقبا؛ارائۀ مشاوره به كسب‌و‌كارها و اجراي مشاوره‌ها؛و... .اعضاي تيم آژانس ديجيتال ماركتينگ
ممكن است درست‌كردن يك تيم ديجيتال ماركتينگ توانمند و مؤثر كاري عجيب و غيرضروري به نظر برسد، اما بايد بدانيد كه بسياري از موفقيت‌ها و شكست‌ها در ديجيتال ماركتينگ، به بودن افراد مناسب در كنار شما بستگي دارد. برنامه‌ريزي، كمي تفكر خلاقانه و تيمي كامل، همه‌چيز را براي ايجاد شرايط تأثيرگذار فراهم مي‌كند. در ادامه به نقش‌هاي اساسي تشكيل‌دهنده كه در آژانس ديجيتال ماركتينگ كار مي‌كنند، اشاره مي‌كنم.
مدير پروژه؛اكانت منيجر؛كپي رايتر؛طراح گرافيك؛برنامه‌نويس؛و... .البته بنا به نياز كسب‌و‌كارها و اندازۀ آژانس ديجيتال ماركتينگ، موقعيت‌هاي شغلي مي‌تواند كم و زياد شود.
فهرست ابزارهاي آژانس ديجيتال ماركتينگ
آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ به‌صورت روزمره انواع مختلفي از فعاليت‌ها همچون مديريت پروژه‌ها، به‌روزرساني تبليغات، ارائۀ خدمات به مشتريان و... را انجام مي‌دهند. آن‌ها با تعداد زيادي از اعضاي تيم و مشتريان خود همكاري مي‌كنند. در آژانس ديجيتال ماركتينگ همۀ كارها بايد به‌صورت منظم پيش برود. مطمئناً استفاده از ابزارهاي ديجيتال ماركتينگ مي‌تواند كار آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ را بسيار ساده‌تر كند. در ادامه طيف گسترده‌اي از ابزارهاي مختلف را نام مي‌برم كه براي آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ و اتوماسيون كامل ديجيتال ماركتينگ مناسب هستند.
آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ مي‌توانند براي ارائۀ هر سرويس، با‌توجه‌به شرايط خودشان و نياز مشتريانشان، ابزار مناسبي را انتخاب و استفاده كنند.
ابزار اتوماسيون بازاريابي (Marketing Automation)؛ابزار ايميل ماركتينگ (Email Marketing)؛ابزار موبايل ماركتينگ (Mobile marketing)؛ابزار تجزيه‌و‌تحليل ماركتينگ (Marketing analytics)؛ابزار جست‌وجوي پيشرفته و بخش‌بندي مشتريان (Advanced search and segmentation)؛ابزار دسترسي به داده‌هاي زنده (Access live data)؛ابزار تجزيه‌‌و‌تحليل تبليغات (Advertising analysis)؛ابزار بهينه‌سازي موتورهاي جست‌وجو و سئو (Search engine optimization and SEO)؛ابزار مديريت پروژه (Project Management)؛و... .وظايف آژانس ديجيتال ماركتينگ
آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ معمولاً باتوجه‌به ظرفيت‌هاي موجود و نياز بازارِ كسب‌و‌كارها وظايف متنوعي را براي خود تعريف مي‌كنند. البته هر آژانس ديجيتال ماركتينگي بسته به تيم‌هاي تخصصي و توانايي‌هايش، در بعضي وظايف متخصص‌تر است. درست مانند بعضي از فست‌فودي‌ها كه فقط يك غذايشان، مثلاً همبرگرشان، خيلي خوب است. در نتيجۀ اين مسئله، آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگي كه روي يك يا چند خدمت يا سرويس خاص تمركز مي‌كنند، شكل گرفته‌اند.
لزوماً يكي از وظايف اصلي آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ تمركز بر نرخ بازگشت سرمايه در بازاريابي (ROI) براي كسب‌و‌كارها نيست. آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ بايد بازار هدف محصول يا سرويس ارائه‌شده توسط كسب‌و‌كارها را بشناسند و اين‌گونه تصور كنند كه محصول يا سرويس ارائه‌شده براي خودشان است. به اين ترتيب، با ايجاد برنامه و استراتژي‌اي قانع‌كننده و مناسب براي مشتريان كسب‌و‌كارها و پيشبرد آن‌ها، موفقيت را برايشان به ارمغان آورند؛ چراكه يك برنامه و استراتژي مناسب يا نامناسب است كه شكست يا موفقيت را براي كسب‌و‌كارها رقم مي‌زند. در ادامه قصد دارم به فهرستي از وظايف آن دسته از آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ كه به‌طور كامل خدمات ديجيتال ماركتينگ ارائه مي‌كنند، اشاره كنم.
مطالعۀ بازار و كسب‌و‌كار؛تدوين استراتژي و ارائۀ برنامه؛برآورده‌كردن نيازهاي فني؛توليد محتوا؛بازاريابي محتوا و سئو؛تبليغات آنلاين؛بازاريابي شبكه‌هاي اجتماعي؛و... .البته به نسبت كاري كه آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ انجام مي‌دهند، وظايفشان كم و زياد مي‌شود.
خدمات آژانس ديجيتال ماركتينگ
آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ نمي‌توانند براي همۀ كسب‌و‌كارها يك نسخه بپيچند، بلكه بايد براي هر كسب‌و‌كاري باتوجه‌به نيازهايش نسخه‌اي اختصاصي تجويز كنند. خدمات آن‌ها ثابت است؛ اما اينكه كدام خدمت به درد كدام كسب‌و‌كار مي‌خورد مسئلۀ اصلي است. در ادامه به برخي از خدماتي كه آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ مي‌توانند ارائه كنند، اشاره مي‌كنم.
بنر تبليغاتي آنلاين؛بازاريابي شبكه‌هاي اجتماعي؛بازاريابي ايميل؛بازاريابي پيامكي؛ايجاد زيرساخت‌هاي فني لازم و بهينه‌سازي آن؛تلفن گويا؛و... .فرايند كار در آژانس ديجيتال ماركتينگ
وقتي درخواست همكاري از سمت يك كسب‌و‌كار به آژانس ديجيتال ماركتينگ محول مي‌شود، فرايند تقريباً مشخصي طي مي‌شود. با دانستن آن مي‌توانيد به بهترين شكل ممكن پروژۀ خود را در آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ پيگيري كنيد و بدانيد در كدام مرحله است. در ادامه مي‌توانيد اين فرايند را بخوانيد.
دريافت خلاصه‌اي از كسب‌و‌كار و اهداف كسب‌و‌كار از برگزاري كمپين (Brief)؛مطالعه و تحقيق دربارۀ خلاصۀ دريافتي از كسب‌و‌كار و تهيۀ پلن اجرايي؛ارائۀ پروپوزال باتوجه‌به استراتژي تعيين‌شده؛معرفي تيم اجرايي و اجراي آن؛ارائۀ گزارش طبق توافق انجام‌شده.فهرست آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ ايران
در ايران نيز آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ بسياري فعاليت مي‌كنند. گفتني است كه خيلي از آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ در ايران، فقط نوعي پلتفرم تبليغاتي مانند كليكي و نيتيو و... هستند؛ يعني سايت‌هايي كه كسب‌و‌كارها مي‌توانند با مراجعه به آن‌ها و كليك‌كردن روي بنرها و لينك‌ها كسب درآمد كنند. خيلي از آژانس‌ها هم فقط سرويس‌هايي از سايت و رسانۀ خودشان يا سايت را رسانه‌اي كه با واسطه در اختيارشان است مي‌فروشند و كسب درآمد مي‌كنند.
به نظر من بهتر است آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ در ايران را با‌توجه‌به فعاليت‌هايشان به پنج دستۀ كلي تقسيم‌ كنيم. براي اينكه سوءتفاهمي پيش نيايد نيز در مثال‌ها و دسته‌بندي‌هاي خود از آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ فعال در ايران استفاده نمي‌كنيم؛ اما در ادامه مي‌توانيد فهرستي از آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ ايراني را مطالعه كنيد. گفتني است كه هر پنج شاخۀ كلي زير كه معرفي شده‌اند، مي‌توانند بنا به نياز بازار باز هم به آژانس‌هاي كوچك‌تري تقسيم شوند.
آژانس مديا (Media Agency)سرويس اصلي آژانس‌هاي مديامحور، رسانه است. رسانه‌هايي كه براي خودشان است يا رسانه‌هايي كه به‌صورت واسطه در اختيارشان قرار دارد.گروه توسعه (Development Group)سرويس اصلي آژانس‌هاي توسعه‌محور، برنامه‌نويسي است؛ از طراحي ربات تلگرام گرفته تا سايت و اپليكيشن.بازار ارتباطي (Marcom Agency)سرويس اصلي آژانس‌هاي ارتباط‌محور، خلاقيت در توليد محتواست. آن‌ها به كمك خلاقيت و نوآوري، محتواهاي خلاق توليد مي‌كنند و لزوماً بستر مناسبي براي انتشار محتواهاي توليدي خود ندارند.آژانس تحقيقاتي (Research Agency)سرويس اصلي آژانس‌هاي تحقيقاتي، تحقيق و پژوهش است. آن‌ها به‌منظور سنجش نياز بازار، سليقۀ بازار و... مي‌توانند براي كسب‌و‌كار شما تحقيقات آنلاين و آفلاين انجام دهند.آژانس ۳۶۰درجۀ ديجيتال (Full Service Agency)آژانس ديجيتال ماركتينگي كه بتواند تمام اين چهار دستۀ ذكرشده را به بهترين شكل ارائه كند، مي‌تواند آژانس ديجيتال ماركتينگ كاملي باشد كه تمام خدمات ديجيتال را به‌صورت ۳۶۰ درجه انجام مي‌دهد.اگر تعريف ما از آژانس ديجيتال ماركتينگ در ايران سرويسي باشد كه مجموعه‌اي از خدمات بازاريابي و تبليغات اينترنتي را ارائه مي‌دهد و مبناي اصلي فعاليت آن براساس ارائۀ راهكار باشد نه صرفاً فروش ابزارها يا رسانه‌ها، در ادامه مي‌توانيد به فهرستي از اين آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ فعال در ايران به ترتيب حروف الفبا ارائه شده است دسترسي داشته باشيد.
باتوجه‌به تعداد زياد آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ در ايران، پوريا آريانپور در توييتي نوشته: «دقت كرديد تعداد آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ از تعداد مشتري‌ها داره پيشي مي‌گيره.» در ادامه سعيد مسلمي دربارۀ ادعاهاي آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ تازه‌تأسيس در ايران نوشته: «هر روز سه تا آژانس ديجيتال ماركتينگ تأسيس مي‌شه كه همشون هم مي‌خوان يه كار متفاوت ارائه بدن. خدايا شكرت.» مصطفي لامعي درخصوص پيدايش روزانۀ آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ در ايران گفته: «الان راه‌اندازي آژانس ديجيتال ماركتينگ مد شده؟»
پيرو همين صحبت‌ها به سراغ بهرنگ تنكابني، مدير ارشد ديجيتال شبكۀ آفتاب رفتم و گفت‌وگويي كردم كه در ادامه مي‌توانيد آن را بخوانيد. بهرنگ معتقد است ديجيتال تنها يك راه‌حل است، اما هدف، تكامل است.

بهرنگ جان خودت را براي خوانندگان ما معرفي مي‌كني؟من، بهرنگ تنكابني، در سال ۱۳۷۶، در‌حالي‌كه پانزده سال و خورده‌اي داشتم، به‌واسطۀ شغل مادرم (ليلي فرهادپور) كه روزنامه‌نگار است، وارد فضاي روزنامه‌نگاري و رسانه شدم. به‌خاطر علاقه و جديتم در كار، در هفته‌نامۀ خانه، وابسته به خانۀ روزنامه‌نگاران جوان، به‌عنوان خبرنگار ورزشي ستون ثابتي به من اختصاص داده شد و از آن به بعد هفته‌اي چهار روز با كوله‌پشتي‌ام از مدرسه مي‌رفتم تحريريۀ هفته‌نامه و هر بار تا هفت و هشت شب مي‌نشستم و خبرهاي ورزشي را بررسي مي‌كردم و مي‌نوشتم. به خاطر دارم اولين چيزهايي كه از من در رسانه‌هاي كاغذ چاپ شد خبر ورزشي و طنز بود؛ چون آن زمان فوتبال خيلي خبرنگار گردن‌كلفت داشت، خبرنگاريِ خبرهاي غيرفوتبالي را به من سپرده بودند؛ مثل مسابقات واليبال و بسكتبال و... . بعدها هم در همان هفته‌نامه ستون طنزي را با اسم مستعار «ب.ت.پاشنه‌كش» شروع كردم كه در آن طنز ورزشي مي‌نوشتم.مادرم آن موقع به‌عنوان دبير سرويس ادب و هنر در روزنامۀ جامعه كار مي‌كرد. روزنامۀ جامعه اولين روزنامۀ دورۀ اصلاحات بود كه تيراژ چند‌ميليوني داشت. اين روزنامه بعدها به‌واسطۀ توقيف‌هاي پي‌درپي به «توس»، «نشاط» و «عصرآزادگان» تغيير نام داد.آن زمان بعد از اينكه روزنامۀ جامعه و توس تعطيل شدند، تحريريۀ روزنامه بعد از مدتي روزنامه‌اي را با اسم نشاط منتشر كرد. همان زمان به اين فكر افتادند كه در صفحات ادب و هنر، بخش موسيقي هم راه‌اندازي كنند. مادرم به‌عنوان سردبير سرويس ادب و هنر پرسيد: «چه كسي را براي اين كار در نظر بگيريم؟» من هم مثل يك بچۀ جسور گفتم: «خودم اين مسئوليت را به عهده مي‌گيرم»؛ چراكه از عنفوان كودكي خيلي جدي راجع به موسيقي مطالعه مي‌كردم و موسيقي مي‌نواختم. به اين ترتيب من شدم مسئول موسيقي روزنامۀ نشاط كه آن زمان تا تيراژ ميليوني منتشر مي‌شد. بعد هم شدم خبرنگار حوزۀ موسيقي. شايد بشود گفت كه آن زمان كلاً ده خبرنگار در حوزۀ موسيقي وجود داشتند. من هم انگيزه گرفتم و خيلي فعال شدم و به‌عنوان خبرنگار موسيقي شناخته‌تر شدم. موسيقي هم كم‌كم از حالت تالاروحدتي درآمد و رنگ و لعاب تازه‌اي به خود گرفت و كنسرت‌هاي بخش خصوصي برگزار مي‌شد. همين شد كه فعاليت من در حوزۀ موسيقي از خبرنگاري و نقد به حوزۀ تهيه‌كنندگي هم توسعه پيدا كرد. در اين حوزه به همراه دوستم كيوان فرزين از سال ۱۳۸۲ تا سال ۱۳۹۲ تهيه‌كنندگي بيش از ۶۰۰ كنسرت در تهران، ۲۶ شهر در ايران و ۶ شهر در اروپا را بر عهده داشتيم. هم‌زمان مجله‌اي در حوزۀ موسيقي با نام فرهنگ و آهنگ را از سال ۱۳۸۳ تا سال ۱۳۹۴ منتشر كردم كه بنا به دلايلي ديگر منتشر نشد.چطور شد كه به سمت دنياي ديجيتال كشيده شدي؟همان زمان كه در حوزۀ موسيقي فعاليت مي‌كردم، به روابط عمومي و ارتباطات علاقۀ شخصي داشتم. به همين دليل به‌صورت خودآموز مطالعه و پژوهش دربارۀ ارتباطات (Communication) را شروع كردم. بعد از آن پروژه‌هايي در حوزۀ روابط عمومي به من پيشنهاد شد و انجام دادم. همچنين در امور خلاقه مثل نوشتن سناريو، ايده‌پردازي براي شعارهاي تبليغاتي و كمپين‌ها فعاليت مي‌كردم.با فراگيرشدن ماجراي ديجيتال و تبليغات در ايران، ارتباط من با آژانس‌هاي ارائۀ خدمات تبليغاتي بيشتر شد، تا اينكه از سال ۱۳۹۱ به آژانس تبليغاتي شبكۀ آفتاب دعوت شدم. البته آنجا هم اول به‌عنوان دبير تحريريۀ ماهنامۀ شبكۀ آفتاب فعاليت خودم را شروع كردم و از شمارۀ ۱ تا ۲۰ در اين مجله مشغول به كار بودم و در كنار آن، در حوزه‌هاي مختلف ديگر هم به خود آژانس شبكۀ آفتاب كمك مي‌كردم.سال ۹۳ به‌عنوان مدير كمپين فيلم سينمايي شهر موش‌هاي ۲ به تيم توليد اين فيلم دعوت شدم. كمپين بزرگي بود كه يك سال طول كشيد و نهايتاً توانست در جشنوارۀ بين‌المللي سيمرغ سال ۱۳۹۴ جايزۀ بهترين كمپين تبليغاتي سينماي ايران را بگيرد. اين جايزۀ «بهترين كمپين» را ديگر به كسي ندادند.به اين ترتيب انگيزۀ فراواني پيدا كردم و شركت تبليغاتي كوچكي را تحت عنوان «فيل» راه‌اندازي كردم و خدمات ديجيتال و ارتباطات ارائه مي‌كرديم. همان زمان هم ارتباط و دوستي من با بچه‌هاي شبكۀ آفتاب برقرار بود. درنهايت، در سال ۱۳۹۵ به دعوت مازيار حبيبي‌نيا (رئيس هيئت‌مديرۀ شبكۀ آفتاب) و رضا حداد (مديرعامل شبكۀ آفتاب) همراه با همكارانم در گروه فيل به شبكۀ آفتاب پيوستيم و عملاً فيل را در شبكۀ آفتاب ادغام كرديم.اگر بخواهي ديجيتال ماركتينگ را تعريف كني، چه مي‌گويي؟اين سؤال تو را با هشت سؤال جواب مي‌دهم! به نظر من ديجيتال ماركتينگ يعني بتواني بگويي براي يك كسب‌و‌كار «چه پيغامي؟ از طريق چه استراتژي‌اي؟ با چه محتوايي؟ از طريق چه كانالي؟ به چه كسي؟ انتقال داده بشود و در اين مسير مخاطب به كجا هدايت شود؟ از آن كاربري چه اكشني (عملي) گرفته بشود؟ نهايتاً اين فرايند را چطور اندازه‌گيري بكند؟»به نظر من كل فرايند ديجيتال ماركتينگ در اين هشت سؤال نهفته است. البته قسمت سخت قضيه اين است كه بتواني به اين هشت سؤال جواب‌هاي درستي بدهي. اگر موفق شوي، عملاً توانسته‌اي يك راه‌حل ديجيتال ماركتينگ درست ارائه كني.چرا آژانس ديجيتال ماركتينگ به وجود آمد و كلاً هدف آن چيست؟آژانس ديجيتال ماركتينگ نياز ارتباطي روز بود. وقتي فرايند ارتباطي وابسته به ابزار ديجيتال شد، بايد بنگاه‌هايي به وجود مي‌آمد كه اين خدمات را ارائه مي‌داد و آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ هم براي ايجاد اين ارتباط به وجود آمدند.به‌عنوان حرف پاياني نمي‌خواهي چيز خاصي بگويي؟آقايان و خانم‌هايي كه مصاحبۀ من را مي‌خوانيد، سواد شفاهي بحراني جدي است كه به نظر من گريبان‌گير جامعۀ ما شده. الان شنيده‌ها و گفته‌ها به‌سادگي به سواد آدم‌ها تبديل مي‌شوند. واقعاً جست‌وجوكردن و مطالعه‌كردن كار خيلي سختي نيست. كاش وقت بيشتري بگذاريم و بيشتر مطالعه كنيم.
همچنين مي‌توانيد در ادامه نظر افراد مختلف درخصوص همكاري‌كردن يا همكاري‌نكردن با آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ را بخوانيد.
ريچل رايك (Rachel Reich)، استراتژيست بازاريابي Tiny Danger Marketing، دراين‌باره مي‌گويد:
همكاري‌كردن يا همكاري‌نكردن با آژانس ديجيتال ماركتينگ كاملاً به كسب‌و‌كار شما و آنچه در تلاش براي انجام آن هستيد وابسته است. اگر شما نوعي مدل كسب‌وكاري جامع و نيز محصول و خدمات و بودجۀ مشخصي داشته باشيد، همكاري مي‌تواند بهترين استراتژي براي شما باشد. اما اگر چشم‌انداز روشني براي آينده نداريد، براي برندينگ خود برنامه‌اي نداريد و دقيقاً نمي‌دانيد مي‌خواهيد به كجا برسيد، شايد بهتر باشد يك قدم به عقب برداريد.هيلاري راد (Hillary Read)، مدير بازاريابي شركت ۳Q Digital، معتقد است:
به نظر من آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ سه ويژگي بزرگ دارند:يكي از خوبي‌هاي آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ بزرگ اين است كه به هنگام خريد رسانه‌هاي مختلف، تخفيفاتي را دريافت مي‌كنند كه كسب‌وكارها در حالت عادي از اين تخفيف‌ها بي‌بهره هستند.اگر شما كسب‌وكاري بزرگ همراه با تيم بازاريابي‌اي قدرتمند نداشته باشيد، بعيد است كه تخصص لازم براي فعاليت در تمامي كانال‌ها و ابزارها را داشته باشيد و بتوانيد تجزيه‌وتحليل‌هاي لازم براي هريك را ياد بگيريد.آژانس‌هاي تبليغاتي معمولاً به نسخۀ بتاي نرم‌افزارهاي مختلف همچون گوگل، فيس‌بوك، لينكدين و... دسترسي دارند؛ لذا از ويژگي‌ها و روندهاي جديد، سريع‌تر از ديگران باخبر مي‌شوند.دارن جانسون (Darren Johnson)، روزنامه‌نگار و مدير نشريۀ دانشجويي، مي‌گويد:
ممكن است شما با آژانسي همكاري كنيد و هزينه‌هاي لازم را بپردازيد، اما آن‌ها به اندازۀ كافي كار نكنند؛ چون بعيد است يك آژانس تبليغاتي دربارۀ كسب‌وكار شما و اهدافتان به همان اندازه كه خودتان مي‌دانيد، بداند. البته آژانس‌هاي تبليغاتي خوب، براي شناخت كسب‌وكار شما هزينه مي‌كنند.ايان كرك (Ian ******k)، كارشناس ديجيتال ماركتينگ و مديرعامل Opportunity Marketing، پيرو همين صحبت‌ها مي‌گويد:
مزاياي همكاري با آژانس ديجيتال ماركتينگ در اين است كه آن‌ها مي‌توانند با رسانه‌ها و ساير سازما‌ن‌هايي كه به همكاري با آن‌ها نياز داريد، به‌صورت قراردادي همكاري كنند و هزينۀ كمتري بپردازند. علاوه‌بر‌آن، آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ منابع انساني خلاق بسياري دارند كه مي‌توانند تبليغات نوآورانه‌تري را اجرا كنند. اگر شما به كمپين‌هاي تبليغاتي محبوب در ده سال گذشته نگاهي بيندازيد، متوجه مي‌شويد كه در راه‌اندازي و اجراي همۀ آن‌ها يك آژانس ديجيتال تبليغاتي درگير بوده است. در بازار در حال تغيير امروزي، رفته‌رفته از ميزان محبوبيت و كارايي روش‌هاي بازاريابي آژانس‌هاي سنتي كاسته مي‌شود و آن‌ها جاي خود را به تبليغات چندكاناله مي‌دهد. با درنظر‌گرفتن اين موضوع، به ياد داشته باشيد كه اگر آژانسي كه انتخاب مي‌كنيد مهارت‌هاي چندگانه داشته باشد، نتايج بهتري كسب خواهيد كرد.

ابزاري كه گوشي را به دوربين و رايانه تبديل مي‌كند

۲۹ بازديد

يك مهندس خلاق ابزاري به نام هات دايو توليد كرده كه مي‌تواند گوشي‌هاي هوشمند را به رايانه و دوربين زيرآبي مبدل كند.

به گزارش مهر به نقل از نيواطلس، غواصان و شيرجه روهاي حرفه‌اي معمولاً با استفاده از برخي ابزار كمكي گوشي‌هاي هوشمند را به رايانه‌هايي ساده مبدل مي‌كنند تا عمق شيرجه، مدت زمان زيرآب ماندن و مسير طي شده را شناسايي كنند. اما هات دايو علاوه بر ارائه اين خدمات مي‌تواند گوشي را به دوربين پيشرفته عكاسي و فيلمبرداري در زير آب مبدل كند.

 

ابزار يادشده كه با استفاده از يك آلياژ يكپارچه آلومينيومي و يك لايه پلي كربنات شفاف ۶ ميلي متري توليد شده با گوشي‌هاي هوشمندي كه ابعاد آنها از ۱۶۴ در ۸۴ ميليمتر بزرگ‌تر نباشد، سازگاري دارد. همچنين اين ابزار مي‌تواند از گوشي‌ها تا عمق حداكثر ۸۰ متري آب حفاظت كند.

 

يك پمپ ويژه نيز در هات دايو كار گذاشته شده تا با ايجاد خلاء مانع از ورود هرگونه رطوبت و آب به درون گوشي شود. هات دايو همچنين داراي يك نمايشگر ال اي دي روشن است. حسگر عمق سنج، قطب نماي الكترونيك يكپارچه و يك ريزپردازنده نيز در اين ابزار كار گذاشته شده است.

 

داده‌هاي هات دايو با استفاده از يك اپليكيشن سازگار با اندرويد و آي او اس قابل دريافت است. اين ابزار با بلوتوث نيز سازگار بوده و براي عمق سنجي، مسيريابي، نمايش زمان و غيره قابل استفاده بود و در زمان رسيدن به عمق ۸۰ متري به كاربر هشدار مي‌دهد. يك باتري ۳۵۰۰ ميلي آمپري نيز بر روي هات دايو ۱۷۹ دلاري نصب شده كه استفاده از آن را به مدت ۱۰۰ دقيقه ممكن مي‌كند.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/banews77304.html

ويژگي هاي گلكسي اس ۲۱ فاش شد

۲۹ بازديد

مشخصات سري موبايل هاي گلكسي جديد سامسونگ به نام گلكسي اس ۲۱ فاش شد. 

به گزارش  مهر به نقل از انگجت، مشخصات سري موبايل جديد گلكسي S۲۱ سامسونگ به تازگي فاش شده و به نظر مي رسد مدل «اولترا» اين سري كانون توجهات خواهد بود. 

 

اندازه نمايشگر در نسخه هاي مختلف اين موبايل تغيير چنداني نخواهد داشت اما در مدل اولتراي ۶.۸ اينچي از يك نمايشگر LTPO با قابليت صرفه جويي در مصرف باتري و پشتيباني از قلم S استفاده مي شود. البته قلم همراه دستگاه عرضه نمي شود بلكه كاربر مي تواند آن را به طور جداگانه بخرد.

 

اين سري شامل S۲۱ با اندازه ۶.۲ اينچ و S۲۱+ با اندازه ۶.۷ اينچ است كه در برخي كشورها با تراشه اسنپ دراگون ۸۷۵ و در برخي ديگر با اكسينوس۲۱۰۰ عرضه خواهد شد.

 

دوربين دستگاه ها در مدل هاي S۲۱ عادي تغيير چنداني نمي كند. در اين دستگاه يك دوربين ۱۲ مگاپيكسل، يك دوربين تله فوتو۶۴ مگاپيكسلي و يك دوربين ۱۲ مگاپيكسلي اولترا وايد وجود دارد. اما در نسخه اولترا يك دوربين ۱۰۸ مگاپيكسلي ، دوربين هاي تله فوتو ۳Xو ۱۰X به كار مي رود. 

 

 

تمام دستگاه هاي اين سري قابليت فيلمبرداري ۴K با ۶۰ فريم در ثانيه دارند. ديگر قابليت هاي جديد شامل واي فاي۶ در نسخه اولترا و حالتي براي ثبت ويديو از دوربين هاي جلو و پشت به طور همزمان است.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews110651907.html

هزينه ماهيانه پشتيباني سايت

۲۷ بازديد

خدمات پشتيباني سايتاهميت پشتيباني و به روز رساني سايت زياد بسيار است چرا كه يك سايت همانند ويترين كسب و كار شما است و نياز است كه دائما نمايان گر خدمات و محصولات شما باشد. به عقيده ما طراحي يك سايت واپسين،انجام پروزه نيست و بيچارگي است كه براي روي غلتك

https://avashtech.com/support-site/

افتادن كسب و كار شما به چهره مرتب و بر پايه برنامه بروز رساني و حمايت گردد.
از ساير خدمات گروه طراحي وب خدمات پشتيباني سايت مي باشد. قاعدتا در وب سايت يا سرويسي پس از ارائه به مشتريان نيازمند ارائه خدمات پشتيباني از طرف گسترش دهنده اين خدمات مي باشد. از آنگونه خدمات پشتيباني سايت به موارد زير اشاره كرد.
پشتيباني سايت چيستهمانند خدمات بعد از فروش يك كالا، سوژه پشتيباني سايت و مديريت آن از اهميت بسيار بالايي برخوردار مي باشد. همواره سعي دارد كه با عملكرد به هنگام و پسنديده خويش خوشنودي كامل مشتريان عزيز خود را جلب نموده و عملكردي بر پاي بست، حس مسئوليت داشته باشد و پاسخگوي اعتماد مشتريان خويش باشد. جلب رضايت مشتريان قصد اصلي اين گردآور مي باشد، ارائه خدمات پشتيباني سايت و بروز رساني و مديريت آن با بهترين كيفيت منظور اصلي اين مجموعه مي باشد.

پشتيباني سايت وردپرساز خدمات تخصصي و اصلي پشتيباني سايت ، پشتيباني سايت وردپرس مي باشد، سيستم مديريت درونمايه (cms) وردپرس نيرومند ترين سيستم مديريت محتوا در دنيا مي باشد كه ساليانه سايت هاي بسياري زيادي در گيتي با اين سيستم مديريت محتوا به وجود مي آيند. مسلما سايت هايي كه با اين cms تاسيس intechnic مي شوند دربايستن به حمايت فني قوي هم از عقيده مسائل امنيتي و فني و هم از عقيده مديريت محتوا و مطالب سايت دارند. لذا گروه پشتيباني تمام همت خود را در جهت پشتيباني سايت وردپرسي شما عزيزان به شغل بسته است لغايت بالاترين ميزان خوشنودي شما عزيزان را متعاقب داشته باشد.
 
هزينه پشتيباني سايتقيمت پشتيباني سايت پيوستگي به نوع حمايت آن دارد، يعني با پروا بهميزان وقت وساعات و كيفيت كار خرج حمايت سايت مشخص مي گردد. گروه طراحي و حمايت پكيج هاي آماده اي جهت پشتيباني سايت ارائه كرده است كه با گزينش هر كدام از پكيج ها قيمت حمايت سايت متفاوت خواهد بود. در صورت گزينش پكيج حمايت پايه امكاناتي از قبيل رفع دشواري ها هاستينگ و حوزه ، بك آپ گيري هفتگي از سايت ، ساخت ايميل به تعداد دلخواه، نصب و بروز رساني تمامي افزونه ها و ماژول ها، بروز رساني سيستم مديريت محتوا، بارگزاري محتوا و عكس هاي جديد، حذف خطاهاي سايت همانند Error 404، مديريت مطالب سايت، بررسي يوميه امنيت و وضعيت سايت و حمايت تلفني در ساعات اداري براي سايت شما در نظر گرفته مي شود. پروا بفرماييد كه با گزينش اين پكيج در واقع از سايت شما كاملا محافظت شده و سايت شما هميشه در حال بروز رساني محتوا مي باشد ولي شامل خدمات سئو نمي شود. در چهره احتياج به استفاده از خدمات سئو و بهينه سازي سايت خويش بايد از bluleadz بسته هاي خدمات سئو ما بهره‌گيري نماييد كه مي توانند به بهينه سازي سايت شما و افزايش رتبه سايتتان در نمايش نتايج گوگل و در نتيجه افزايش بازديد سايت شما كمك كنند.
در چهره گزينش پكيچ حمايت سايت چيره دست نيز علاوه بر همگي امكانات پكيج حمايت سايت پايه، امكاناتي همچون ✔ تمامي امكانات پكيج پايه، امكاناتي مانند اعمال سئو پايه، افزايش امنيت سايت، افزايش سرعت سايت، بهينه سازي تصاوير وبسايت، توليد محتوا منحصر بفرد مطابت اسول سئو، بروزرساني قسمت هاي گوناگون گرافيكي سايت، تجزيه و تحليل تارنما براي سئو، بهينه سازي كد هاي وب سايت، بهينه سازي ساختار مطالب وب سايت، ثبت تارنما در گوگل وب مستر، برپايي سايت مپ و robot.txt براي سايت، رفع اشكلات فني سايت، راه اندازي تصديق (رانندگي) امنيتي SSL براي سايت نيز به حمايت سايت شما افزوده خواهد شد.

تعرفه پشتيباني سايت وردپرستعرفه حمايت سايت وردپرس در با پروا به پكيج انتخابي شما متفاوت خواهد بود. پشتيباني سايت وردپرس با پروا به نيرو سيستم مديريت محتوا وردپرس و امكانات بي همانند آن و افزونه هاي متنوع آن يك امر تخصصي مي باشد كه از تخصص هاي گروه مي باشد.  پكيج هاي خدمات پشتيباني سايت در ذيل مشخص شده است. با تماس با ما ضمن سهم گيري از مشاوره مجاني ما از تعرفه تعرفه پشتيباني سايت وردپرسي ما نيز مطلع شويد.