مديرعامل شركت سرمايه‌گذاري «سرآوا پارس» پس از ۵ ماه دوباره تغيير كرد

۸۱ بازديد

مديرعامل شركت سرمايه‌گذاري «سرآوا پارس» يك بار ديگر و فقط پس از ۵ ماه تغيير كرد. شهريور امسال، «علي سمساري‌لر» جايگزين «سعيد رحماني» شده بود اما اكنون جايگاه مديريت به يك شخص جوان به نام «علي فياض بخش» رسيده است.

سايت «آي‌تي ايران» به نقل از يك منبع آگاه گزارش داده است كه «هدف سهامداران از تغييرات جديد كمك به رويكرد اين شركت در عرضه عمومي سهام استارتاهاپ‌هاي سرمايه‌گذاري شده است.»

سرآوا هنوز به شكل رسمي اين خبر را تاييد نكرده است و به نظر مي‌رسد اين شركت تيم روابط عمومي مشخصي ندارد، اما يك منبع آگاه در شركت سرآوا، در پاسخ به ديجياتو، تغيير مديرعامل را تاييد كرد. اين منبع در خصوص چرايي تغيير مديرعامل در اين بازه كوتاه، دليل را در تغيير مجمع اعلام مي‌كند و مي‌گويد: «مجمع جديد با سياست‌گذاري‌ها و اهداف جديد تصميم گرفت كه مديرعامل را تغيير دهد. اين اتفاق، به هيچ وجه يك اتفاق بزرگ يا عجيب نيست؛ صرفاً اين بحث وجود داشت كه راهبرد جديدي در پيش گرفته شود و بر همين اساس، تصميم گرفته شد.»

اين منبع در پاسخ به سوال ديجياتو مبني بر اينكه مديرعامل جوان و جديد چقدر مي‌تواند در رسيدن به هدف تازه يعني وارد كردن استارتاپ‌هاي سرآوا به بازار سرمايه موفق باشد، مي‌گويد: «واقعيت اين است كه علي فياض بخش، در بين مديران رده دوم سرآوا، كسي است كه بيشترين آشنايي را با فضاي بورس و فضاي مالي دارد و در اين حوزه، از سايرين خبره‌تر است؛ مخصوصاً وقتي به سابقه‌ي كاري‌اش در «حركت اول» نگاه كنيم.»

از بين ديجي‌كالا، كافه‌بازار و علي‌بابا به عنوان ۳ استارتاپ شناخته‌شده‌اي كه سرآوا در آن‌ها سرمايه‌گذاري كرده، در ماه‌هاي اخير مديران ديجي‌كالا و كافه‌بازار با جديت براي ورود به بازار سرمايه ابراز علاقه و تلاش كرده‌اند. اين تلاش در حالي انجام مي‌شود كه راه ورود سرمايه‌ي خارجي به ايران بسته است و تنها مسيري كه براي رشد و جذب سرمايه بزرگ در برابر اين شركت‌هاي فناوري وجود دارد، حضورشان در بازار سرمايه است.

فياض بخش، مديرعامل جديد سرآوا.

اما با نگاهي به سابقه كاري مديرعامل جديد، مي‌بينيم كه فياض بخش از از نيمه اول سال ۹۶ در شركت سرآوا پارس به عنوان مدير استراتژي مشغول به كار بوده است. رزومه كاري او نشان مي‌دهد كه او از سال ۹۴ تا ۹۶ در حركت اول به عنوان مدير بازرگاني مشغول به كار بوده است. حركت اول يكي از زيرمجموعه‌هاي همراه اول است كه تلاش مي‌كند در استارتاپ‌ها با گرايش فين‌تك سرمايه‌گذاري كند.

پيش از آن نيز فياض بخش براي حدود ۶ سال در شركت «سرمايه‌گذاري توسعه نور دنا» مشغول فعاليت بوده كه اين شركت سرمايه‌گذاري نيز جز واحدهاي تجاري فرعي شركت ارتباطات سيار ايران (همراه اول) است.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/04/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%b3%d8%b1%d8%a2%d9%88%d8%a7/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.