مباني سئو

تكنولوژي روز

مباني سئو

۶۵ بازديد
 آموزش آموزش مباني مهم بهينه سازي سايتاگر از جمله افرادي هستيد كه در سئو و بهينه سازي سايت شكست خورده و برآيند اينكه نتوانسته از راه سايت مشترياني پيدا كنيد، اين مطلب به از آن شماست. اصول مهم و مباني سئو در دنياي وب
مباني سئو
جز اساسي ترين موارد محسوب مي شوند و بدون رعايت آنها نمي طاقت اميدي به كسب رتبه خوب در فضاي پر رقابت امروزين داشت.

سئو (SEO) مخفف عبارت search engine optimization به معني بهينه سازي براي موتورهاي جستجوست. در سئو فرآيند هايي با قصد راحت كردن دسترسي كاربران به سايت شما از راه نتايج موتورهاي جستجو سپريدن مي گيرد. وب سايت شما احتمالا در يك واژه كليدي داراي رتبه اي در صفحات دهم به پس نتايج جستجو است. يك فرآيند سئو موفق، به سايت شما كمك مي كند كه تا آنجا كه شدني است به صفحات ابتدايي گوگل و به چهره ايده آل، به صفحه اول گوگل برسد.
فرايند سئو مي تواند بسيار پيچيده و درگيرانه باشد، ولي مباني و بنيادي در آن وجود دارد كه با به كارگيري آنها مي توانيد به افزايش رتبه سايت خود در نتايج جستجو بپردازيد. اين مباني سئو در هر سايتي اعم از خردترين سايت تا بزرگترين سايت هاي بين المللي مي بايست اعمال شود.
10 اصل پايه اي سئو عبارتند از:
1. مدل كسب و كار خود را درك كنيدسئو و بهينه سازي سايت بدون اين كه بر مدل كسب و كار خويش مستحضر باشيد، كمكي به شما نخواهد كرد. شما قبل از آغاز هر پروژه سئو و تعريف اهداف قابل دستيابي در كسب و كار، مي بايست در باره مسائل بسيار مهمي تصميماتي بگيريد. اين مسئله در مورد استارت آپ هاي كوچكي كه اخير آغاز به كار كرده اند، كسب و كارهاي كوچكي كه قصد طراحي دوباره سايت را دارند و حتي شركت هاي با سرمايه هاي عظيم نيز پايدار است.
در نخست بازار هدف و مشتري منظور خود را مشخص كنيد. انتخاب اين دو گزينه بر روي برگزيدن واژه ها كليدي سايت شما نشانه خواهد گذاشت. بازار منظور خود را بشناسيد و اطلاعات ضروري در باره كاربران هدف خود را نيز كسب كنيد. اين اطلاعات مي بايست شامل آشنايي با خواسته ها و انتظارت مشتريان در خريد محصول شما مي باشد.
بعد از انكه اين اطلاعات را كسب كرده و فهم درستي از بازار موجود پيدا كرديد، مي توانيد واژه ها كليدي مرتبط را كشف كرده و راز لوحه كار خود پيمان دهيد.
به عنوان مثال اگر شما فروشنده كت و شلوار هاي مردانه ايتاليايي هستيد، عبارت "كت و شلوار مردانه" نمي تواند مشتريان باره عقيده را به سمت شما هدايت كند. به علاوه شما به دنبال كاربراني هستيد كه به صورت خاص علاقه مند به محصولات ايتاليايي هستند. فلذا عبارت كليدي مناسب براي كسب وكار شما، "كت و شلوار مردانه ايتاليايي" خواهد بود.
2. واژه ها كليدي مناسب را معرفي كنيداين قسمت از پيشه در سئو، فوق العاده مهم مي باشد. در اين جا شما واژه ها كليدي بلندتري كه معتقديد كاربران به جستجوي آنها در وب مي پردازند را انتخاب مي كنيد. قصد شما اينست كه در هنگام جستجوي واژه ها كليدي برگزيده شما بدست كاربران، سايت شما در بالاترين قسمت نتيجه جستجو قرار گيرد.
با استفاده از ابزارهايي مثل Google Keyword Planner مي توانيد بهترين عبارت كليدي براي سايت خود را برگزيدن كنيد. در ضمن مي توانيد واژه ها كليدي مرتبط با آن را نيز پيدا كنيد.
انتخاب واژه كليدي پسنديده براي كسب و كارتان، سرانجام ماجرا نيست. شما از اين بعد مي بايست به چهره مدام رتبه سايت خويش را در نتايج جستجو پيگيري كنيد. دقت داشته باشيد كه رتبه سايت در طول موعد حائز نوساناتي است و همواره در جاي ثابتي نمي ماند. انتخاب عكس العمل مناسب براي حفظ موقعيت سايت نيز بسيار مهم است.
3. رتبه سايت در كلمات كليدي را تحت نظر داشته باشيدتحت عقيده داشتن رتبه كلمات كليدي بسيار مهم است، چرا كه اين رتبه هيچ وقت مقاوم نمي ماند. فاكتورهاي رتبه بندي همواره در حال تغييرند و صرفا به اين علت كه در ماه گذشته در صفحه نخست پيمان داشتيد، دليلي بر حضور ادامه دار سايت در اين صفحه نيست.
با به كارگيري ابزارهايي مشابه وبمستر تولز گوگل، رتبه ميانگين سايت خود در واژه ها كليدي را مي توانيد مانيتور كرده و ذيل نظر بگيريد.
4. مطالب با كيفيت منتشر كنيدگوگل به سايت هاي داراي مطالب با كيفيت امتياز اخص اي در رتبه بندي مي دهد و به همين انگيزه شما مي بايست در تقسيم وبلاگ خويش اقدام به نگارش محتواي با كيفيت كنيد.
ارتباط مستقيمي بين محتواي بلند (بيش از 2000 كلمه) و رتبه صفحه پيوسته با آن درونمايه هستي دارد. آقاي Neil Patel از كارشناسان سرشناس سئو در جهان، با تحقيق و برررسي كه در اين مقوله داشته است، تاكيد كرده كه ارتباط معنا داري بين نتايج صفحه نخست گوگل و تعدادكلمات به پيشه رفته در آنها وجود دارد. او پذيرفتن كرده بيشتر رتبه هاي ابتدايي گوگل متعلق به صفحات حائز بيش از 2000 كلمه است. او حتي به كاربران توصيه ديتا كه از مطالب زياد بلند كه حائز 3000 واژه و بيشتر هستند استفاده كنند. اين كار ضرري نداشته و احتمالا به كسب رتبه بهتر آن صفحه كمك زيادي مي كند.
بنابراين دفعه پس كه مطلب بسيار اختصار با كمتر از 500 كلمه نوشتيد، تجديد نظري كرده و در چهره امكان مقدار محتواي آن را افزايش دهيد. گوگل سايت هاي با تعداد صفحات بسيار بسيار ولي محتواي بسيار محدود و بي كيفيت را جريمه مي كند.
5. سئو دروني سايت را رسيدگي كنيدهر صفحه از سايت شما مي بايست مطابق با اصول درست سئو باشد. در عقيده داشته باشيد كه صرفا رتبه كلي سايت منظور سئو نبوده و هر يك از صفحات سايت نيز مي بايست پتانسيل حضور در نتايج جستجو را داشته باشند.
پارامترهاي زياد زيادي در سئو داخلي سايت موثرند كه در صفحه آموزش سئو داخلي مي توانيد آن ها را فرا گرفته و با به كارگيري مطالب پيوسته به افزايش دانش خود در اين مقوله بپردازيد. همچنين با استفاده از ابزارهايي مثل GTmetrix ميتوانيد به تست و بررسي اوليه سئو داخلي اقدام كنيد.
6. سرعت سايت را ارتقا دهيدكاربران امروزي اينترنت به سرعت بالاي سايت در دسكتاپ و موبايل خو كرده اند. توجه به اين خواسته كاربران الي حدي فرا رفته كه گوگل فاكتور سرعت سايت را جز پارامترهاي رتبه بندي اعلام كرده است.
اين مسئله وقتي مهمتر مي شود اگر بدانيم كه:
كاربران يك سايت در چهره انتظار بيش از حتماً در اثناء بارگذاري صفحه، دكمه بك را خفقان داده و سايت ديگري را از نتايج جستجو برگزيدن مي كنند.سرعت سايت مستقيما جز پارامترهاي رتبه بندي بوده و همينطور كند بودن سايت موجب افزايش بانس ريت مي گردد.اما چه مقدار سرعت براي كاربران راضي كننده است. بر پايه دست موزه Testmysite گوگل، زمان بارگذاري سه ثانيه و كمتر متعلق به يك مقدار آرماني براي سايت هاست. 3 لغايت 4 ثانيه سررسيد خوبيست، اما در مورد سايت هاي بيش از 4 ثانيه فكر بنيادين بايست كرد.
با به كارگيري راهكارهاي پايين مي طاقت به افزايش سرعت سايت پرداخت:
فعال كردن AMP در وبسايتاستفاده از http2راه اندازي يك CDNتكنيك هاي افزايش سرعت سايت اندك به موارد فوق نمي شود و در مطلب افزايش سرعت سايت مي توانيد از ديگر راهكارهاي مهم در اين گويه آگاهي يابيد.
7. از تاكتيك هاي سئو تاييد نشده بهره‌گيري نكنيدهمواره از طريق هاي سئويي استفاده كنيد كه باره تاييد گوگل باشد الي رتبه سالمتري كسب كنيد. هر روشي كه به نظر، كمك حال سئو باشد در واقع كاركرد مناسبي نخواهد داشت، چرا كه داور پاياني آن گوگل است. اين گوگل است كه در پايان تندرست بودن تكنيك هاي سئو را تاييد مي كند.
فراتر از اين بعضي از طريق هاي سئو بر اساس سياست گوگل قانوني نمي باشد و در چهره اتمام گوگل با سايت هاي خاطي تصادف نيز خواهد كرد. چندي از اين طريق هاي سئو كلاه سياه عبارتند از:
استفاده بي رويه از واژه ها كليدي: اين به حالتي گفته مي شود كه شما به چهره افراطي و بيش از حد در محتواي خود از واژه ها كليدي موردنظرتان بهره‌گيري كنيد.تبليغات زياد: به شغل بردن تبليغات بسيار در صفحات سايت موجب بروز مشكلاتي مي شود. اين مسئله مايه تفريق سرعت سايت و تجربه كاربري مي گردد.خريد لينك پولي: كسب بك لينك از سايت هاي طاقت پيوسته و به وسيله پرداخت پول جز موارد غير قانوني سئو محسوب مي شود و گوگل در چهره مشاهده وبسايت خاطي را به شدت جريمه مي كند.8. سئو سايت هاي رقيب را بررسي كنيدشما فقط كسب و كار در مقوله كاري خود نيستيد و احتمالا جز پيشروهاي آن هم نمي باشيد. اين مسئله نياز به افزايش خرج و پيشه بروي سئو را بيشتر مي كند. يكتا از اين گذرگاه ها بررسي سئو سايت هاي رقيب است.
با بررسي سئو سايت هاي رقيب، با نقاط قوت آنها آشنا شده و متوجه تغييرات لازم براي رسيدن به جايگاه هاي بالا مي شويد. اين بدين معنيست كه مي توانيد با استفاده از اين دگرگوني ها مثبت در سايت به رتبه هاي بالاتر در واژه ها كليدي سايت برسيد.
يكي از ابزارهاي رسيدگي سئو سايت رقبا، آلت Open Site Explorer سايت Moz است كه با استفاده از آن مي توانيد به بررسي بك لينك هاي سايت هاي رقيب بپردازيد.
9. عكس هاي خود را به شكل صحيح آپلود كنيداستفاده از تگ هاي درست در عكسها موجب ارتقاي سئو سايت مي گردد.
متاسفانه بسياري از  تارنما ها اين پارامتر مهم سئو را ناديده گرفته و عكس هاي خود را بدون متن جايگزين آپلود مي كنند. موتورهاي جستجو قادر به فهم محتواي تصويري نيستند و فقط افزار فهم آنها از تصاوير، تگ Alt آنهاست. آنها با احضار محتواي اين تگ به موضوعيت تصوير پي مي برند.
با استفاده از توصيف صحيح عكس خود اين بخت را به آن مي دهيد كه در جستجوي تصاوير گوگل نمايش ديتا شود و اين مسئله به سئو كلي سايت كمك زيادي خواهد كرد. در ضمن اين كار موجب فهم بهتر گوگل از محتواي متن مي شود كه عكس در بين آن قرار دارد.
10. طراحي وب سايت را بهينه سازي كنيداكنون سال 2017 است و هيچ كسي علاقه مند به تماشا سايت ها مانند بيست سال پيش نيست.
يكي ديگر از فاكتورهاي مهم رتبه بندي و سئو سايت، طراحي وب صفحات است، چرا كه اين مسئله بر روي تجربه كاربري، كارايي سايت و ساختار اطلاعات آن كارايي مي گذارد.
اگر سايت شما حائز سيستم هدايت صحيحي نباشد، پيشه با آن براي كاربران و همينطور موتورهاي جستجو سخت شده و مبتلا افت رتبه در نتايج جستجو مي شود.
براي ساخت يك سايت با طراحي درست كارهاي زير را سپريدن دهيد:
طراحي ساده و مينيمال داشته باشيد.از ساختار اطلاعاتي خوب استفاده كنيدفضاهاي خالي بين بلاك ها به كار بريد.از رنگ هاي متصاد جهت جلب پروا كاربران استفاده كنيدراه هاي ارتباطي خويش را در دسترس قرار دهيداز سيستم هدايت كاربري كارامدي بهره‌گيري كنيدتجربه كاربري را در نخستينگي قرار دهيد.وقتي از همه اين فاكتورها در سايت سهم ببريد، طراحي سايت شما به روز و متناسب با كاربران امروزين خواهد بود. در نتيجه سئو سايت شما تقويت شده و رتبه بهتري در نتايج جستجو كسب مي كنيد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.