سئو چيست و چه اهميتي دارد؟!

۶۲ بازديد

h Engine و كاربر، UX و ارائه منحصر به فرد ترين خدمات در سطح وب حاصل شود.
سئو  تغييرات خاصي در طراحي وب سايت و محتوا است كه در نهايت منجر به اين مي شود كه سايت براي موتور هاي جستجوگر جذاب تر به نظر بيايد.

سئو چيست و چه اهميتي دارد

و در واقع هدف استفاده از سئو  براي اين است كه موتور جستجوگر سايت شما را در صدر جستجوهاي خود قرار دهد.زماني كه شما در گوگل به دنبال يك موضوع خاص مي گرديد مشاهده مي كنيد كه برخي از وب سايتها در صفحات اوليه نمايش داده مي شوند و رتبه بعضي ديگر در صفحات دوم و سوم و… قرار مي گيرند پس وب سايت هايي كه در صفحه اول گوگل نمايش داده شده است يعني اينكه گوگل از اين وب سايتها بيشتر خوشش مي آيد و براي آنها امتياز و رتبه بالاتري نسبت به بقيه سايتها كه در صفحات دورتر هستند قائل است و به بياني ديگر اين سايتها كه در رتبه بالاتري قرار گرفته اند براي گوگل بهينه تر بوده اند.
١-  به فرايند توليد محتوا، محتوايي كه بتواند توسط خزنده موتور هاي جستجوگر پيدا و ايندكس شود و رتبه خوبي در گوگل و ساير موتور هاي جستجوگر دريافت كند گفته مي شود.
٢-سئو انجام كار در راستاي كسب رتبه براي نمايش بيشتر و قوي سايت در موتور هاي جستجوگر است. هنگامي كه پروسه بهينه سازي به درستي و از طريق بهترين روش ها، آزمايشات و كار سخت پياده سازي شود، معمولا كار ميكند! گاهي اوقات باعث سردرد مي شود. ممكن است به دوستي هاي صنعتي نيز منجر شود.  در ساده ترين شكل ممكن سئو به معناي راحت كردن كار سرچ انجين ها براي پيدا كردن وب سايت شماست، محتواي سايت خود را درك كنيد و به آن بر اساس شاخص هاي ارتباط با موضوع و محبوبيت بسنجيد.
تاريخچه  سئودر اواسط دهه ۹۰ ميلادي، صاحبان سايت ها و آنهايي كه مطالب سايت ها را فراهم مي كردند، شروع به بهينه سازي سايت هايشان براي موتورهاي جستجوگر كردند. در ابتدا تمامي صاحبان سايت ها نيازمند آن بودند تا آدرس يك صفحه از سايت خود را به موتورهاي جستجوگر معرفي نمايند كه باعث مي شد تا موتورهاي جسنجوگر، اسپايدرهاي خود را به روانه آن سايت ها نمايند. اينكار سبب آن مي شد تا تمامي لينكهاي آن صفحه استخراج شود و صفحات ديگر آن سايت ها نيز ايندكس شوند. چنين روندي شامل دانلود صفحه توسط اسپايدر و دخيره سازي محتويات آن در سرور موتورهاي جستجوگر مي باشد جاييكه برنامه دومي به نام ايندكسر، انواع مختلفي از اطلاعات را از آن صفحات استخراج مي كند، اطلاعاتي نظير كلماتي كه صفحه حاوي آن است، كلمات كليدي، در كجاها استفاده شده اند، و وزن به كار رفته در كلمات و تمام لينكهاي درون صفحه كه سپس در جايي قرار داده مي شوند تا در آينده آنها را مورد بررسي قرار گيرند، بعنوان اطلاعات، استخراج خواهند شد.
اولين الگوريتم گوگل الگوريتم كبوتر بود كه توسط مديران فعلي گوگل يعني Larry Page و Surgery Brain طراحي شده بود.از آن زمان تا به حال تمامي وب سايت ها به دنبال بدست آوردن فاكتور هاي رتبه بندي موتور هاي جستوگر هستند تا در سدر نتايج به نمايش در آيند و مخاطبان بيشتري را جذب كنند.
 روش هاي براي سئو كردن سايتبطور كلي ۳ روش جامع براي سئو وبسايت وجود داره كه بسته به سبك سئو كار يا نوع شرايط پروژه يكي از اون ها براي اجرا انتخاب ميشن.
اين روش شامل:
سئو كلاه سفيدسئو كلاه سياهسئو كلاه خاكسترياهميت اساسي و مهم سئو در كسب و كار چيست؟در صورتيكه شما صاحب يك كسب و كار اينترنتي هستيد از فرصت فضاهاي مبتني بر وب براي جلو زدن از رقباي خود استفاده كنيد. با استفاده از تكنيك­هاي سئو و بهينه­ سازي وب­سايت مي­ توانيد درصدر نتايج  از موتورهاي جستجو قرار بگيريد و سريع تر از ساير رقبا ديده شويد تا در نتيجه به كسب و كار اينترنتي خود رونق بدهيد.
بازار داغ دنياي ديجيتال و فضاي رقابتي ايجاد شده براي ورود به اين حوزه سبب شده تا طراحي سايت حرفه اي و يا عادي و ساده بسيار زيادي در سراسر دنيا انجام بشود، از اين رو تعداد وب سايت هاي موجود در دنياي وب به شدت گسترده يافته است و دقيقا همين امر اهميت سئو در كسب و كار را روز به روز افزايش مي دهد، درباره اهميت سئو در كسب و كار اينترنتي كافي است بدانيد كه بيش از ۸۵% كاربران از طريق موتورهاي جستجو به وب­سايت­ ها مي آيند و ۵۰% از آنها همواره محصولات و خدمات مورد نياز خود را به صورت اينترنتي و آنلاين خريداري مي كنند. پس بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو تاثير بسيار بالايي بر معرفي و ارتقاء رتبه سايت در نتايج جستجو بسيار اهميت دارد.
 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.