رتبه در گوگل(رتبه سايت در گوگل)

۳۸ بازديد

رتبه در گوگل

رتبه در گوگل-در شرايطي كه ميليون ها سايت و وبلاگ در اينترنت بر سر تصاحب جايگاه بالاتر در بين نتايج جست و جوگرها رقابت و مبارزه مي كنند،كسب رتبه در گوگل وساير موتورهاي جست و جو كار سخت و دشواري است و كساني در اين ميان توفيق به دست مي آورند كه بر نحوه عملكرد گوگل و سايرموتورهاي جست و جو آگاه باشند و خود را با اصول مورد نظر جست و جو گرها سازگار كنند.

 

pageRank چيست؟

Pagerank به معناي رتبه صفحه در گوگل است و در اصل امتيازي است كه گوگل براي هر صفحه وب قائل ميشود.به طور خلاصه مي توان گفت پيج رنك (Page Rank يا PG يا Google Page Rank) پارامتري است كه توسط آن اهميت يك صفحه اينترنتي تعيين مي شود. هرچه اين عدد (بين صفر تا 10) بيشتر باشد نشان دهنده اهميت بيشتر آن صفحه است.براي ديدن رتبه صفحات يك سايت ميتوانيد تولبار گوگل را دانلود و روي مرورگر خود نصب كنيد تا به محض ورود به هر صفحه اي امتياز آن صفحه را روي نوار ابزار گوگل مشاهده كنيد.

 

تئوري عملكرد PageRank :

امتياز بندي صفحات به اين صورت است كه يك لينك از يك صفحه وب به يك صفحه ديگر كه در يك سايت ديگر است به معناي يك امتياز مثبت براي صفحه مقصد در گوگل حساب ميشود.چون وب مسترها لينك سايت هايي را در سايت خود قرار ميدهند كه فكر ميكنند براي بازديد كنندگان سايتشان جالب و با ارزش باشد.گوگل از تعداد اين لينك هاي ورودي به صفحات سايت هاي ديگر،براي قضاوت درباره امتياز دهي به آنها و نيز مرتب كردن آنها در هنگام جستجو در گوگل استفاده كرد.براي مشاهده لينك هاي ورودي به سايت خود ميتوانيد جمله link:http://www.yourURL.com را در گوگل وارد كنيد تا ليست سايت هايي كه به شما لينك داده اند را مشاهده كنيد . البته هنوز گوگل تمامي لينك هاي ورودي به سايت را نشان نمي دهد.

 

PageRank  (رتبه صفحه درگوگل )چگونه محاسبه ميشود :

راحت ترين سخن درباره محاسبه اشرتبه در گوگل(رتبه سايت در گوگل)اين است كه PageRank با استفاده از اشتراك گرفتن تمامي لينك هاي ورودي به سايت شما محاسبه ميشود.البته اين موضوع اكيدا صحيح نيست ، چون گوگل لينك هاي داخلي را هم در محاسبه شريك ميكند.همچنين رتبه PageRank صفحه اي كه به شما لينك داده هم ، در بالا بردن رتبه سايت شما موثر است. بعلاوه تعداد لينك هاي خارجي كه در صفحه مبدا وجود دارد نيز در رتبه سايت مقصد تاثير دارد . بطور عمومي ۸۵% از رتبه سايت مبدا همراه با لينك به سايت مقصد ارسال ميشود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.