نام زيبا براي سايت

تكنولوژي روز

نام زيبا براي سايت

۴۴ بازديد

اولين و مهمترين كار براي ايجاد يك سوداگري اينترنتي انتخاب نام زيبا براي فروشگاه اينترنتي و ثبت پهنه آن است. اگر تجربه‌اي براي ثبت گستره داشته باشيد، حتما مي‌دانيد كه اكثر نام‌هايي كه در مرحله نخست گزينش مي‌كنيد پيشتر به ثبت دريافتي است. در اين نوشتار روش‌ها و راهكارهايي براي برگزيدن اسم حوزه ارائه شده است.
راهنماي انتخاب نام براي سايت + تدبير نام زيبا براي سايت و ابزاربرخي مواقع امكان اين هستي دارد كه نام هاي درجه دوم در ذهن شما نيز قبلا به ثبت رسيده باشد و در مرحله شما مبتلا مشكل خواهيد شد و ذهنتان بسيار درگير گزينش اسم ثبت نشده مي‌شود. در اين نوشتار گذرگاه هاي كاربردي براي انتخاب نام هاي مناسب براي فروشگاه اينترنتي يا سايت را به شما آموزش خواهيم داد كه پس از احضار آن شما ساير سخت برگزيدن نام براي سايت خود را نخواهيد داشت.
وقتي نام هاي قشنگ براي سايت خود گزينش كرده و كامياب نمي‌شويد، احتمالا اين به فكر به ذهنتان خطور مي‌كند كه نامدار ديگر باقي نخواهد ماند و شما نمي توانيد نام مناسب سايت خويش را داشته باشيد، اما اين فكر اشتباه است. در اين مقاله راهكاري عملي را به شما ارائه خواهيم كرد، الي شما با به كارگيري آنها بتوانيد در گزينش اسم پهنه  پسنديده براي سايتتان كامياب شويد، پس نگران نباشيد و تا انتهاي مقاله ما را همراهي كنيد.
اگر فرصت كافي براي مطالعه نداريد رهنمود ميكنم پادكست صوتي پايين را در باره گزينش پهنه سايت گوش بدهيد:

چرا نام پهنه (نام سايت) مهم است؟انتخاب اسم مناسب براي پهنه تارنما همانند برگزيدن نامي پسنديده براي فرزندتان است؛ مهم و سخت. همانطور كه شما پيش از به گيتي آمدن فرزند خود براي برگزيدن اسم او بسيار پژوهش مي‌كنيد لغايت نامدار مناسب و با معني براي او  پيدا كنيد، براي انتخاب نام گستره سايتتان هم بايد به همين اندازه وسواس و دقت به خرج بدهيد و تمامي جوانب را در نظر بگيريد. 
اگر در نخستين مرحله بر پاي بست، راهكارهايي كه با خواستن اين نوشتار ياد خواهيد گرفت، مشهور پسنديده براي سايت خويش گزينش كنيد خواهيد توانست يك ابزار نيرومند بازاريابي براي خود مهيا كرده و در ساير هزينه‌هايي كه قرار است در مقوله بازاريابي در آينده اتمام دهيد لغايت حد زيادي صرفه جويي كنيد. زيرا گزينش اسم سايت اگر كه اصولي و حرفه‌اي انجام گيرد، مي‌تواند در جذب مشتري نيز سودمند باشد.


اسم پيشنهادي براي سايتبا انتخاب اسم غير مناسب براي سايت مبتلا چه مشكلاتي خواهيد شد؟اگر كسب و كار شما تازه راه اندازي بوده و هنوز به برندي مطرح تبديل نشده باشيد، بعد فقط هزينه ثبت و خريد پهنه را ضرر مي‌كنيد. اما اگر در سايتتان محصولاتي متنوع پيمان ديتا باشيد و با صرف خرج و موعد بسيار آن را رتبه بندي  كرده باشيد، حائز شبكه‌هاي اجتماعي فعالي باشيد، با تغيير نام گستره زيان بسيار زيادي به شما وارد خواهد شد از دسته به موارد ذيل مي‌توان اشاره كرد:
لوگويي كه متناسب با اسم سايت خويش ساخته و طراحي كرده‌ايد، تغيير خواهد كرد.بايد با صرف وقت و موعد زياد همگي سايت‌ها را جستجو كرده و هر جا كه اسم دامنه قبلي شما در سايت ثبت شده آن را تغيير دهيد.با صرف خرج بسيار بسيار بايد اعتباري كه از اسم گستره پيشين بدست آورده‌ايد را مجددا براي اسم جديد توسط آوريد.با صرف سررسيد و هزينه زياد باي مجدد كليه بسته بندي‌ها و كارت ويزيت‌ها و تراكت‌هايي كه براي بازاريابي با نام قبلي خويش تعبيه كرده بوديد را تغيير دهيد و مجدد به چاپ برسانيد.بزرگترين و مهمترين ضرري كه خواهيد ديد مربوط به اعتبار شما در نزد مشتريان قبليتان نسبت به برند و محصولات شما است و امكان رشد را براي رقباي شما فراهم خواهد كرد.در نتيجه بايد براي برگزيدن نام دامنه سايت خود عجله نكنيد و با در عقيده دريافت تمام جوانب و ضررهايي كه تغيير اسم براي شما به دنبال خواهد داشت، براي برگزيدن نامدار مناسب كوشا باشيد. در ادامه به بهترين راهكارها و شيوه‌ها براي ارائه ايده براي اسم سايت و برگزيدن اسم مناسب اشاره خواهيم كرد.
مواردي كه براي گزينش نام پهنه بايد آنها را رعايت كنيدنام گستره انتخابي شما نبايد بيش از مرز بلند و طولاني باشد. اسم حوزه بايد آسان تايپ شود، بعد بهتر است از گزينش نام‌هايي با بيش از 14 كاراكتر جدا خودداري كنيد لغايت كاربر براي به ذهن سپردن و تايپ مبتلا دشوار نشود. كاربران نام‌هاي اختصار را راحت‌تر به ذهن مي‌سپارند و براي مدت طولاني مي‌توانند بدون جستجو مستقيما وارد سايت شما شوند.نام پهنه بايد به نوع اي گزينش گردد كه هنگام معرفي به مشتري به راحتي آن را فهميده و بتواند بدون اشتباه آن را تايپ كند. سعي كنيد نام حوزه انتخابي شما داراي حالت‌هاي گوناگون براي تايپ نباشد. مانند yarane  و yaranehبايد در عقيده داشته باشيد كه اكثر واژه ها فارسي و انگليسي تك بخشي الي به امروز به ثبت رسيده‌اند و كمينه پسوند دات كام يا آي آر آنها ثبت شده است. بعد اگر به دنبال  ثبت نام دامنه‌اي كوتاهي و تك بخشي براي تارنما خود هستيد، بايد كمي خلاقيت به هزينه داده و يك واژه جديد آفريدن؛ نوآفريدن كنيد. (دقت كنيد كه با اين كار، مشهور كه انتخاب يا آفرينش كرده‌ايد معني بدي نداشته باشد، بعد حتما معني آن را چك كنيد و با توجه به آن اسم خود را انتخاب كنيد.)نكته مهمي كه بايد در عقيده داشته باشيد اين است كه اگر مي‌خواهيد دامنه ثبت كنيد، بايد بتوانيد پسوندهاي گوناگون آن را به ثبت برسانيد. (حداقل دو پسوند دات كام و دات اي ار را ثبت كنيد) و اگر ديديد كه گستره مورد عقيده شما  با پسوند .com پيشتر به ثبت واصله و با پسوند .ir خالي است (و يا حتي اگر .ir ثبت شده و .com خالي است) از آن نام صرف نظر كنيد. زيرا امكان سئو استفاده سودجويان با استفاده از سرشناس كه براي شما نيست و با پسوند ديگري به ثبت رسيده مهيا خواهيد شد و با رونق كسب و كارتان شما را مبتلا مشكل خواهند كرد.نام پهنه خود را به يك فضا يا به يك محصول ويژه اندك نكنيد، بهتر است نام‌هاي كلي در نظر بگيريد لغايت بتوانيد در كل موارد كسب كارتان متعلق به كاربرد كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.