اصول موفقيت در اينستاگرام

۵۰ بازديد

زماني كه يك كسب‌ و كار كوچك را راه اندازه كرده ايد، بازاريابي موفق مي ‌تواند تمام تلاش هاي شما را بهبديل كند. با اين حال، يك بودجه بازاريابي بزرگ هرگز نمي ‌تواند اولويت فوري براي سرمايه‌ محدود شما باشد. خوشبختانه، رسانه هاي اجتماعي دنياي بازاريابي را به درجه خاصي از دموكراتيك تبديل كرده‌ اند. رسانه هايي مانند فيس بوك، توييتر‌ و اينستاگرام، فرصتي را براي رسيدن به مخاطبان هدف فراهم مي كنند.

در بين تمام رسانه هاي اجتماعي، اينستاگرام برادر اصول موفقيت در اينستاگرامكوچك هيولاهايي مثل فيس بوك و توييتر است. تنها حدود ۷۰۰ ميليون كاربر فعال در اينستاگرام حضور دارند، اين در حالي است كه در فيس بوك ميلياردها كاربر فعال وجود دارد. با اين حال، اينستاگرام پرطرفدارتر شده و كاربران اينستاگرام خيلي بيشتر درگير پست ها هستند و احتمال زيادي وجود دارد كه پست ‌هاي شما را ‌ببينند. درست است كه شايد تمركز روي رسانه هاي كوچك تر نادرست به نظر برسد ، اما احتمالاً با فعاليت و تعامل مداوم از طرف شما نتايج بهتري را براي كسب و كار كوچك شما به دنبال خواهد داشت.

بسيار خوب، حالا مي خواهيم در مورد چگونگي تبديل اينستاگرام به عنوان بستري براي رشد كسب و كار شما بپردازيم و راهكارهايي كه در زمينه جذب دنبال كننده ها يا همان فالوورهاي اينستاگرام مفيد هستند را نيز يادآور شويم. براي اطلاعات بيشتر در اين مورد با ما همراه باشيد.

  1. يك بيزينس پروفايل (Business Profile) ايجاد كنيد.

به عنوان صاحب اين كسب ‌و كار كوچك، ممكن است احساس كنيد كه شما چهره شركت تان هستيد. بنابراين، تبليغ كسب ‌و كار تان از طريق اكانت شخصي اينستاگرام خود شما ممكن است ايده خوبي به نظر برسد. هر چند اين يك ايده مناسب است، اما مي تواند يك پيام تجاري متناقض را به مشتريان شما ارسال ‌كند. ” هر چيزي كه در اينجا مي ‌خوانيد بر اهميت يك برند سازگار تاكيد مي‌ كند. ” پست هاي كاري و مربوط به شغل را در ميان پست هاي مربوط به و تعطيلات تصور كنيد، اين نمي تواند مخاطب زيادي را براي دنبال كردن صفحه شما جذب كند و از اين طريق نمي توانيد اميد به موفقيت داشته باشيد.

در نتيجه شما بايد يك حساب تجاري بهينه يا يك بيزينس پروفايل را راه‌ اندازي كنيد. بهينه ‌سازي در اينجا چه معنايي دارد؟ اين به اين معناست كه بايد انتخاب ‌هاي آگاهانه انجام دهيد تا اين انتخاب ها از برند كسب ‌و كار تان حمايت كند. بيوگرافي ، تصوير پروفايل شما، لينك به وب سايت شركت و … همگي بايد كاملا براي نشان دادن نام تجاري شما آماده باشند. از آن جايي كه تصوير پروفايل هميشه در كنار پست هاي شما ديده مي شود بايد به گونه اي واضح و قابل شناسايي باشد.

هنگامي كه بيزينس پروفايل به درستي تنظيم شد، بايد به عنوان عضوي فعال از جامعه اينستاگرام حضور پيدا كنيد. شما بايد دنبال آن دسته از مشترياني باشيد كه در فضاي شما محكم و ثابت هستند. بيش از حد افراد را فالو نكنيد ، چرا كه اين مي تواند معكوس عمل كند. افراد را به صورت گزينشي به ليست مخاطبانتان اضافه كنيد.

  1. تصاوير حرفه اي را انتخاب كنيد

تصاويري كه براي پست هاي خود انتخاب مي كنيد بسيار مهم هستند. مغز ما مي‌ تواند تصاوير را ۶۰۰۰ بار سريع ‌تر از نوشتن پردازش كند، و ما ۹۰ درصد از كل اطلاعات خود را از تصاوير مي‌ گيريم. از آنجا كه پست‌ هاي شما تنها براي لحظاتي در نگاه آگاهانه كاربر باقي خواهند ماند، بايد از اين سرعت براي گرفتن و حفظ توجه دنبال كننده خود استفاده كنيد.

اينستاگرام ديگر تصاوير شما را به عنوان يك مربع ساده ارائه نمي دهد بلكه امكان انعطاف پذيري بيشتري با جهت ها /اندازه هاي تصوير مختلف فراهم مي كند. با اين وجود ، اگر مي خواهيد عكس موردنظر همانطور كه مي خواهيد نمايش داده شود ، مي توانيد اندازه پيكسل هاي تصوير را در يك بسته قبل از بارگذاري در اينستاگرام تغيير دهيد.

آنچه در تصاوير خود مي گنجانيد ، بخشي از استحكام برند شما است. شما مي خواهيد بين محصولات خود و سبك زندگي كاربر ارتباطي موثر ايجاد كنيد. در نتيجه لازم است تنظيمات ، محصول و زمينه فصلي را عاقلانه انتخاب كنيد.

شما بايد مردم را به تعامل با محتواي خود ترغيب كنيد.  بنابراين، يك فكر خوب و يا يك پرسش عجيب در قسمت كپشن عكس مي‌ تواند افراد زيادي را تشويق كند تا پست شما را لايك كنند و يا براي پست تان نظر بدهند.

  1. اهميت استوري، ويدئوهاي زنده يا لايو و IGTV را درك كنيد

مهم تر از تصاويري كه تحت عنوان پست روي صفحه مشتري شما قرار گرفته و به آرامي از اهميت خارج مي شوند استوري هايي هستند كه مي توانيد ايجاد كنيد. استوري هاي اينستاگرام فقط 24 ساعت نمايش داده مي شوند، اما در كل اين زمان استوري شما در بالاي صفحه دنبال كننده هاي شما قرار مي گيرد. بعد از گذشت ۲۴ ساعت، اين استوري ها از اينستاگرام ناپديد خواهند شد، اما تا اين زمان محتواي شما ديده خواهد شد و با مخاطبين تان را درگير خواهيد كرد، با تمركز بر روي استوري، برندتان را در مركز توجه قرار داده و از رقباي خود پيشي بگيريد.

شما مي ‌توانيد در اين استوري ها كمي غير رسمي باشيد و پشت صحنه‌ ها و بينش خود در يك روز از زندگي ‌تان در اين قسمت ايجاد كنيد. نكته اين است كه از طريق عكس ها و فيلم ها بيشتر با مخاطبان خود تعامل برقرار كنيد و از مجموعه ابزارهاي تعاملي از جمله افزودن موسيقي ، متن و موارد ديگر ، كه فرصتي براي گفتن چيزهاي منحصر به فرد در مورد برند شما مي باشد، براي تقويت اين محتوا استفاده كنيد.

همچنين با استفاده از گزينه هايي همچون ارائه فيلم زنده (لايو) ويدئو IG مي توانيد متفاوت ظاهر شويد. اگر در حال حاضر يك رويداد بازاريابي عملي در حال وقوع است ، چرا اين مطلب را با استفاده از گزينه ويديوي زنده موجود در اينستاگرام آن را به اشتراك نگذاريد؟ اين كار را انجام دهيد و بازخورد آن را مشاهده كنيد.

  1. در پست هايتان از هشتگ هاي هوشمندانه استفاده كنيد

ابزار مهم ديگري كه براي گسترده كردن فرصتِ بيشتر ديده شدن پست هاي شما در اختيارتان است، استفاده از هشتگ هاي هوشمندانه و كاربردي است. شما مي توانيد حداكثر 30 هشتگ را در هر پست انتخاب كنيد. البته استفاده از هشتگ هاي بيش از حد هم موجب شلوغ شدن پست شده شده و ممكن است نتيجه معكوس داشته باشد. در هر صورت ، عاقلانه تر است تا از هشتگ هاي بسيار عمومي هدفمند استفاده كنيد. تعداد ايده آل هشتگ ها سليقه اي است، اما به طور كلي احساس مي شود كه گنجاندن حدود پنج هشتگ در هر پست بيشترين تأثير را خواهد داشت. هشتگ گذاري به پست شما اين امكان را مي دهد تا ضمن ايجاد يك پيام تجاري منسجم به مشتري خود ، افرادي مورد نظرتان را نيز پيدا كنيد.

بهترين كار اين است كه هشتگ هايي كه بيشترين تأثير و كاربرد را در تجارت شما دارند، پيدا كنيد. درست است كه ممكن است اين كار به طول بيانجامد، اما تجزيه و تحليل هايي كه در اين مورد انجام مي شود به شما كمك مي كند تا به جمعيت هدف خود متصل شويد. علاوه بر اين ، مي توانيد يك هشتگ شخصي ايجاد كنيد ، با استفاده از يك هشتگ يا برچسب خاص كه هر بار از آن استفاده مي كنيد، ديگران را ترغيب كنيد تا به پيشرفت نمودارهاي مربوطه كمك كنند. برقراري ارتباط با مشاغل ديگر مي تواند به شما در بهبود قدرت اين هشتگ شخصي كمك كند.

  1. مداوم و با برنامه پست ارسال كنيد

مداومت در ارسال پست يكي ديگر از نكات بسيار مهم در جذب دنبال كننده در اينستاگرام است. در مورد بهترين زمان براي ارسال پست ها، زمان چك كردن اينستاگرام توسط مخاطبان تان را در نظر بگيريد، به عنوان مثال اگر متوجه شديد بيشتر دنبال كننده ها و مشتري هاي شما ساعت 5 عصر ، بعد از اتمام ساعت كاري شان ايستاگرام شان را چك مي كنند، اين ساعت زمان طلايي ارسال پست است، در اين زمان به طور پيوسته فعاليت كنيد.

برخي از ابزار موجود در زمينه برنامه ريزي در مورد پست گذاشتن، نيز در اين مورد مي تواند براي شما راه گشا باشد. به عنوان مثال ، اپليكيشن هايي مانند Tailwind و Tag Viral به شما اين امكان را مي دهند تا در بيشتر رسانه هاي اجتماعي پست هايتان را برنامه ريزي كنيد. اين به شما امكان مي دهد پيام هاي يك هفته يا يك ماه پيش رو را از قبل تعيين كنيد. اين برنامه ها نه تنها به صرفه جويي در وقت شما كمك مي كنند بلكه به شما كمك مي كنند تا استراتژي تبليغاتي را ايجاد كنيد كه بتواند ثبات برند شما را نيز حفظ كند.

  1. برنامه هايي مانند فروش شگفت انگيز با جوايز استثنايي را اجرا كنيد

اميد شما براي داشتن ۱۰۰۰ دنبال كننده در اينستاگرام اين است كه آن‌ ها بخشي از جامعه تجاري شما را احساس كنند. حس تعلق داشتن، ابزار قدرتمندي براي الهام از وفاداري مادام العمر است. به ياد داشته باشيد، نگه داشتن يك مشتري ثابت آسان تر و بهتر از جذب يك مشتري جديد است. بنابراين، دادن يك احساس خاص به كاربران اينستاگرام شما، مي ‌تواند يك روش هوشمندانه براي الهام بخشيدن به اين حس تعلق باشد. با كاربران تان تعامل برقرار كنيد و هر از گاهي برنامه اي تحت عنوان فروش فوق العاده يا شگفت انگيز برگزار كنيد و استقبال دنبال كننده ها (فالوورها) را تماشا كنيد و لذت ببريد.


و اما سخن پاياني …

راهكارهايي كه در قسمت بالا عنوان كرديم، همه از اهميت بسيار بالايي در هنگام كار با اينستاگرام و جذب مشتري برخوردارند. يكي از دغدغه هايي كه افراد در مورد دنبال كننده هاي خود دارند، اين است كه آيا اين دنبال كننده ها واقعي هستند؟ بايد بگويم كه در صورت رعايت موارد بالا افرادي را جذب خواهيد كرد كه واقعا به محصولات و خدمات شما علاقمند هستند.

رويكرد نهايي كه شما بايد استفاده كنيد رويكردي سازگار و حرفه اي است. به ياد داشته باشيد كه شما در حال ارائه برند خود هستيد و اين كار بايد با بالاترين سطح مراقبت انجام شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.