كامپيوترمان را خانه تكاني كنيم

۳۶ بازديد



طريقه ي افزايش سرعت كامپيوتر,حافظه رَم سيستم

گرد و خاك دشمن درجه يك كامپيوتر است 

 

هيچ چيز بيشتر از يك كامپيوتر كند نمي‌تواند در كارهاي روزمره اختلال ايجاد كند. گاهي تنها راه چاره خريد يك كامپيوتر جديد است؛ اما در اغلب موارد با چند اقدام ساده مي‌توان سرعت كامپيوتر را افزايش داد.

در ادامه ۱۰ راهكار ساده براي افزايش سرعت كامپيوتر ارايه مي‌كنيم.

 

۱- برنامه‌هاي بلا استفاده را حذف كنيد

معمولا كامپيوترها بهكامپيوترمان را خانه تكاني كنيم مراه نرم‌افزارهايي ارايه مي‌شوند كه برخي از آن‌ها اساسا مورد نياز كاربر نيستند. براي حذف اين برنامه‌ها كافي است در بخش Control Panel برنامه‌هاي اضافي را از فهرست برنامه‌هاي نصب شده روي سيستم انتخاب كرده و با استفاده از گزينه Uninstall آن‌ها را حذف كنيد.

 

۲- فايل‌هاي موقت را پاك كنيد

فايل‌هاي موقتي در هنگام انجام وظايف توسط كامپيوتر ايجاد مي‌شوند و ممكن است پس از اتمام كار روي هاردديسك باقي بمانند و موجب كندي كامپيوتر شوند. براي حذف اين فايل‌ها از حافظه سيستم كافي است در پنجره My Computer درايو سيستم عامل را انتخاب كرده و درپوشه Windows پوشه موسوم به Temp را انتخاب كنيد. سپس در بالاي پنجره از منوي View گزينه Details را انتخاب كنيد تا جزئيات فايل‌ها به نمايش درآيد. اكنون مي‌توانيد تمام فايل‌هاي مربوط به روزهاي گذشته را انتخاب و پاك كنيد.

 

۳- يك درايو SSD روي سيستم نصب كنيد

مهمترين علت كندي كامپيوتر استفاده از هاردديسك است. براي افزايش سرعت كامپيوتر مي‌توانيد به جاي هاردديسك از يك درايو SSD براي ذخيره اطلاعات استفاده كنيد. درايو SSD در واقع حافظه مبتني بر فلش است كه برق كمتري مصرف كرده و مقاومت بيشتري دارد.

 

۴- فضاي ذخيره‌سازي سيستم سيستم را افزايش دهيد

وقتي ۸۵ درصد از فضاي ذخيره‌سازي پر مي‌شود، سرعت كامپيوتر كاهش مي‌يابد. براي اجتناب از اين مشكل بهتر است فضاي ذخيره سازي سيستم را افزايش دهيد.

 

۵- از اجراي برنامه‌هاي غيرضروري در زمان راه اندازي سيستم جلوگيري كنيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.