https://digiato.com/article/2019/12/07/عينك-هوشمند-و-فيلم-هاي-علمي-تخيلي/

۵ بازديد

شركت ژاپني Nendo ساعتي مكعبي شكل ساخته كه گوشه بالايي آن با حركت كردن شكل عقربه هاي ساعت را به خود گرفته و دو مرتبه در طول روز به يك مكعب كامل تبديل مي شود.

ساعت مكعبي يا كيوبيك كلاك (Cubic Clock) از آلومينيوم برس خورده تشكيل شده و به مناسبت 40 سالگي تاسيس برند لاكچري The Hour Glass طراحي شده است. اين ساعت از دو عقربه مثلثي برخوردار است و طراحانش مي گويند هدف از طراحي آن «كمرنگ كردن مرز بين هنر، طراحي و ساعت ها» است.

ساعت مكعبي

 

طراح به جاي استفاده از قطعات و مواد غيرضروري، تنها با برش دادن دو قطعه آلومينيومي از يكي از گوشه هاي مكعب، عقربه ها را ايجاد كرده است.

اين ساعت تقريباً 20 سانتي متري در طول روز همانند ديگر ساعت هاي عقربه دار حركت مي كند، ولي ساعت 12:00 ظهر و 12:00 شب، با قرار گرفتن عقربه ها در يك راستا، شكل واقعي خود را بروز داده و يك مكعب كامل را شكل مي دهد.

در طول روز عقربه ها 22 مرتبه روي يكديگر قرار مي گيرند. به گفته طراح اين عامل سبب مي شود تا كاربر حس كند زمان هر 12 ساعت يكبار، از نو راه اندازي مي شود.

 

شركت Nendo تا پيش از اين چندين ساعت با طرح هاي عجيب طراحي كرده است. اين شركت قبلاً سه ساعت كوكو طراحي كرده بود كه يكي از آنها قابليت تبديل شدن به كتابخانه را داشت و ديگري شبيه خانه اي بود كه به شكل وارونه روي ميز قرار مي گرفت.

 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/07/ساعت-cubic-clock-معرفي-شد/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.