طرح انتخاباتي برني سندرز: اينترنت پر سرعت خانگي براي همه

۵۷ بازديد

«برني سندرز»، سناتور دموكرات ايالت ورمانت از برنامه جديد خود براي گسترش دسترسي به اينترنت پرسرعت در آمريكا و از ميان بردن انحصار پرده برداشت.

سندرز در طرح خود كه «اينترنت پرسرعت براي همه» نام دارد، پهناي باند را همانند برق، يك ابزار عمومي خوانده و دسترسي به آن را جزو حقوق اوليه انسان ها قلمداد كرده است. اين سناتور مي خواهد با بودجه اي 150 ميليارد دلاري در قالب كمك هاي مالي و فني به اجتماعات و ايالت هاي آمريكا، شبكه هاي پهناي باندي را ايجاد كند كه توسط مردم كنترل مي شوند.

سندرز در طرح جديد خود، پهناي باند دانلود و آپلود را به ترتيب 100 و 10 مگابيت بر ثانيه تعيين كرده كه به طور چشمگيري از استاندارد كميسيون ارتباطات فدرال آمريكا بيشتر است كه پهناي باند دانلود و آپلود را به ترتيب 25 مگابيت بر ثانيه و 3 مگابيت بر ثانيه تعيين كرده است.

طرح 150 ميليارد دلاري برني سندرز براي گسترش دسترسي به اينترنت

 

برني سندرز يكي از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري سال 2020 آمريكاست و وعده داده در صورت پيروزي در انتخابات، بيطرفي را به اينترنت بازگردانده و شركت هاي اينترنتي و تلويزيوني را از تعيين كردن سقف روي ديتا و كنترل كردن دسترسي كاربران به اينترنت منع مي كند.

طرح سندرز تلاش هاي ضد انحصاري او را در برابر شركت هاي اينترنتي و تلويزيوني آمريكا نشان مي دهد. او با اشاره به اينكه دسترسي به اينترنت در اقتصاد امروز يك ضرورت است و بايد در دسترس همگان قرار گيرد، گفت:

«ما شركت هاي انحصار طلب را از بين مي بريم و آنها را وادار مي كنيم تا سرويس دهي قابل قبولي به مشتريان ارائه دهند و هزينه هاي پنهان، قبض هاي غافلگيركننده و همچنين ديگر اقدامات گول زننده خود را كنار بگذارند.»

سندرز از نامزدهاي اصلي حزب دموكرات براي انتخابات سال 2020 آمريكاست و يكي از اعضاي اين عضو است كه طرح گسترش دسترسي به اينترنت را ارائه مي كند. ماه اوت سال جاري ميلادي، «اليزابت وارن»، از ديگر اعضاي اين حزب نيز از طرح 85 ميليون دلاري خود براي افزايش دسترسي به اينترنت براي مناطق محروم پرده برداشت

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/07/طرح-150-ميليارد-دلاري-برني-سندرز-اينترنت/#mce_temp_url#

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.