كاهش سهم ويندوز 7 از بازار سيستم‌هاي عامل همچنان ادامه دارد

۱۰۰ بازديد

مؤسسه‌ي پژوهشي Netmarketshare به‌صورت ماهانه اقدام به انتشار آمار مربوط به سهم سيستم‌‌هاي عامل مختلف از بازار مي‌كند. اين مؤسسه اخيرا آمار مربوط به ماه سپتامبر ۲۰۱۹ را منتشر كرده است كه بر اساس اين آمار، ويندوز ۱۰ همچنان با سرعتي بالا به رشد ادامه مي‌دهد؛ در واقع بر اساس ادعاي Netmarketshare، ويندوز ۱۰ هم‌اكنون ۵۲/۳۸ درصد از سهم بازار سيستم‌هاي عامل و ۶۱ درصد از سهم بازار ويندوزها را در اختيار دارد.

از طرفي، ديگر سيستم‌عامل مايكروسافت يعني ويندوز ۷، همچنان روندي نزولي دارد و سهم آن از بازار سيستم‌هاي ‌عامل به زير ۳۰ درصد رسيده؛ در واقع ويندوز ۷ اكنون ۲۸/۱۷ درصد از سهم بازار سيستم‌هاي عامل و ۳۳ درصد از سهم بازار ويندوزها را در اختيار گرفته است. با روند فعلي، پيش‌بيني مي‌كنيم كه در كمتر از يك سال ديگر، سهم ويندوز ۷ از بازار به زير ۱۰ درصد برسد. 

به جايگاه سوم جدول مي‌رسيم؛ جايي كه maغير مجاز مي باشد 10.14 با ۷/۱۵ درصد از سهم بازار، در آن جاي گرفته است. اين سيستم‌عامل ماه گذشته ۵/۹۵ درصد از سهم را در اختيار داشت و ظاهرا طي يك ماه اخير پيشرفت بسيار خوبي داشته است. همچنين اين سيستم‌عامل در سال گذشته تنها ۲/۰۵ درصد از سهم بازار را در اختيار داشت. با در نظر گرفتن اين آمار، پيش‌بيني مي‌كنيم كه ويندوز ۱۰ فعلا در رده‌ي نخست جدول جا خوش كند.

سهم سيستم‌هاي عامل و مرورگرها از بازار در سپتامبر 2019

با همه‌ي اين‌ها، جايگاه دومي ويندوز ۷ به‌احتمال بسيار قوي در كمتر از يك سال ديگر به‌تصاحب maغير مجاز مي باشد درخواهد آمد. افزون بر موارد يادشده، ويندوز ۸/۱ و ويندوز XP را داريم كه به ترتيب ۳/۴۸ و ۱/۱۲ درصد از سهم بازار سيستم‌هاي عامل را در اختيار گرفته‌اند.

Netmarketshare تنها به ارائه‌ي آمار سيستم‌هاي عامل بسنده نمي‌كند. اين مؤسسه آمار جديد مرورگرهاي وب را نيز منتشر كرده است كه در آن تغييرات چنداني نسبت به قبل ديده نمي‌شود. همچنان مثل قبل، شاهد دست‌وپازدن مايكروسافت اج براي تصاحب سهم اندكي از بازار هستيم.

جايگاه دوم محبوب‌ترين سيستم‌هاي عامل به‌زودي به‌تصاحب maغير مجاز مي باشد درمي‌آيد

گوگل كروم با داشتن ۶۸/۴۷ درصد از سهم بازار، همچنان محبوب‌ترين مرورگر وب دنيا است و پيش‌بيني مي‌كنيم اين جايگاه فعلا در تصاحب مرورگر كروم باقي بماند. در رده‌ي دوم، موزيلا فايرفاكس با اختلافي فاحش قرار گرفته است و تنها ۸/۷۲ درصد از سهم بازار را در اختيار دارد.

اج با داشتن ۵/۸۷ درصد از سهم بازار، پس از مرورگر اينترنت اكسپلورر در رده‌ي چهارم جاي گرفته است. اينترنت اكسپلورر هم‌اكنون ۶/۱۴ درصد از سهم بازار را در اختيار دارد. بررسي آمار نشان مي‌دهد كه سهم مرورگر اج از بازار نسبت به ماه قبل كمتر شده است و روزبه‌روز كاربران كمتري به استفاده از آن رغبت نشان مي‌دهند. در واقع اين مرورگر توانسته بود در ماه گذشته، ۶/۳۴ درصد از سهم بازار را در اختيار بگيرد.

سهم سيستم‌هاي عامل و مرورگرها از بازار در سپتامبر 2019

مايكروسافت در بازار مرورگرهاي وب حرفي براي گفتن ندارد و نمي‌تواند فعلا با رقيبي نظير گوگل كروم رقابت كند، اما اين شركت در بازار سيستم‌هاي عامل عملكردي بهتر از بقيه‌ي شركت‌ها دارد. ردموندي‌ها اخيرا در اطلاعيه‌اي اعلام كرده‌اند كه هم‌اكنون ۹۰۰ ميليون دستگاه در سراسر دنيا به‌صورت فعالانه از سيستم‌عامل ويندوز ۱۰ استفاده مي‌كنند. با كمي محاسبه مي‌توانيم به اين نتيجه برسيم كه هم‌اكنون ۱/۵ ميليارد كامپيوتر در دنيا فعال هستند، اين عدد طي تقريبا يك دهه‌ي اخير، تغييرات چنداني به‌خود نديده است. 

ديدگاه

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/10/2/340928/september-2019-netmarketshare-numbers-windows-7-plunge/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.