لوگو طراحي كنيد

تكنولوژي روز

لوگو طراحي كنيد

۶۹ بازديد

لوگو طراحي كنيد

طراحي دنياي پيچيده‌اي دارد! گاهي اوقات احتياج به مهارت بسيار زيادي دارد و گاهي نيز فقط يك ايده مي‌تواند طرحي نو را ايجاد كند! اين روزها ​لحظه به لحظه شركت‌هاي جديدي به ثبت مي‌رسند، سايت‌ها و فروشگاه‌هاي اينترنتي جديد تاسيس مي‌شوند، افراد مختلف در حرفه‌هاي متفاوت مشغول به‌كار مي‌شوند و در بسياري از اين موارد نيز، اين كسب‌وكارها نيازمند نشان، علامت تجاري و هرگونه نماد ديگري براي معرفي خود به بازار و مشتريان هستند.

 

براي طراحي لوگو دو شرط لازم است:
ـ شرط اول برخورداري از فكر خلاقانه و توانايي خلق ايده‌هاي نو است.

 

ـ شرط دوم نيز توانايي كار با نرم‌افزارهاي گرافيكي براي پياده‌سازي ايده‌هاي شماست.

 

آيا دوست داريد هر دو شرط را يك‌جا در اختيار داشته باشيد؟ نرم‌افزار قدرتمند AAA Logo به شما اين امكان را مي‌دهد تا براحتي و در كم‌ترين زمان ممكن، ايده‌هاي خود را به لوگوهاي باكيفيتي تبديل كنيد. با استفاده از اين نرم‌افزار مشكلي براي ذهن خلاق نيز نخواهيد داشت چرا كه بيش از 8000 تصوير و موضوع در اشكال مختلف در اين نرم‌افزار وجود دارد و شما مي‌توانيد با كمك آنها خلاقيت خود را چند برابر كرده و لوگوهايي را كه هيچ‌گاه به ذهنتان نمي‌رسيده طراحي كنيد.

 

قدم اول نصب و اجرا
شايد بسياري از طراحان براي طراحي لوگو ابتدا يك كاغذ و قلم در دست بگيرند و ايده‌هاي خود را روي كاغذ رسم كنند تا در نهايت ايده نهايي خود را با استفاده از نرم‌افزارهاي گرافيكي به طرح رايانه‌اي تبديل كنند، اما AAA Logo شما را از كاغذ نيز بي‌نياز مي‌كند!

 

اولين اقدام براي طراحي نشان و لوگوي اختصاصي توسط اين نرم‌افزار، دانلود و نصب نسخه‌اي از آن روي رايانه است. اين نرم‌افزار در تمام نسخه‌هاي سيستم‌عامل ويندوز (اكس‌پي، ويستا، 7 و 8) قابل اجراست و مي‌توانيد با مراجعه به لينك زير نسخه‌اي از آن را دانلود كنيد:

http:‌/‌‌/‌www.aaa-logo.com‌/‌files‌/‌10929‌/aaalogo320.zip

 

قدم دوم آغاز پروژه
با اجراي نرم‌افزار AAA Logo صفحه‌اي براي شما نمايش داده مي‌شود كه مملو از لوگوهاي مختلف است. شما مي‌توانيد با استفاده از كليدهاي كنترلي در اين صفحه به سمت چپ و راست حركت كرده و لوگوهاي از پيش طراحي شده توسط اين نرم‌افزار را مشاهده كنيد.

 

در اين مرحله مي‌توانيد با انتخاب هريك از اين لوگوها (كليك روي لوگوي موردنظر) آن را در برنامه فراخواني كرده و نسبت به ويرايش و اعمال تغييرات روي آنها اقدام كنيد. همچنين اگر مي‌خواهيد طراحي لوگوي منحصر‌به‌فردتان را از پايه آغاز كنيد، مي‌توانيد كليد Esc را از روي صفحه‌كليد فشار دهيد تا محيط كاربري نرم‌افزار براي شما نمايش داده شود.

 

قدم سوم گرفتن ايده
پس از ايجاد پروژه جديد، يك صفحه خالي در محيط كاربري برنامه قابل مشاهده است. اين صفحه مانند كاغذ سفيدي است كه طراحان در اختيار مي‌گيرند و ايده‌هاي ذهن خود را روي آن به تصوير مي‌كشند. شما نيز در اين مرحله ‌بايد ايده‌هاي ذهنتان را به تصوير بكشيد و براي آن‌كه ايده‌ها سريع‌تر به ذهن شما خطور كنند نيز مي‌توانيد از بانك موضوعات و تصاوير نرم‌افزار كمك بگيريد.

 

در بخش سمت چپ اين نرم‌افزار پنجره‌اي قابل مشاهده است كه تصاوير مختلفي را در خود جاي داده است. شما مي‌توانيد با مرور اين تصاوير و كليك روي هركدام از آنها، تصوير موردنظرتان را به صفحه منتقل كرده و در نهايت با تركيب چند تصوير و اعمال تغييرات روي آنها، نشان جديدي را طراحي كنيد.

 

تصاوير: شما مي‌توانيد براي مشاهده تصاوير موجود در نرم‌افزار به منوي Object مراجعه كنيد و پس از آن New Image را كليك كنيد.در اين مرحله با كليك روي گزينه Select Shape From Library مي‌توانيد به مجموعه تصاوير موجود در نرم‌افزار دسترسي يافته و با مرور تصاوير موجود و كليك روي تصوير موردنظر، آن را به صفحه طراحي اضافه كنيد.
توجه داشته باشيد كه اندازه، زاويه چرخش و رنگ موضوع انتخابي نيز در اين بخش قابل تغيير است.

 

متن: نشان‌ها گاهي فقط از تصاوير تشكيل مي‌شوند و گاهي نيز فقط يك متن با شكل نوشتار خاص مي‌تواند يك نشان را خلق كند. گاهي نيز لوگوي پاياني حاصل از تركيب متن و تصوير است. چنانچه قصد داريد در لوگوي موردنظرتان، از حروف و كلمات نيز كمك بگيريد مي‌توانيد با مراجعه به منوي Object و كليك روي گزينه New Text متن موردنظرتان را نيز به صفحه اضافه كنيد.در اين بخش مي‌توانيد نوع فونت، اندازه، فاصله حروف از يكديگر و رنگ متن را مشخص كنيد.

 

قدم چهارم ويرايش و اعمال تغييرات
در اين مرحله از كار مطمئنا شكل‌هاي موجود در برنامه ايده‌هاي خوبي را در اختيار شما قرار داده‌ و تصاوير موردنياز را نيز به صفحه اضافه كرده‌ايد. حالا ‌بايد به كمك ابزارهاي ويرايش و شخصي‌سازي، به رنگ‌بندي، جابه‌جايي، تغيير اندازه و... بپردازيد. روش اعمال هريك از اين فرآيندها به اين شرح است:

موضوعات تصويري: پس از كليك روي هريك از موضوعات تصويري به‌كار گرفته شده در پروژه، گزينه‌هاي مختلفي در اختيار شما قرار خواهد گرفت. اين گزينه‌ها عبارت است از:

 

ـ اندازه و زاويه تصوير (Image): با كليك روي اين گزينه مي‌توانيد اندازه تصوير و زاويه چرخش آن را تغيير دهيد.


ـ تغيير تصوير (Shape): براي تغيير يك موضوع از تصويري به تصوير ديگر مي‌توانيد از اين گزينه كمك بگيريد.

ـ افكت و سايه (Effects): افزودن هاله‌اي نوراني به دور تصوير، اضافه كردن سايه به آن و مشخص كردن رنگ افكت‌هاي مربوطه و زاويه قرارگيري سايه، از جمله گزينه‌هاي قابل دسترسي در اين بخش است.

 

ـ طيف رنگ (Gradient): تصوير شما مي‌تواند يك رنگ يا طيفي از رنگ‌ها را به خود اختصاص دهد. چنانچه مي‌خواهيد طيف رنگ را براي تصويرتان انتخاب كنيد ‌بايد پس از كليك روي اين گزينه و فعال كردن گزينه Gradient Overlay، رنگ‌هاي موردنظرتان را انتخاب كنيد.

 

ـ مجموعه رنگ‌ها (Colors): رنگ ثابت تصوير، طيف رنگ، رنگ مربوط به هاله اطراف تصوير، رنگ سايه و رنگ زمينه پروژه شما از اين بخش مديريت مي‌شود.

 

موضوعات متني: انتخاب هريك از موضوعات متني نيز گزينه‌هاي متفاوتي را در اختيار شما قرار خواهد داد. برخي از اين گزينه‌ها با گزينه‌هاي معرفي شده در بخش موضوعات تصويري مشابه است، اما برخي ديگر عبارتند از:

 

ـ مشخصات متن (Text): تغيير متن، تغيير فونت و تغيير اندازه قلم از جمله خصوصيات قابل دسترس در اين بخش است.

 

ـ زاويه و پيچش (Transform): چنانچه بخواهيد زاويه نمايش متن يا حرف موردنظر را در صفحه تغيير دهيد يا آن را روي محيط يك دايره بچرخانيد ‌بايد از اين گزينه كمك بگيريد. گزينه Transform براي تغيير زاويه و گزينه Blend براي پيچ دادن به متون شما به‌كار مي‌روند.

 

ابزارهاي عمومي: برخي از ابزارهاي اين نرم‌افزار، براي ويرايش و مديريت انواع موضوعات كاربرد دارند. اين ابزارها و روش دسترسي به آنها عبارتند از:

 

ـ افزودن تصاوير دلخواه: با استفاده از گزينه Import Custom Bitmap از منوي Object مي‌توانيد تصاوير موردنظرتان را از روي هارد‌ديسك رايانه خود در برنامه فراخواني كرده تا علاوه بر تصاوير موجود در برنامه، آنها را نيز در تركيب با ديگر موضوعات براي خلق لوگوي جديد مورد استفاده قرار دهيد.

 

ـ حذف و كپي‌برداري: براي حذف يك موضوع از صفحه پروژه بايد پس از كليك روي موضوع موردنظر، گزينه Remove Object را از منوي Object كليك كنيد. (كليدهاي ميان‌بر Ctrl+R)، همچنين در صورتي‌كه مي‌خواهيد يك موضوع را كپي كنيد نيز مي‌توانيد از گزينه Duplicate Object در همين منو كمك بگيريد. (كليدهاي ميان‌بر CTRl+D)

 

ـ ترتيب قرارگيري: اعمال تغيير در ترتيب قرارگيري موضوعات روي صفحه از ديگر امكانات موردنياز براي طراحي به‌شمار مي‌رود. شما مي‌توانيد با استفاده از گزينه‌هاي Bring Closer Send Farther Bring to Front Send to Back، موضوعات مختلف را زير و رو كنيد!

 

ـ افكت انعكاس: با انتخاب هريك از موضوعات دلخواه و كليك روي گزينه Has Reflect از منوي Object، افكت انعكاس تصوير روي موضوع انتخابي شما فعال مي‌شود.

 

توجه: دسترسي به مجموعه موضوعات از پيش طراحي شده از سمت چپ نرم‌افزار امكان‌پذير است، مجموعه‌اي از رنگ‌بندي‌هاي پركاربرد را مي‌توانيد از بخش زيرين محيط كاربري مورد استفاده قرار دهيد، در بالا ـ سمت چپ محيط كاربري كادري وجود دارد كه پيش‌نمايشي از موضوعات انتخاب شده را نمايش مي‌دهد. در صورتي‌كه كليك چپ ماوس خود را در اين كادر نگه‌داريد و آن را به سمت چپ يا راست حركت دهيد، موضوع انتخابي شما تغيير اندازه خواهد داد، شما مي‌توانيد با استفاده از عمليات كشيدن و رها كردن هريك از موضوعات، آنها را روي صفحه پروژه حركت دهيد.

 

قدم پنجم ذخيره و انتشار
در پايان پس از اعمال تغييرات موردنظر و كامل شدن مرحله طراحي مي‌توانيد فايل پروژه مربوط را روي هارد‌ديسك رايانه ذخيره كنيد تا در صورت نياز، بتوانيد به اعمال تغييرات در آن بپردازيد.

 

براي انجام اين كار ‌بايد از منوي File، روي گزينه Save Project as كليك كنيد.
همچنين شما مي‌توانيد لوگوي طراحي شده در پروژه خود را براي انتشار روي صفحات وب يا چاپ روي كاغذ نيز در فرمت‌هاي استاندارد تصويري روي هارد‌ديسك رايانه ذخيره كنيد. براي اين كار گزينه‌هاي مختلفي از منوي فايل قابل دسترسي است كه هر كدام از آنها عبارتند از:

 

ـ Save Logo Image: قابليت ذخيره‌سازي در فرمت‌هاي مختلف با رزوليشن 72dpi و بزرگ‌نمايي قابل تغيير را در اختيار شما قرار مي‌دهد.

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/graph/logo-design1-computer.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.