انويديا قابليت‌هاي موتور PhysX 5.0 را معرفي كرد

۷۳ بازديد

كيت توسعه‌ي نرم‌افزار (SDK) جديد كه به توسعه‌دهندگان امكان استفاده‌ي كامل از PhysX 5.0 را مي‌دهد، در سال ۲۰۲۰ دردسترس كاربران قرار خواهد گرفت. موتور PhysX 5.0 كه متن‌باز نيز خواهد بود، ويژگي‌هاي جديدي با خود به‌ارمغان مي‌آورد كه به‌كمك آن‌ها، شبيه‌سازي فيزيكي واقع‌گرايانه‌تري ارائه خواهد شد و توسعه‌دهندگان بازي‌هاي ويدئويي بيش‌ازپيش به استفاده از آن راغب خواهند شد.

انويديا قول داده است با ارائه‌ي نسخه‌ي جديد SDC ميان‌افزار فيزيك، از چهارچوب شبيه‌سازي ذرات محدود متحد پشتيباني و روي سه ويژگي اصلي جديد و بسيار حياتي تمركز كند. اولين ويژگي مدل اجزاي محدود (FEM) است كه تكنيك شبيه‌سازي استاندارد صنعتي براي اجرام تغيير‌شكل‌يافته به‌شمار مي‌آيد. همچنين براي شبيه‌سازي مقاومت ساختاري اشياء (چه اشياي صلب و چه اشياي نرم) استفاده مي‌شود كه براي صنعت خودرو بسيار مفيد و كاربردي است. AMD نيز به‌تازگي اعلام كرده در FEMFX از اين تكنيك استفاده مي‌كند. ويدئو زير ويژگي‌هاي جديد را تا حدودي به‌نمايش مي‌گذارد. البته بايد درانتظار ويدئويي جامع‌تر و كامل‌تر باشيم.

 

دومين ويژگي شبيه‌سازي مايع است كه به‌نظر مي‌رسد آن هم تا حد زيادي بهبود يافته‌ است. PhysX 5.0 از يك طرف جريان سيال و گرانولار را با استفاده از ذرات گسسته امكان‌پذير مي‌كند و از طرف ديگر از قابليت‎‌هاي مدل DEM يا Element Discrete براي شبيه‌سازي اصطكاك و چسبندگي بهره خواهد برد. به‌نظر مي‌رسد PhysX 5.0 به‌لطف هيدروديناميك ذرات هموار (SPH) كه روش محاسباتي براي شبيه‌سازي جريان سيالات است، عملكرد بهتري براي شبيه‌سازي واقع‌گرايانه‌تر اقيانوس‌ها ارائه مي‌دهد.

سومين ويژگي به‌كارگيري مش‌هاي قراردادي همراه‌با مدل ذرات محدود است كه امكان شبيه‌سازي بهتر پارچه و طناب را فراهم خواهد آورد؛ البته سيستم مش اشكال واقع‌گرايانه‌تري چون «سيستم‌هاي جرم‌فنري» و «بالابري و كشش آيروديناميكي» و نيز دگرديسي سازه‌هاي صلب حين اجرا را نيز دربر مي‌گيرد

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/1/22/344609/nvidia-announces-physx-50/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.