بازاريابي سئو چيست
شايد بتوان بازاريابي سئو را همان بازاريابي محتوا ( content marketing ) بدانيم بدين شكل اگر بخواهيم بستر مناسبي براي سئوي سايت خود داشته باشيم، ابتدا بايد محتواي مناسب و قوي توليد كرده باشيم.
از نگاه ديگر هم بخواهيم به مقوله بازاريابي سئو نگاه كنيم، همان بازاريابي كه در ذهن همه ي ما نقش بسته است ربط پيدا ميكند.
نظر شما در اين مورد بازاريابي سئو چيست ؟
توليد محتوا و سئو به صورت يك خط موازي به رشد يك وبسايت كمك ميكند. به طوري كه شما اگر خيلي از معيارهاي موتور جستجوي گوگل را هم رعايت كنيد ولي اگر توليد محتواي خوبي انجام ندهيد رتبه خوبي در گوگل نخواهيد گرفت.
شما بايد براي توليد محتواي مناسب و خوب ابتدا كليدواژه مناسب كسب و كار خود را انتخاب كنيد و بعد از انتخاب براي آنها استراتژي توليد محتوا تهيه كنيد.
يك مهندس سئو نبايد فقط علم سئو داشته باشد، بلكه بايد علم بازاريابي هم چاشني كار خود قرار دهد. زيرا جدا از انتخاب كليدواژه مرتبط با كسب و كار خود يا مشتري خود بايد بداند در چه حوزه اي كار ميكند تا بتواند محتواي اصولي و مناسب آن كسب و كار توليد كند.
به عنوان مثال شما ميخواهيد براي يك فروشگاه اينترنتي در زمينه زيورآلاتي كه با سنگ درست شده است توليد محتوا كنيد.
شما ميتوانيد از طريق چند راه براي اين وبسايت توليد محتوا كنيد به اين شكل كه براي تمام محصولات خود مشخصات آن محصول را كامل بنويسيد و اطلاعات كاملي در مورد آن محصول بدهيد و كليدواژه مرتبط به آن را در محصولات خود به كار ببريد.
در روش بعدي براي توليد محتوا، از طريق غير مستقيم وارد ميشويم، به اين شكل كه در وبلاگ خود مطالبي در مورد فوايد اين سنگ ها منتشر ميكنيد كه كاربر به آن موارد نياز دارد.
پس از رفع نياز كاربر ميتوانيد محصولات را به آن كاربر نشان دهيد. به اين شكل كاربري كه حتي قصد خريد هم نداشته را به مشتري تبديل كرده ايد.
اين نوع بازاريابي محتوايي يكي از بهترين راه هاي بازاريابي سئو است.
قيمت سئو
قيمت سئو سايت بستگي به چند عامل دارد.
عواملي مثل
- تعداد كليدواژه هاي انتخاب شده براي انجام كار سئو
- ميزان رقابت بر روي كلمات كليدي
- ميزان هزينه اي كه رقبا بر روي سئوي سايت خود كردهاند
- عمر دامنه و سايت
- ميزان محتواي توليد شده و كيفيت آنها
- جايگاه فعلي سايت و وضعيت آن
در بعضي از موارد پيش مي آيد كه كارفرما از مجزي فقط دو عدد ميخواهند!
يك عدد ريالي و هزينه سئو ، يكي هم مدت زمان جايگيري سايت در لينك هاي بالا
در مورد زمان جايگيري هيچ سئوكاري نميتواند زمان دقيق قرارگيري در لينكهاي بالاي گوگل را پيشبيني كند. زيرا بستگي به خيلي از عوامل دارد.
اگر يك مهندس سئو به طور دقيق مشخص كرد شما در چه زماني لينك اول گوگل هستيد بدانيد يك جاي كار ميلنگد.
اما در مورد هزينه ميتواند رقم دقيقي را بيان كرد. سئو قيمت مشخصي ندارد. بستگي به عواملي كه بالا گفته شد هزينه هم متفاوت است.
مهندسين سئو معمولا به دو شكل هزينه سئو را محاسبه ميكنند . يا به شكل يك رقم كلي، به طور مثال 10 ميليون تومان كه 50 درصد در ابتداي قرارداد و 50 درصد آن پس از رتبه گيري در گوگل تسويه ميشود.
اما بهترين راه براي تعيين قيمت سئو چيست ؟
راه بهتر براي هزينه سئو ميتواند به صورت ماهيانه باشد. به اين شكل كه مهندس سئو با بررسي چند ساعته بر روي كليدواژه و آناليز رقبا و عوامل موثر بر قيمت، قيمت را به كارفرما اعلام ميكند.
به طور مثال ماهيانه مبلغ 800 هزار تومان براي شما در نظر گرفته ميشود كه شما به صورت ماهيانه اين مبلغ را در ازاي فعاليت هاي سئو به مجري پرداخت ميكنيد.
به اين شكل كارفرما ميتواند در صورت پيشرفت كار هزينه را پرداخت كند و با دريافت گذارش از مجري از كم و كاست كار سئو هم باخبر باشد و نظارت بيشتري هم داشته باشد.
آموزش سئو
آموزش سئو يكي از مهم ترين مبحث هاي سئو است كه اهميت بسيار زيادي دارد. شما فرض كنيد كه يك مجموعه داريد كه براي آن وبسايتي طراحي كنيد و اين وبسايت
سئو ( seo ) چيست؟ چرا بايد به سئو اهميت دهيم؟ |
پتانسيل توليد محتوا و سئو را دارد. اما شايد هزينه سئو براي شما سنگين باشد و بخواهيد از يكي از كارمندانتان و يا حتي خودتان بخواهيد كار سئو را انجام دهيد.
اينجاست كه آوش تك پس از مرحله طراحي سايت كار سئو و نحوه درست توليد محتوا را به شما آموزش ميدهد تا بتوانيد مار سئو را روي سايت خود انجام دهيد.
همچنين ميتوانيد كار استراتژي سئو، انتخاب موضوع مقالات، انتخاب مناسب كليدواژه ها و ديگر مسائل سئو را به ما بسپاريد تا ما اينكار را براي شما انجام دهيد.
در ضمن گفتن اينكه خالي از لطف نيست كه مشاوره سئو آوش تك نيز رايگان است و ميتوانيد با تماس با شماره هاي آوش تك مشاوره رايگان سئو بگيريد.
نتيجه گيري : همانطور كه در مطلب گفته شد سئو امر بسيار مهمي در ديجيتال ماركتينگ است، پس نبايد از آن غافل شويد. نكته مهمي كه نبايد از آن غافل شويد اين است كه صبر داشته باشيد و اگر ميخواهيد در مدت كمي به لينك بالاي گوگل برسيد كار سئو را شروع نكنيد چون بعضي از مهندسين سئو راه هايي را به كار ميبرند كه گوگل را فريب دهند تا شما را در لينك بالاي گوگل قرار دهند. اين كارها از چشمان تيزبين گوگل پنهان نخواهد ماند! براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد اين نوع سئو حتما مطلب مفاهيم اوليه سئو را بخوانيد.