تعريف سئو به زبان ساده

۶۰ بازديد

SEO يا Search Engine Optimization به معناي بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌باشد. سئو كردن نيز يعني سپريدن اقداماتي در جهت پيمان دريافت تارنما شما در صفحات

سئو چيست؟ چرا بايد سايتمان را سئو كنيم؟

نخست نتايج جستجو كه آرماني آن پيمان اخذ در صفحه اول است. صفحه نخست جايي است كه شما بيشترين شانس را خواهيد داشت كه بازديدكنندگان به سايت شما مراجعه كنند. پس پيمان اخذ در رأس صفحه دوم يا سوم را فراموش كنيد.
بازديدكنندگان چگونه جستجو مي‌كنند؟بيشتر سايت‌ها بدست جستجوي كسان در موتورهاي جستجو نظير گوگل، ياهو، بينگ و … پيدا مي‌شوند. مثلا شما به تعقيب نرم اسباب براي گوشي اندرويدي خود مي‌گرديد و چه بسا اين واژه‌ها را جستجو خواهيد نمود: برنامه اندرويد، دانلود اپليكيشن اندرويد، دانلود نرم افزار اندرويد. به اين كلمات، عبارات كليدي گفته مي‌شود كه نقش زياد مهمي در سئو دارد.
طبق تجربه، اكثر بازديدكنندگان بر روي چند لينك نخست صفحه نخست نتايج جستجو كليك مي‌كنند و به بقيه صفحات مراجعه نمي‌كنند. بعد بودن در صفحه نخست مي‌تواند خيلي مهم باشد.
گاهي ممكن است تعدادي از نتايج را در سمت راست و يا بالاي ديگر نتايج جستجو ببينيد. اين‌ها نتايجي هستند كه با پرداخت هزينه براي تبليغات در اين مكان‌ها پيمان گرفته‌اند. كه معمولا اغلب از ۲ يا ۳ مورد نمي‌شوند.
 
 
سئو چيستقرار اخذ در نتايج نخست بر چه بنيادين است؟الگوريتم رتبه بندي موتورهاي جستجو يك الگوريتم كاملاً سري است و كسي متعلق به آگاهي ندارد. اما، تكنيك‌هايي هستي دارد كه با به كارگيري آن ها مي‌توانيد عبارات كليدي تارنما را براي موتورهاي جستجو بهينه كنيد لغايت سايت را در نتايج اوليه نمايش دهد. براي پيمان گرفتن سايت در نتايج اول جستجو پيش درآمد بايد بدانبد كه سئو چيست و چگونه مي‌توانيد وب ايت خود را سئو كنيد.
سئو چيست و چرا بايد تارنما خويش را سئو كنيم؟افراد به اين دليل وب سايت خويش را بهينه مي‌كنند كه سوداگري خود را توسعه دهند و مشتري‌هاي جديد جذب كنند.
اين روز ها بسياري از كسب و كارها، فضاي آنلاين را به عنوان يكتا از فضاهاي تعامل با مشتريان انتخاب كرده‌اند. بسياري هم فضاي مجازي را فقط بستر كسب و كار خويش انتخاب كرده‌اند.شما با بهينه سازي وب سايت براي موتورهاي جستجو مطمئن مي‌شويد كه بازديدكنندگان شما را در فضاي آنلاين پيدا خواهند كرد.
نكته: شما مي‌توانيد به كمك سرويس رايگان Google Analytics به سادگي شمردن بازديد، لينك‌هاي ورودي، صفحات بازديد شده، مدت موعد سپري شده در وب سايت و بسياري از امكانات ساير را مهار نماييد.
انتخاب كلمات كليديكلمات كليدي، هدايت كننده بازديد كنندگان به وب سايت شما هستند. بعد برگزيدن آنها نخستين گام در بهينه سازي وب سايت براي موتورهاي جستجو است. اين بخش مهم‌ترين و گاهي سخت‌ترين تقدير SEO است.
رقابت زيادي بر راز كلمات كليدي در اينترنت وجود دارد. ارتقا رتبه سايت در برخي از واژه ها كليدي گاهي نشدني-ناشدني است. چون حجم گسترده‌اي از بازديدكنندگان آن كلمات را در اينترنت جستجو مي‌كنند. بعضي از وب سايت‌هاي بزرگ، سرمايه گذاري بزرگواري بر روي سئو كردن آن كلمات سپريدن داده‌اند. اما اگر رقباي زيادي در ناحيه سوداگري شما وجود دارد، پيمان گرفتن در بين ۵۰ نتيجه اول، كاري دشوار است. اما شما با گزينش كلمات كليدي كمي متفاوت و ويژه تر يعني كلماتي كه ملت شدني است كمتر آنها را جستجو كنند مي‌توانيد بخت خود را در قرارگيري در صفحات اول افزايش دهيد.
بيشتر بدانيد:  تعليم نمايش پسينيان نظرات ارسال شده در وردپرسسئو چيستبازديدكنندگان چه چيزي جستجو مي‌كنند؟اولين گام در گزينش كلمات كليدي اين است كه فكر كنيد مي‌خواهيد بازديد كنندگان با جستجوي چه كلماتي به تارنما شما برسند. بهتر است قبل از انتخاب كلمات، آن‌ها را جستجو كنيد تا چگونگي فعلي آن‌ها را در نتايج ببينيد.
نكته:‌ قابليت رهنمود اتوماتيك گوگل ابزاري در دسترس براي ايده دريافت درباره‌ي عبارات مرتبط با آن كلماتي است كه مخاطبان تا به حال جستجو كرده‌اند.
از عبارات خيلي عمومي استفاده نكنيد. فرض كنيد كه شما هدف داريد براي سايتي با سوژه اپليكشن اندرويد، كلمه “دانلود موبايل” را سئو كنيد. شدني است انديشه كنيد كلمه نكويي است. ولي اينطور نيست. واژه ها كليدي بايد خاص‌تر باشند. پس به جاي آن بهتر است از عبارات پايين استفاده كنيد:
دانلود بازي اندوريد، دانلود نرم افزار اندرويد، بازي اندرويد، دانلود اپليكيشن موبايل
نكات كليدي:از عبارات خيلي عمومي كاربرد نكنيد. سعي كنيد تا حد امكان اصطلاحات ويژه تري انتخاب كنيد. مثلا اگر سايت يك هتل را مي‌خواهيد سئو كنيد، واژه هتل برگزيدن مناسبي نيست. اضافه كردن اسم محل مشابه هتل كيش، يا پسوندهاي كاربردي مانند ارزان، مجاني گزينش بهتري است.روي عبارات ساير حساب مفتوح كنيد. از عبارات همچم بهره‌گيري كنيد. به جاي كلمه هتل مي‌توانيد از واژه ها جايگزين مشابه اقامتگاه كاربرد كنيد.در طولاني كردن عبارات افراط نكنيد. به كارگيري عبارات طولاني به عنوان واژه ها كليدي از تاثيرگذاري و قدرت آنها مي كاهد. حداكثر سه يا چهار كلمه كافيست.مطمئن شويد كه واژه ها كليدي با كسب و كار شما مرتبط هستند. كوشش كنيد كلماتي را كه برگزيدن مي‌كنيد با تارنما شما بيشترين ارتباط را داشته باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.