«ردمي» براي اولين بار سنسور اثر انگشت اپتيكال را با پنل LCD سازگار كرد

۷۰ بازديد

با گذشت حدود دو سال از معرفي نخستين موبايل مجهز به سنسور اثر انگشت زير نمايشگر، اين فناوري به خاطر عدم سازگاري با پنل هاي LCD به پرچمدارها و برخي ميانرده ها محدود شده، حالا اما «ردمي» با غلبه بر اين مشكل راه را براي استفاده از آن در گوشي هاي اقتصادي نيز هموار كرده است.

Lu Weibing، مدير برند ردمي از موفقيت متخصصان اين شركت در پياده سازي سنسور اثر انگشت اپتيكال زير پنل هاي LCD خبر داد. طي دو سال گذشته كمپاني هاي بسياري به دنبال دستيابي به اين فناوري بودند اما هيچكدام به موفقيت دست پيدا نكردند.

بزرگترين چالش پنل هاي LCD ماژول نور پس زمينه اي است كه با سنسور اپتيكال تداخل پيدا مي كند. متخصصان بخش تحقيق و توسعه ردمي براي غلبه بر اين مشكل از مواد پلاستيكي با نرخ عبور بالا استفاده كرده اند كه اجازه عبور حجم زيادي از نور و مشاهده اثر انگشت را به اسكنر مي دهد.

سنسور اثر انگشت اپتيكال

 

پيش از اين كمپاني توليد نمايشگر BOE هم به راه حل هاي مشابهي اشاره كرده بود اما مشخص نيست اين شركت در توسعه راهكار جديد به ردمي كمك كرده است يا خير.

ردمي كه از زيرشاخه هاي شيائومي محسوب مي شود، هنوز از عرضه موبايل داراي اين نوع سخني به ميان نياورده است. با اين وجود به خاطر نزديك بودن تاريخ معرفي ميانرده ردمي نوت ۹ يا K30 پرو بعيد است در اين مدل ها شاهد آنها باشيم. جداي از گوشي هاي اين شركت بدون ترديد كمپاني هاي بسياري ديگري هم به استفاده از اين ساز و كار در محصولات خود روي خواهند آورد كه در نتيجه به رونق گرفتن دوباره بازار پنل هاي LCD منجر خواهد شد.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/03/09/%d8%b3%d9%86%d8%b3%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%ab%d8%b1-%d8%a7%d9%86%da%af%d8%b4%d8%aa-%d8%a7%d9%be%d8%aa%db%8c%da%a9%d8%a7%d9%84-%d8%b2%db%8c%d8%b1-%d9%be%d9%86%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-lcd/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.