كلمات كليدي سايت

تكنولوژي روز

كلمات كليدي سايت

۵۱ بازديد

Keyword Search Volume (حجم جستجو واژه كليدي):
تعداد كاربراني كه در يك ماه آن واژه كليدي را در گوگل جستجو مي‌كنند.
Keyword Difficulty (سختي كليدواژه):
شدت چشم وهمچشمي در وسط وب‌سايت‌هاي گوناگون براي آن واژه كليدي و ميزان سختي رتبه‌بندي براي آن كلمه كليدي.سئو نيز نوعي بازرگاني است، اما برخلاف

حجم جستجو كلمه كليدي در ماه

اكثر انواع تجارت‌ها كه در آن‌ها افراد با پارامترهاي قابل‌اندازه‌گيري سروكار دارند، در سئو اندازه‌گيري پارامترها مشكل‌تر است و براي اندازه‌گيري برخي پارامترها به ابزارهاي آماري طراحي‌شده به اين منظور، بيچارگي است.
Google Keyword Planner:
اكثر كسان براي سپريدن اين اندازه‌گيري‌ها از Google Keyword Planner كاربرد مي‌كنند كه اين دست موزه علاوه بر آنكه داده‌هايي اندك دارد و نتايجي برحسب داده‌هاي مربوط به Pay Per Click يا كليك‌هايي كه براي آن‌ها پول پرداخت‌شده ارائه مي‌دهد.به‌تازگي امكانات خود را براي كاربراني كه براي عضويت در آن هزينه‌اي پرداخت نكنند اندك كرده است.ما در اين مقاله شمارا با ابزارهاي ديگري آشنا خواهيم كرد كه براي شما در جستجوي واژه ها كليدي بسيار مفيد خواهند بود ابزارهايي كه اكثر آن‌ها رايگان بوده و مي‌توان گفت كه حتي اطلاعات بهتر و كامل‌تري نسبت به Google Keyword Planner در گزين كردن شما پيمان خواهند داد.
راهنماي كامل جستجوي واژه ها كليدي سايت كلمات كليدي براي سئو وب سايتكدام‌يك از گونه ها كلمات كليدي براي شما مناسب‌تر هستند؟در حالت كلي مي‌توان واژه ها كليدي را در دو گروه زير دسته‌بندي كرد:
كلمات كليدي مربوط به تجارت و تبليغات كه به آن‌ها Commercial Keywords گفته مي‌شود و مي‌توانند براي شما منافع تجاري داشته باشند.كلمات كليدي كه مي‌توانند براي شما لينك و شدامد جذب كنند كه به آن‌ها informative keywords گفته مي‌شود.هدف برپايي اكثر وب سايت ها رسيدن به منافع تجاري است و براي فروش محصولات و تبليغات طراحي مي‌شوند. به همين انگيزه بايد براي آن دسته از واژه ها كليدي كه توانا به جذب مشتريان هستند، رتبه‌بندي شوند و هرچقدر كه رتبه كسب‌شده بدست آن‌ها بهتر باشد فروش آن‌ها بهتر خواهد شد و لذا رتبه آن‌ها در رتبه‌بندي‌هاي گوگل براي آن‌ها زياد اهميت دارد.
انتخاب واژه ها كليديدر هنگام انتخاب واژه ها كليدي بايد بيش از كل مشتريان و سلايق آن‌ها را در اين زمينه لحاظ كنيد، بايد بدانيد كه مشتريان نهفته شما (كاربران اينترنت كه هم‌اكنون مشتري شما نيستند اما شدني است شما بتوانيد آن‌ها را به‌عنوان يك مشتري به طراحي سايت خود جذب كنيد) زماني كه به دنبال محصولي همانند آنچه شما توليد مي‌كنيد (و يا خدماتي كه شما ارائه مي‌دهيد) در اينترنت مي‌گردند، چه عناوين و عباراتي را در موتورهاي جستجوگر جستجو مي‌كنند و از كدام كلمات كليدي استفاده مي‌نمايند.زماني كه كاربران محصولي را براي خريد در اينترنت جستجو مي‌كنند معمولا از كلماتي مانند خريدن، ارزان‌قيمت، مقرون‌به‌صرفه و … بهره‌گيري مي‌نمايند، اين كلمات به كاربران كمك مي‌كنند الي بتوانند قصد خويش را بهتر ذكر كنند.
اما متاسفانه اين واژه ها به دليل آنكه جزو دسته واژه ها كليدي بازرگاني و تبليغاتي يا Commercial هستند، چشم وهمچشمي در كلمات اين گروه بسيار شديد است.براي مثال واژه ها كليدي “خريد” و “كم‌هزينه” جزو دسته كلمات كليدي هستند كه در آن‌ها رقابت بسيار شديد بوده.به عبارت بهتر مي‌توان گفت كه اين‌ها جزو سخت‌ترين واژه ها كليدي ازلحاظ رتبه‌بندي در نتايج جستجوها هستند.اما درهرصورت شما بايد براي رتبه‌بندي وب‌سايت خود براي اين كلمات كليدي تلاش كنيد و اگر مي‌خواهيد كه وب‌سايت شما براي شما منافع بازرگاني و اقتصادي داشته باشد به‌هيچ‌وجه نبايد از اين كلمات كليدي صرف‌نظر كنيد.علاوه بر كلمات كليدي بازرگاني و تبليغاتي شما بايد از واژه ها كليدي كه مي‌توانند براي شما ترافيك جذب كنند نيز كاربرد كنيد. احتمالاً به نظر شما اين واژه ها كليدي نتوانند براي شما سودآور باشند ولي اين‌يك تفكر اشتباه است.
روش‌هاي Pay Per Clickاگر شما بخواهيد كه رتبه خوبي در رتبه‌بندي‌هاي نتايج جستجوي موتورهاي جستجوگر كسب كنيد بايد وب‌سايت شما از محبوبيت و اعتبار خوبي برخوردار باشد. براي كسب محبوبيت و افزايش ترافيك اگر بخواهيد از روش‌هاي Pay Per Click استفاده كنيد بسيار هزينه‌بر خواهد بود پس بهتر است بتوانيد ترافيك طبيعي به وب‌سايت خود جذب كنيد. اين شغل علاوه برافزايش شدامد و محبوبيت وب‌سايت شما مايه مي‌شود لينك دهي‌ها نيز به وب‌سايت شما افزايش يابد كه اين امر موجب افزايش اعتبار حوزه شما خواهد شد.
كنيد كه شما يك وب‌سايت فروش تراكتور داريد. اگر يك مقاله در اين وب‌سايت منتشر كنيد كه در آن گونه ها تراكتورها را نام‌برده و مقايسه كرده باشيد و در آن به محصولات شركت خويش لينك بدهيد درواقع يك مقاله با اهداف تجاري و تجارت برپايي كرده‌ايد تا بتوانيد مشترياني براي خود جذب كنيد.در اين صورت اگر نوشتار شما ازلحاظ محتوايي غني باشد ممكن است ديگر افراد در مقالاتشان به مقاله شما لينك بدهند و شماري از افراد نيز نوشتار شمارا اشتراك‌گذاري كنند.
كلمات كليدي گونه Commercialاما اگر شما يك نوشتار با موضوع عمومي‌تر مثلا درباره محصولات زارع و ارزيابي‌هاي انجام‌شده درزمينه كشاورزي برپايي كنيد و در وب‌سايت خود پيمان دهيد، بازديدكنندگان اين مقاله و يا جامعه قصد آن بزرگ‌تر و جامع‌تر از جامعه منظور نوشتار نخست خواهد بود و تعداد افراد اكثريت براي مطالعه اين مقاله به وب‌سايت شما مراجعه خواهند نمود. چنين مقالاتي مي‌تواند مايه افزايش ترافيك، اعتبار طراحي وب‌سايت شما و وانگهي شهرت يافتن برند شما شوند.پس مقاله دوم باوجودآنكه نمي‌تواند براي شما مشتريان زيادي را جذب كند و نرخ تبديل بازديدكنندگان به مشتريان در آن كم است ولي مي‌تواند براي شما در جهت ايجاد يك اسم بازرگاني مشهورتر مفيد باشد.اگر شما اهداف كوتاه‌مدت داشته باشيد، واژه ها كليدي گونه Commercial مي‌توانند كافي باشند ولي براي اهداف بلندمدت شما به هر دو نوع واژه ها كليدي دربايستن خواهيد داشت.
بررسي واژه ها كليدي ازلحاظ ساختاريكي از كارساز ترين پارامترها در حجم جستجو و معضل كلمات كليدي، ساختار و درازا آن‌ها مي‌باشد.آن تقسيم از كلمات كليدي كه حجم جستجوي آن‌ها بسيار بسيار و يا زياد مختصر باشد، كلماتي هستند كه رتبه‌بندي براي آن‌ها كار مشكلي است. علاوه بر اين دو گروه، رتبه‌بندي براي كلماتي كه حجم جستجوي آن‌ها تغيير باشد مثل “لباس‌هاي تابستاني” و يا “چكمه چرمي” نيز كاري دشوار است.
از ديگر عواملي كه بر روي حجم جستجوي يك كلمه كليدي تاثير مي‌گذارد مي‌توان طول كلمه كليدي را اسم برد. طول يك كلمه كليدي هم بر حجم جستجو و هم بر چشم وهمچشمي و سختي رتبه‌بندي براي آن واژه كليدي در نتايج جستجو، تاثيرگذار است.طول واژه كليدي با حجم جستجو و با سختي رتبه‌بندي رابطه عكس دارد يعني با طولاني‌تر شدن كلمه كليدي مدنظر شما، حجم جستجو و سختي رتبه‌بندي براي آن كاهش مي‌يابد.
كلمات كليدي بر بنياد طول آن‌ها سه تقسيم هستند:1) كلمات كليدي كوتاه كه 2 يا كمتر از دو كلمه را شامل مي‌شوند.
2) كلمات كليدي ميانه كه بيش از دو و كمتر از 4 واژه را شامل مي‌شوند.
3) كلمات كليدي طولاني كه بيش از 4 كلمه را دربرگيرنده مي‌شوند.
عبارات كليدي ازلحاظ ساختاري سه تقسيم از واژه ها را شامل مي‌شوند: كلمات اصلي، واژه ها توصيفي، كلمات دنباله. كلمات اصلي مهم‌ترين واژه ها هستند كه عمده‌ترين تقسيم جستجوي كاربران را برپايي مي‌دهند و دو گروه ساير كلمات فقط براي توضيح و يا برپايي پيوستگي بين واژه ها اصلي استفاده مي‌گردند.
كلمات كليدي كوتاه:كلمات كليدي براي بهينه سازي وب سايت فقط از يك كلمه اصلي برپايي مي‌شوند. رتبه‌بندي يك تارنما براي چنين كلماتي، كاري بسيار مشكل و برخي مواقع حتي غير ممكن است؛ زيرا حجم جستجوي اين واژه ها بسيار بسيار است و بسياري از وب سايت ها براي رتبه‌بندي در نتايج جستجوي اين واژه ها سعي مي‌كنند. اين مسئله رتبه‌بندي براي اين واژه ها را زياد مشكل مي‌كند.
كلمات كليدي متوسط:اين بخش از كلمات كليدي، همان دسته‌اي است كه شما بايد بر روي آن تمركز كنيد. حجم جستجوي اين كلمات كليدي نيز بسيار است اما از حجم جستجوي كلمات كليدي كوتاهي بسيار كمتر است. به همين دليل رقابت در اين كلمات كليدي در وسط وب‌سايت‌ها كمتر است و شما مي‌توانيد به رتبه‌بندي براي اين عبارات اميد داشته باشيد.
كلمات كليدي طولاني:اين بخش شامل عباراتي است كه بيش از 4 واژه را شامل مي‌شوند. رتبه‌بندي براي اين گروه از كلمات كليدي كاري راحت است ولي به خاطر ناچيز بودن حجم جستجوي آن‌ها، حتي اگر بتوانيد در نتايج رتبه‌بندي آن‌ها رتبه خيلي نكويي هم‌كسب كنيد بازهم ترافيك زيادي به وب‌سايت شما هدايت نخواهد شد. به كارگيري اين واژه ها كليدي زماني مي تواند براي شما سودمند باشد.تعداد زيادي از آن‌ها را به‌صورت هم‌زمان بهره‌گيري نماييد و وب‌سايت خويش را براي تعداد زيادي از آن‌ها بهينه سازي كنيد.شما در هنگام جستجوي واژه ها كليدي بايد هر دو پارامتر حجم جستجو و سختي رتبه‌بندي را در گزينش خويش لحاظ كنيد.
بهتر است عباراتي را گزينش كنيد كه حجم جستجوي بالا و لغايت حد امكان سختي رتبه‌بندي كمتري داشته باشند.چنين عباراتي در گروه واژه ها كليدي با طول متوسط يافت مي‌شوند. پس‌ازآنكه شما تعدادي واژه كليدي معرفي كرده و انتخاب نموديد بايد بررسي كنيد كه از ميان آن‌ها كدام ها بهينه‌تر هستند و بر روي آن‌ها تمركز كنيد.اگر در مياني عباراتي كه برگزيدن نموده‌ايد.عباراتي هستي دارد كه حجم جستجوي كمتري دارد بايد حتما سختي رتبه‌بندي آن نيز كمتر باشد لغايت ازلحاظ منطقي آن كلمه كليدي، واژه مناسبي در عقيده گرفته شود؛ يعني شما بايد هردوي اين پارامترها را براي بررسي‌هاي خود و تصميم‌گيري در ارتباط با يك كلمه كليدي در عقيده بگيريد.
راهنماي كامل جستجوي كلمات كليدي سايت كلمات كليدي براي سئو وب سايتانتخاب ايده اوليه پسنديده براي انتخاب واژه ها كليديدر اثناء جستجوي كلمات كليدي شما احتياج به داشتن ايده‌هاي اوليه انبوه براي جستجو داريد لغايت در فرايند جستجو بتوانيد عملكرد نكويي داشته باشيد. با پروا به آنچه در دسته پيش گفته شد، شما الي حدودي متوجه شديد كه به چه نوع كلمات كليدي‌هايي بيچارگي داريد. حال بايد بتوانيد تمامي آن عباراتي را كه مي‌توانند براي وب‌سايت شما سودمند باشند و درفروش شما كارايي مثبتي برپايي كنند معرفي نماييد.براي افراد غيرحرفه‌اي در اين مقوله معمولا توصيه مي‌شود كه از نام محصولات خود آغاز كنند.يعني پيش درآمد نام محصولات خويش را به‌عنوان كلمه كليدي در نظر گرفته و شروع به پيشه كنند تا بتوانند با استفاده از ابزارهاي موجود در گويه جستجوي واژه ها كليدي، واژه ها كليدي مرتبط با محصولات خويش را معرفي و در مراحل بعدي مورداستفاده پيمان دهند.
چگونه واژه ها كليدي مناسب را پيدا كنيم؟در پيوستگي بسياري از ابزارهايي كه مي‌توانند در پيدا كردن واژه ها كليدي پسنديده به شما كمك كنند آورده شده‌اند:
1- گوگلمي‌توان به جستجوگر گوگل به چشم يك دست موزه براي جستجوي كليدواژه‌ها نگاه كرد. هنگامي‌كه شما يك واژه را در گوگل تايپ مي‌كنيد گوگل به‌صورت اتوماتيك براي شما پيشنهاد‌هايي را نمايش مي‌دهد. اين قابليت Auto Complete گوگل مي‌تواند به‌عنوان يك دست موزه براي جستجوي كلمات كليدي مورداستفاده قرار بگيرد.علاوه بر اين، گوگل قابليت ديگري نيز دارد كه مي‌توان براي جستجوي كلمات كليدي از آن كاربرد كرد.
راهنماي كامل جستجوي واژه ها واژه ها كليدي براي سئو وب سايت2- ويكي‌پديااگر به نتايج جستجوهاي خويش در گوگل پروا كنيد، خواهيد رويت كه ويكي‌پديا همواره گرد از نخستين نتايج ارائه‌شده توسط گوگل (و يا ساير جستجوگرها) در صفحه نتايج جستجو است. امروزه ويكي‌پديا به يگانه از بزرگ‌ترين منابع اطلاعاتي در سراسر جهان تبديل‌شده است.البته منابع اطلاعاتي زياد دقيق‌تر و بهتري نيز در اكثر موضوعات هستي دارد، اما ويكي‌پديا به دليل جامع بودن و مشتمل بودن عناوين بسيار در وسط كاربران از محبوبيت بسياري برخوردار شده است و توانسته است به‌عنوان گرد از بزرگ‌ترين منابع اطلاعاتي در سرتاسر گيتي شناخته شود.
زماني كه شما يك كلمه و يا يك عبارت را در كادر جستجوي ويكي‌پديا وارد مي‌كنيد، اين دائرة المعارف براي شما يك صفحه از توضيحات و اطلاعات مربوط به آن سوژه نمايش مي‌دهد، در بخش ليست مطالب (Table of content) موضوعات مشابه و زيرگروه‌هاي آن جستار نمايش ديتا مي‌شوند و شما مي‌توانيد از اين فهرست براي دريافت ايده‌هاي جديد براي جستجوي كليدواژه‌ها كاربرد نماييد.
3- Quora، Yahoo! Answers و فروم هاوب سايت هاي Yahoo! Answers و Quora در سال‌هاي اخير در وسط كاربران شهرت و محبوبيت بسياري يافته‌اند و بسياري از كاربران پاسخ سوالات خويش را در اين وب‌سايت ها جستجو مي‌كنند. علاوه بر اين هر يك از صنايع و تجارت‌ها براي خويش فروم هايي دارند كه در آن كاربران سوالات خويش را مطرح كرده و ديگران پاسخ مي‌دهند و به‌عنوان يكي از منابع اطلاعاتي زياد مفيد براي كاربران در نظر گرفته مي‌شوند.شما بايد در عقيده داشته باشيد كه كاربران با همان ادبياتي كه يك سوال را در يك فروم مطرح مي‌كنند، در موتورهاي جستجوگر نيز با همان ادبيات جستجو مي‌نمايند و لذا گمان كردن آنكه دقيقا همان عبارت را به‌عنوان عبارت جستجو در موتور جستجوگر وارد كنند بسيار است.شما مي‌توانيد از اين وب‌سايت ها كاربرد كنيد لغايت بتوانيد دريابيد كه كاربران به چه شكلي يك مطلب را در اينترنت جستجو مي‌كنند.
راهنماي كامل جستجوي كلمات واژه ها كليدي براي سئو وب سايتدر اين وب سايت ها بررسي كنيد كه كاربران اينترنت در هفته يا ماه اخير چه سوالاتي را مطرح كرده‌اند و با اين كار با موضوعات روز كه در آن دوره زماني كاربران بيشتر به آن‌ها توجه دارند آشنا خواهيد شد. با اين شغل شما مي‌توانيد محتوايي براي وبسايت خويش برپايي كنيد كه براي شما شدامد زيادي جذب كند.يك افزار فوق‌العاده براي جستجو در فروم ها هستي دارد، BoardReader.com وب سايتي است كه شما مي‌توانيد با استفاده از آن واژه ها كليدي را در فروم ها جستجو كنيد. تنها كاري كه بايد اتمام دهيد اين است كه واژه كليدي مدنظر خود را در كادر جستجوي آن وارد كنيد تا بتوانيد از ايده هاي متعددي كه در فروم هاي مختلف درباره واژه كليدي مدنظر شما هستي دارد بهره‌گيري كنيد.
4- گوگل ترندز (Google Trends) و گوگل كوروليت (Google Correlate)حجم جستجوي واژه ها كليدي پارامتري است كه در آن دگرگوني ها بسياري رخ مي‌دهد و مقدار آن همش ثابت نيست. يك متخصص سئو بايد از اين دگرگوني ها مطلع باشد و آن‌ها را پيگيري كند، براي نمونه يك متخصص سئو بايد بداند كه در چه زمان‌هايي حجم جستجوي يك واژه كليدي زياد شده و در چه زمان‌هايي ناچيز مي‌شود و متناسب با اين كم‌وزياد شدن‌ها تغييراتي در وب سايت خويش و استراتژي‌هايي كه براي بهينه سازي وب سايت خود به كار مي بندد، برپايي كند.لذا توصيه مي‌شود كه در ابتداي شغل جستجوي كلمات كليدي از گوگل ترندز به‌منظور بررسي يك واژه كليدي كاربرد شود.اگر دياگرام حجم جستجوي يك كلمه كليدي صعودي باشد، يا به‌عبارت‌ديگر حجم جستجوي آن واژه كليدي در حال افزايش باشد، بايد قبل از آنكه حجم جستجوي آن ماكزيمم شود و وب‌سايت‌هاي متعددي آغاز به چشم وهمچشمي در آن كلمه كليدي بكنند، بايد مطلبي در ارتباط با آن منتشر كنيد.
راهنماي كامل جستجوي واژه ها كليدي سايت واژه ها كليدي براي سئو وب سايتگوگل ترندز (Google Trends)اما اگر دياگرام از نقطه ماكزيمم خويش گذشته باشد و دياگرام حالت كاهنده (شيب نزولي) داشته باشد، يعني آن واژه كليدي دوران محبوبيت خويش را سپري كرده و حجم جستجوي آن رو به تفريق است و برپايي مطلبي در آن مقوله نه ازلحاظ حجم جستجو و نه ازلحاظ ميزان رقابت به‌صرفه نيست.BoardReader.com مي‌تواند به شما بگويد كه بيشتر حجم جستجوي يك واژه كليدي مربوط به كجاست (مربوط به چه كشور، ناحيه و كدام دسته از افراد است) و بعلاوه به شما ايده‌هاي احسان براي ايجاد واژه ها كليدي ساير مي‌دهد.
گوگل كروليت جزيي از گوگل ترندز است.اين افزار از يك درجه‌بندي بين 1- و 1 براي نمره ديتا به ميزان مشابهت و بستگي واژه كليدي كه شما وارد كرده‌ايد با ديگر واژه ها بهره‌گيري مي‌نمايد. درواقع اين ابزار به شما مي‌گويد كه دو واژه كليدي لغايت چه بي گمان باهم وابستگي معنايي داشته و از لحاظ افزايش و تفريق حجم جستجوها نيز آن‌ها را رسيدگي مي‌كند.
5- Google Keyword Plannerاكثر افراد براي جستجوي كلمات كليدي تنها Google Keyword Planner را مي‌شناسند؛ اما اين افزار يك ايراد عمده دارد و آن‌هم محدود بودن داده‌هاي آن است. آلت Google Keyword Planner اطلاعاتي را در اختيار كاربران پيمان مي‌دهد كه مبتني برداده ها و آمارهاي مربوط به AdWords است.زماني كه شما كلمه كليدي مدنظر خويش را در اين آلت جستجو مي‌كنيد اطلاعات مربوط به حجم جستجو و ميزان رقابتي كه اين آلت براي كلمه كليدي واردشده ارائه مي‌دهد، بر بنياد داده‌هاي ارگانيك نمي‌باشد.بلكه فقط داده‌هاي Pey per click را در عقيده مي‌گيرد. علاوه بر اين آلت Google Keyword Planner يك افزار رايگان نمي‌باشد و براي به كارگيري آن ملزم به پرداخت خرج هستيد. پس دو مشكل عمده براي به كارگيري اين افزار وجود دارد.بااين‌وجود اين آلت كماكان مي‌تواند براي شناسايي ايده‌هاي پسنديده براي جستجوي واژه ها كليدي، آلت نكويي باشد.
 
راهنماي كامل جستجوي واژه ها واژه ها كليدي براي سئو وب سايتبا مراجعه به اين آلت مي‌توانيد در بخش “Search for new keyword and ad group ideas” دو گزينه زير را مشاهده كنيد:Ad Group ideas:در اين بخش يك ليست از آگهي‌هاي تبليغاتي كه با كلمه كليدي واردشده پيوسته هستند نمايش ديتا مي‌شوند.
Keyword ideas:در اين بخش، يك فهرست از كلمات كليدي كه به كلمات كليدي مدنظر شما پيوسته هستند براي شما نمايش داده مي‌شوند.اكثر افراد فقط از Keyword ideas استفاده مي‌نمايند اما استفاده از AD group ideas نيز مي‌تواند براي شما اطلاعات مفيدي فراهم كند.براي مثال اگر شما واژه كليدي “گربه خانگي” را انتخاب نموده باشيد، در بخش Keyword ideas كلمات كليدي مرتبط با اين كلمه براي شما نمايش داده مي‌شوند كه همه آن‌ها شامل هر دو واژه “گربه” و “خانگي” هستند.
گزينه Ad Group Ideasاما اگر شما گزينه Ad Group Ideas را نيز انتخاب نماييد يك ليست از تمامي واژه ها كليدي پيوسته را به شما ارائه خواهد كرد براي مثال در فهرست شما ممكن است عبارات “گربه‌هاي اصيل” و يا “غذاي گربه” نيز تماشا شود.پس با به كارگيري گزينه Add Group Ideas شما مي‌توانيد علاوه بر پيشنهاد‌هايي كه بر بنياد كلمه كليدي اصلي گرفتن مي‌كنيد، كلمات كليدي ديگري كه با واژه كليدي اصلي شما ازلحاظ معنا و مفهوم مرتبط هستند را نيز در ليست خويش مشاهده كنيد. اين عبارات زياد ابتكاري خواهند بود و وب‌سايت‌هايي كه در چشم وهمچشمي با شما هستند شدني است اصلا از وجود اين كلمات كليدي اطلاعي نداشته باشند.
6- Keyword Shitterاين ابزار ظاهر و عملكردي بسيار ساده دارد ولي درعين‌حال ابزاري زياد قوي است. باوجود سادگي و سهولت در بهره‌گيري اين دست موزه اطلاعات بسيار سودمند و سودمندي را در برگزيدن شما پيمان مي‌دهد.اگر شما يك كلمه كليدي به‌عنوان ورودي به اين افزار بدهيد، يك ليست عظيم از پيشنهاد‌ها را براي شما ارائه خواهد كرد. اين دست موزه براي شما امكان اندك كردن و افزودن واژه ها را با استفاده از فيلترهاي منفي و مثبت موجود در آن فراهم مي‌كند.براي نمونه اگر شما يك واژه را در فيلتر منفي قرار دهيد، در واژه ها كليدي كه به شما توصيه مي‌كند آن واژه را به‌هيچ‌وجه نخواهيد ديد و نتايج دربرگيرنده آن كلمه از وسط نتايج اصلي حذف مي‌شوند.بررسي و دسته‌بندي تمامي نتايج ارائه‌شده توسط اين دست موزه شغل دشوار و زمان‌گيري است، اما ارزش اطلاعاتي كه در پسنديدن شما قرار مي‌دهد زياد اغلب از سررسيد و انرژي صرف شده توسط شما مي‌باشد.
Google Keyword Plannerدر استفاده از اين ابزار بايد مقداري اغلب دقت و پروا چاشني پيشه خويش كنيد، زيرا در گاهي شدني است اين افزار كلمات كليدي غير مرتبطي را به شما ارائه بدهد.زماني كه فهرست كلمات كليدي پيشنهادي اين ابزار را اخذ نموديد مي‌توانيد مجددا به آلت Google Keyword Planner مراجعه كنيد و اين عبارات پيشنهادي را موردبررسي پيمان دهيد و ببينيد كه كدام‌يك از آن‌ها مي‌توانند براي شما مفيدتر باشند، سپس آن‌ها را به فهرست اصلي خود اضافه نماييد.
7- Keywordtool.ioابزار Keywordtool.it گرد ديگر از ابزارهاي زياد قوي براي جستجوي كلمات كليدي است. اين افزار قابليتي دارد كه با به كارگيري آن مي‌توانيد در موتورهاي جستجوگر گوناگون يك واژه كليدي را جستجو نماييد. براي اين پيشه شما مي‌توانيد پس از واردكردن كلمه كليدي در كادر جستجوي آن با استفاده از گزينه‌هاي موجود در رأس كادر جستجو يگانه از موتورهاي جستجوگر Google، Bing، Amazon، YouTube و App Store را گزينش كنيد لغايت كلمه كليد واردشده، فقط در موتور جستجوي موردنظرتان موردبررسي قرار بگيرد.اين آلت يك قابليت اخص دارد كه در ساير ادوات نمي‌توان چنين قابليتي را يافت، زماني كه شما يك كلمه كليدي را در اين افزار جستجو مي‌كنيد اين آلت با افزودن كلماتي به آغاز و انتهاي آن واژه ها كليدي پيشنهادي بسياري را براي شما ارائه مي‌كند، واژه ها اضافه‌شده بر بنياد حروف الفبا مرتب‌شده هستند و اين ابزار براي هر يك از حروف الفبا پيشنهاد‌هايي را ارائه مي‌دهد.
8- SEMRushاين دست موزه به شما در رسيدگي و ارزيابي رقبا با به كارگيري روش‌هاي مهندسي معكوس كمك خواهد كرد. اين آلت يك قابليت ويژه دارد كه آن را به يك ابزار بسيار مفيد تبديل مي‌كند و آن‌هم ارائه دو آمار مجزا براي نتايج ارگانيك و نتايج Pey-Per-Click در يك وبسايت است.اين آلت براي اتمام كنكاش مخفيانه در ديگر وبسايت ها و مخصوصا آن‌هايي كه در چشم وهمچشمي با شما هستند و بررسي روش‌هايي كه آن‌ها در استراتژي‌هاي خود بهره‌گيري كرده‌اند، مي‌تواند بسيار مفيد باشد.اين افزار وانگهي تمام واژه ها كليدي كه يك وب‌سايت در نتايج جستجوهاي موتورهاي جستجوگر براي آن‌ها رتبه‌بندي شده است.رتبه وب‌سايت براي هر يك متعلق به واژه ها و ميزان ترافيك دريافتي از هريك متعلق به واژه ها را، نمايش مي‌دهد. اين آلت تنها ابزاري است كه به‌وسيله آن مي‌توانيد واژه ها كليدي ابتكاري و جديدي كه ديگر وب‌سايت‌ها براي بهينه سازي تارنما خويش كاربرد كرده اند را معرفي كنيد.
ارزيابي كلمات كليدي و شدت چشم وهمچشمي وب سايت ها براي آن كلماتبا به كارگيري ابزارهايي كه تا اينجا براي شما گفته شد، شما مي‌توانيد يك ليست از واژه ها كليدي درباره موضوع موردنظر خود بيابيد، حال بايد رسيدگي كنيد كه كدام‌يك از اين واژه ها براي پيشه شما مناسب‌تر هستند و ارزش هر يك از آن‌ها را موردبررسي پيمان دهيد.ابزار Google Keyword Planner الي چند ماه پيش امكانات بسياري را براي كاربران ارگانيك فراهم مي‌نمود و اگر من اين مقاله راكمي پيش‌تر نوشته بودم حتما به شما توصيه مي‌كردم كه در اين مرحله از جستجوهاي خويش از Google Keyword Planner براي بررسي ارزش كلمات كليدي كه معرفي نموديد بهره‌گيري كنيد.
 
راهنماي كامل جستجوي كلمات واژه ها كليدي براي سئو وب سايتخدمات Ad wordsاما به علت آنكه اخيرا در طي دگرگوني ها ايجادشده در اين آلت بسياري از امكانات رايگان آن ساير براي كاربران ارگانيك رايگان نيست و گوگل آن را بيشتر به كاربراني كه از خدمات Ad words كاربرد مي‌نمايند وابستگي ديتا است، من ديگر اين افزار را به شما رهنمود نمي‌كنم و به‌جاي آن ابزارهاي ديگري را در پيوسته به شما معرفي خواهم رو كرد كه مي‌توانيد با استفاده از آن‌ها اطلاعات خوب و مفيدي از كلمات كليدي مدنظر خويش به دست بياوريد.
در اين دسته از فرآيند جستجو بيچارگي است كه شما حجم جستجو و دشواري هريك از كلمات كليدي‌هايي كه در سرنوشت پيش با كمك ابزارهاي مختلف انتخاب كرديد را ارزيابي كنيد. علاوه بر اين شما بايد تخميني بزنيد از مقدار كار و تلاش موردنياز براي رسيدن به رتبه‌هاي خوب در نتايج جستجوهاي گوگل و براي اتمام اين شغل بايد از روش‌هاي آناليز رقبا و رسيدگي نقاط قوت و ضعف تارنما آن‌ها كاربرد كنيد.
براي بررسي كلمات كليدي از چه ابزارهايي بايد كاربرد نماييم؟براي بررسي واژه ها كليدي ابزارهاي متعددي هستي دارد كه برخي از آن‌ها رايگان و بعضي ساير تنها با پرداخت هزينه به شما امكاناتي را ارائه مي‌دهند. لذا شما مي‌توانيد بدون پرداخت هيچ هزينه‌اي بررسي واژه ها كليدي را با به كارگيري ابزارهاي رايگان سپريدن دهيد اما بهتر است كه در اين مرحله چندي خرج كرده و از بعضي ابزارهاي غير مجاني كه به شما امكانات بهتري را ارائه مي‌دهند بهره‌گيري نماييد.
1- رسيدگي حجم جستجوي كلمات كليدي با به كارگيري افزار Keywordtool.ioدرگذشته اولين گزينه‌اي كه براي رسيدگي حجم جستجوي كلمات كليدي همواره Google Keyword Planner بود، ولي به علت تغييراتي كه به تازگي در آن ايجادشده است بهتر است براي رسيدگي حجم جستجوي كلمات كليدي از ديگر افزار موجود در اين مقوله بهره‌گيري نماييد.ابزار Keywordtool.io مي‌تواند امكانات مشابهي را براي شما فراهم كند و علاوه بر آن همگي امكانات آن مجاني است. مسئله‌اي كه اين آلت را به يك ابزار بسيار ارزشمند مبدل مي‌كند آن است كه داده‌هاي موجود در اين افزار زياد همانند با داده‌هاي Google Keyword Planner مي‌باشند.اطلاعاتي كه بدست اين ابزار مي‌توان به آن‌ها دست‌يافت به شرح زير مي‌باشند:
حجم جستجو (تعداد دفعاتي كه كلمه كليدي مدنظر شما در مدت‌زمان يك ماه توسط كاربران گوناگون در سراسر جهان در اينترنت جستجو مي‌شود)CPC (غير مجاز مي باشدt-per-click يا هزينه‌اي كه كسان براي گرفتن كليك در آن كلمات كليدي پرداخت كرده‌اند)رقابت در Ad Word ها (تعداد افرادي كه براي گرفتن كليك در آن كلمات كليدي مشخص هزينه‌اي را پرداخت كرده‌اند)داده‌هاي PPC:اين اطلاعات برحسب داده‌هاي PPC هستند ولي مي‌توانند به شما كمك كنند الي رسيدگي كنيد كه يك كلمه كليدي چقدر در بين وب‌سايت‌هاي گوناگون موردتوجه است و چه چندي از وب‌سايت‌ها مي‌خواهند براي آن كلمه كليدي رتبه‌بندي شوند.اين ابزار نيز مثل ابزار Keyword Shitter براي شما يك فيلتر منفي و يك فيلتر مثبت برپايي كرده است كه براي شما اين امكان را فراهم مي‌كند واژه‌هاي مشخصي را حذف و يا اضافه كنيد. در رأس كادر جستجوي آن نيز گزينه‌هاي متعددي براي پالايه كردن جستجوها به Google، Bing، Amazon، YouTube و يا App Store دارد.
2- Moz Keyword Explorer، بررسي سختي رتبه‌بندي براي يك كلمه كليديبررسي سختي رتبه‌بندي براي يك واژه كليدي در نتايج جستجوهاي موتورهاي جستجوگر يكي از گام‌هاي اصلي در جستجوي كلمات كليدي است. آلت Keywordtool.io حجم جستجوي يك واژه كليدي را براي شما فراهم مي‌كند اما نمي‌تواند اطلاعاتي از ميزان سختي رتبه‌بندي براي يك كلمه كليدي در برگزيدن شما پيمان دهد به همين دليل نياز است تا مجددا ارزيابي كلمات با استفاده از Moz Keyword Explorer انجام شود.اين ابزار اطلاعاتي نكويي درزمينه هاي ذكرشده در پايين براي شما فراهم مي‌نمايد:
سختي رتبه‌بندي (Difficulty):سختي پشت سر قراردادن يا وب‌سايت‌هايي كه در اين مقوله تكاپو دارند و براي رتبه‌بندي در اين واژه سعي كرده‌اند.
احتمال كاميابي (Opportunity):ارزيابي تعداد كليك‌هاي مجاني يا ارگانيك دريافتي.
پتانسيل (Potential):تركيبي از اطلاعات دو تقسيم قبلي.اين دست موزه در كناره ابزار پيشين كه نام‌برده شد مي‌تواند به ما بگويد كه از يك كلمات كليدي دقيقا چه انتظاراتي مي‌توانيم داشته باشيم، يعني به‌عنوان‌مثال چه حجمي از شدامد را چشمداشت داشته باشيم و يا چه مقدار تلاش براي رسيدن به يك رتبه احتمالي در نتايج جستجوي آن واژه ها كليدي نياز است. الگوريتم‌هاي ارزيابي كاستي اين افزار بسيار ريزبين و نيرومند هستند و من اكيدا استفاده از آن را به شما پيشنهاد مي‌كنم.يكي از مهم‌ترين مزيت‌هاي اين ابزار آن است كه استفاده از آن كاملا رايگان مي‌باشد.
كافي است فقط يك اكانت در Moz ايجاد كنيد و سپس اين آلت به شما امكان بررسي 5 واژه ها كليدي را در هرروز مي‌دهد.علاوه بر اين آناليزها همان‌طور كه در تصوير نيز تماشا مي‌كنيد اين دست موزه سه آناليز مازاد براي واژه ها كليدي‌هاي موردنظر شما ارائه مي‌دهد كه شامل: كلمات كليدي‌هاي پيشنهادي (keyword suggestions)، آناليز نتايج جستجوها (SERP analysis) و اشاره مختصر به كلمات كليدي‌ها (keyword mentions) مي‌باشد.
راهنماي كامل جستجوي كلمات واژه ها كليدي براي سئو وب سايت3- Moz Bar، اعتبار سنجيهركسي كه در گويه طراحي سايت و سئو كار و جنبش دارد بايد حتما آلت Moz Bar را داشته باشد فرقي نمي‌كند كه آن شخص بخواهد جستجوي كليدواژه‌ها را انجام دهد يا اصلا فعاليتي در اين گويه نداشته باشد. اين آلت يك افزونه مجاني است و شما مي‌توانيد بدون پرداخت هيچ هزينه‌اي آن را از Google Web Store تعبيه نماييد.اين دست موزه براي شما اعتبار حوزه و اعتبار صفحه را در هر وب سايت نمايش خواهد داد.در اثناء جستجو در گوگل، شما به ازاي هر جستجو مي‌توانيد بدون اتمام حتي يك كليك اضافي اعتبار 10 پهنه نخست پيشنهادي گوگل را توسط اين ابزار مشاهده نماييد. بدين شيوه شما اگر واژه ها كليدي مدنظر خود را جستجو كنيد مي‌توانيد اعتبار رقبا را رسيدگي كنيد.
4- ارزيابي صفحه اول نتايج جستجو با چشمدر فرايند جستجوي كليدواژه‌ها اكثر افراد انديشه مي‌كنند كه بايد تنها به ابزارهاي موجود در اين زمينه تكيه كرده و از آن‌ها در همگي مراحل جستجو استفاده نمايند؛ اما جستجوي كليدواژه‌ها فقط مبتني بر به كارگيري افزارها نمي‌باشد بلكه احتياج است لغايت كسان اندكي نيز خويش را در اين فرايند درگير نموده و برخي از ارزيابي‌ها را به‌صورت غير اتوماتيك (بدون به كارگيري ابزارها) انجام دهند.اگر شما قصد داريد كه فرايند جستجوي كليدواژه‌ها را تمام و كمال سپريدن دهيد بايد دست كم يك‌بار خودتان به صفحه اول نتايج جستجوي كليدواژه مدنظرتان مراجعه نموده و 10 لينك اولي كه گوگل به شما توصيه مي‌دهد را رسيدگي نماييد.
نتايج جستجوهااين 10 لينك نخست رقباي اصلي شما براي به كارگيري آن كليدواژه هستند، بعد خوب است كه شما دست كم يك‌بار به صفحه آن‌ها مراجعه كرده و شغل آن‌ها را از  نزديك  بررسي كنيد. به اين كار ارزيابي چشمي گفته مي‌شود.اين شغل به شما يك رويت كلي از رقبا مي‌دهد، اثناء بررسي‌هاي چشمي شما بايد ببينيد كه آيا تعداد وب‌سايت‌هاي معتبر در صفحه نخست نتايج جستجوها بسيار است.آيا مقالات باكيفيت در اين وب‌سايت‌ها زياد است؟ اگر وب‌سايت‌هاي معتبر زيادي در صفحه اول نتايج هستي داشته باشند و اگر مقالات زيادي در گويه مدنظر شما منتشر كرده باشند احتمال آنكه شما بتوانيد در صفحه اول نتايج جستجوها رتبه‌بندي شويد زياد ناچيز خواهد بود.
كلمه كليدياگر شما واژه كليدي مدنظر خود را در موتور جستجوگر جستجو كنيد و نتايج نكوداشتن دريافت نكنيد، مثلا در صفحه اول نتايج شما لينك‌هاي مربوط به صفحات پرسش و پاسخ (فروم ها) و وبلاگ‌هاي ناچيز اعتبار و … مشاهده كنيد، نشان‌دهنده آن است كه در ارتباط با آن موضوع هيچ مطلب جامع و خوبي هستي ندارد و اگر شما مقاله‌اي در آن مقوله برپايي كنيد.خواهيد توانست به‌سادگي رقبا را پشت سر گذاشته و رتبه نكوداشتن در نتايج جستجوها كسب كنيد.ايجاد مقالات و مطالب جامع در موضوعاتي كه مقالات جامعي در ارتباط با آن‌ها وجود ندارد مي‌تواند مايه شود كه شما بتوانيد از رقباي خويش پيشي بگيريد و رتبه نكويي در نتايج جستجوي موتورهاي جستجوگر كسب كنيد.
5- ارزيابي اعتبار يك لينك با Ahrefsپس از اتمام همگي مراحل و ارزيابي اوليه رقبا و نوبت به آن مي‌رسد كه شما اعتبار 10 رقيب اصلي خويش را موردبررسي قرار دهيد، براي اين كار بايد لينك‌هاي دريافتي آن‌ها را موردبررسي قرار دهيد.لينك‌ها عامل اصلي كسب اعتبار بدست يك وب‌سايت و يگانه از فاكتورهاي مهم در رتبه‌بندي يك وب‌سايت در نتايج جستجوهاي موتورهاي جستجوگر مي‌باشند.براي آنكه بتوانيد در رتبه‌بندي از رقباي خود سبقت بگيريد بايد بتواند لينك‌هاي آن‌ها را بررسي نموده و در شمار و ارزش لينك‌هاي رسيده عملكرد بهتري نسبت به رقباي خود داشته باشيد. آلت Ahrefs مي‌تواند به شما دررسيدن به اين قصد كمك كند.ابزار Ahrefs مي‌تواند براي رسيدگي لينك‌هاي رسيده عملكرد زياد احسان داشته باشد و نتايج ريزبين و قابل‌اعتمادي را براي شما ارائه نمايد؛ اما مشكلي كه براي استفاده از آن وجود دارد اين است كه براي به كارگيري اين افزار شما بايد هزينه‌اي را پرداخت كنيد.
يك پيشنهادباوجود غير مجاني بودن اين آلت من به شما توصيه مي‌كنم كه از آن بهره‌گيري نماييد زيرا اين دست موزه مي‌تواند امكانات نكويي را براي شما فراهم نمايد،امكاناتي كه هيچ‌يك از ابزارهاي ساير نمي‌تواند به شما ارائه كند.بدون آنكه اطلاعات كافي از اعتبار رقباي خود داشته باشيد نمي‌توانيد اطمينان حاصل كنيد كه آيا مي‌توانيد در نتايج جستجوي يك كليدواژه رتبه احسان كسب كنيد يا خير.وب‌سايت‌هايي كه بازپسين تاسيس هستند براي دريافت لينك از ديگر تارنما ها و وبلاگ‌ها چندي با دشوار مواجه مي‌شوند. اگر بتوانيد سايرين را مجاب كنيد كه به محتواي شما لينك بدهند يك گام اصلي در جهت كاميابي برداشته‌ايد.
براي مديريت لينك‌هاي دريافتي خويش بايد همواره دو چيز را در نظر داشته باشيد:تعداد لينك‌هااعتبار لينك‌هابيشتر بودن تعداد لينك‌هاي دريافتي نمي‌تواند به فقط پرتو مزيت يك وب‌سايت باشد، بلكه علاوه بر شمار لينك‌ها اعتبار آن‌ها نيز يك پارامتر مهم است كه در سررسيد ارزيابي لينك‌هاي دريافتي بايد لحاظ شود. اگر شما بتوانيد يك لينك از يك وب‌سايت معتبر گرفتن كنيد، اين لينك مي‌تواند با ده‌ها لينك دريافتي از وب‌سايت‌ها و وبلاگ‌هاي نه‌چندان معتبر برابري كند.پس دقت داشته باشيد كه اگر يك وب‌سايت تعداد زيادي لينك واصله داشته باشد.اين بدان معنا نيست كه شما براي چشم وهمچشمي با آن دربايستن داريد كه همان شمار لينك واصله داشته باشيد و در غير اين چهره نخواهيد توانست متعلق به وب سايت سبقت بگيريد.
زيرا تعداد فاكتورهاي كارساز در رتبه‌بندي زياد بسيار هستند و همه آن‌ها مي‌توانند بر رتبه‌بندي وب‌سايت شما زياد تاثيرگذار باشند.اما اگر براي كلمات كليدي مدنظر ما چندين تارنما در رتبه‌بندي هستي دارند كه تعداد لينك‌هاي برگشتي آن‌ها بيش از 100 است و اعتبار پهنه آن‌ها بيش از 50 است، اين مسئله نشان‌دهنده آن است كه واژه ها كليدي مدنظر ما واژه ها كليدي بسيار معضل است و نفوذ در رتبه‌بندي نتايج جستجوي اين كلمات كليدي كاري بسيار سخت است.
سخن پايانيسئو شاخه‌اي از علم نيست بلكه بيشتر همانند يك تخصص است كه به‌صورت تجربي حاصل مي‌گردد، بعد به‌جاي آنكه آن را به‌عنوان شاخه‌اي از دانش بناميم بهتر است به آن به چشم يك تخصص و كاري كه با كسب تجربه مي‌توان در آن حرفه‌اي‌تر شد در نظر بگيريم.موضوع جستجوي واژه ها كليدي‌ها نيز به همين صورت است و مانند ديگر تخصص‌ها در اين مسئله نيز ما بيچارگي به يك نقطه شروع امن و مطمئن داريم كه گمان كردن شكست ما را تفريق دهد.اگر اين نقطه آغاز (انتخاب واژه ها كليدي) را به‌صورت تصادفي و بدون بررسي برگزيدن كنيم، اشتباه بزرگواري مرتكب شده‌ايم و شكيبيدن شكست در چنين روشي زياد خواهد بود.
جستجوي واژه ها كليديجستجوي واژه ها كليدي هم مي‌تواند زياد هزينه باشد و هم مي‌تواند با هزينه‌هاي اندكي انجام شود، پس اگر شما آگاهي كافي از افزارها داشته باشيد مي‌توانيد اين پيشه را با كمترين هزينه ممكن انجام دهيد. در اين مقاله يك راهنما كامل براي شروع گزينش كليدواژه‌ها و وضعيت سپريدن مراحل بعدي آورده شد و همچنين ابزارهاي متعددي به شما شناسايي گرديد، اميد است كه شما با خواندن اين نوشتار توانسته باشيد اطلاعات نكويي در اين زمينه كسب نموده و بتوانيد در آن موفق‌تر نما شويد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.