ضرر ۱۱ ميليارد دلاري غول‌هاي فناوري آسيا از شيوع كرونا

۶۶ بازديد

شيوع گسترده ويروس كرونا با از پا در آوردن بخش هاي اصلي زنجيره تامين و كاهش تقاضا از سوي مشتريان زيان سنگيني را به صنعت فناوري وارد كرده است. بر اساس برآوردهاي جديد «گلدمن ساكس» بازيگران آسيايي حوزه فناوري از شيوع ويروس كرونا متحمل ميلياردها دلار زيان خواهند شد .

به گفته گلدمن ساكس فاكسكان به عنوان تامين كننده اصلي آيفون با بيشترين ريسك مواجه است و پس از آن سامسونگ، TSMC، لنوو و ديگر غول هاي آسياي شرقي در رتبه هاي بعدي قرار گرفته اند. بدشانسي بزرگ سازندگان چيپ رخ دادن كرونا در زماني است كه جنگ تجاري چين و آمريكا در حال سرد شدن بوده و صنعت فناوري جان تازه اي مي گرفت.

صنعت فناوري

 

گلدمن ساكس در محاسبات خود مبنا را افت ۵۰ درصدي توليد در بازه ۸ هفته اي و كاهش ۳۰ درصدي تقاضا براي يك دوره ۶ ماهه در نظر گرفته است. بر اين اساس فاكسكان كه به صورت رسمي Hon Hai ناميده مي شود، ۱.۸ ميليارد دلار معادل ۳۹ درصد از سود عملياتي خود در سال جاري را از دست خواهد داد.

در رده دوم سامسونگ قرار دارد كه به واسطه شيوع كرونا با زيان ۱.۴ ميليارد دلاري در سود عملياتي خود مواجه خواهد شد. با اين حال گلدمن ساكس مشكلات در زنجيره تامين محلي را در نظر نگرفته و ممكن است اوضاع براي كره اي ها بدتر هم بشود.

درآمد ساليانه صنايع نيمه هادي تايوان يا TSMC هم با زيان ۳ درصدي مواجه است كه به معني كاهش ۱.۴ ميليارد دلار در درآمد خواهد بود. اين در حالي است كه TSMC به واسطه سرمايه گذاري ها در زمينه 5G به افزايش ۲۰ درصدي درآمدهايش اميد بسته بود.

كارشناسان بانك مذكور حتي هشدار داده اند در صورتي كه شيوع ويروس كرونا به همين شكل ادامه يابد احتمال سقوط اقتصاد آمريكا به دوران ركورد وجود دارد. در چنين شرايطي درآمد سهام ۵۰۰ شرت برتر ايالات متحده با افت ۱۳ درصدي مواجه خواهد شد.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/03/09/%d8%b2%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa-%d9%81%d9%86%d8%a7%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b4%db%8c%d9%88%d8%b9-%d9%88%db%8c%d8%b1%d9%88%d8%b3-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.