سقوط ۶۰ درصدي فروش آيفون در چين؛ كرونا اميد اپل را به يأس بدل كرد

۵۶ بازديد

بر اساس آمارهاي آكادمي اطلاعات و ارتباطات چين (CAICT) اپل طي ماه گذشته در سراسر چين تنها ۴۹۴ هزار آيفون فروخته شده كه نسبت به ۱.۲۷ ميليون دستگاه عرضه شده در مدت مشابه سال گذشته از ۶۰ درصد افت حكايت دارد.

اين كمپاني در سه ماهه اول ۲۰۲۰ انتظار دستيابي به درآمدي بين ۶۳  تا ۶۷ ميليارد دلار را داشت اما شيوع گسترده ويروس كرونا در چين، تعطيلي بسياري از خطوط توليد، قرنطينه شهرها و كاهش شديد رفت و آمد باعث شد اپل از انتظارت خود دست كشيده و آن را به شدت كاهش دهد.

عرضه آيفون

 

كمپاني كوپرتينويي دليل افت عرضه محصول را تعطيلي فروشگاه ها و وقفه در روال كاري زنجيره فروش عنوان كرده است. محدوديت هاي رفت و آمد و قرنطينه هم با تعطيلات سال نوي چيني مصادف شد در حالي كه اپل طي آن فروش بالايي را تجربه مي كرد.

هرچند بسياري از فروشگاه ها طي روزهاي اخير در چين بازگشايي شده اند اما مشخص نيست فروش اپل كي به سطح عادي بر خواهد گشت. از طرف ديگر مشكل اين كمپاني به چين ختم نمي شود و حالا برخي شهرهاي ايتاليا با قرنطينه مواجه شده اند و ويروس كرونا در انگليس و ايالات متحده هم شيوع پيدا كرده است.

كاهش فروش گوشي هاي هوشمند در چين به آيفون محدود نمي شود و به گفته آكادمي CAICT در ماه فوريه مجموعا ۶.۳۴ ميليون موبايل در اين كشور فروخته شده است. شايد اين عدد چشمگير به نظر برسد اما فاجعه زماني مشخص مي شود كه بدانيم در فوريه ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۴ ميليون موبايل در اين كشور عرضه شد كه به معني افت ۵۴.۷ درصدي در سال جاري است.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/03/09/%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%b9%d8%b1%d8%b6%d9%87-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-%d8%af%d8%b1-%da%86%db%8c%d9%86-%d8%a8%d9%87-%d8%ae%d8%a7%d8%b7%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.