پتنت جديد اپل براي هدفون-اسپيكر هيبريدي منتشر شد

۹۷ بازديد

 

 

مفهوم تبديل هدفون‎هاي هيبريدي با توجه به موقعيتشان به اسپيكر چيز جديدي نيست و چند وقتي است كه شاهد حضور آن‎ها در بازار هستيم. گرچه تاكنون موفقيت آن‎ها به اندازه‌اي نبوده كه سازندگان‎شان از آن لذت ببرند. حال اگر يكي از شركت‌هاي مطرح در زمينه تكنولوژي وارد اين عرصه شود يقينا قضيه با تغيير روبرو مي‎شود. به نظر مي‌رسد كه شركت اپل تصميم گرفته است سبب خير شده و اين كار را انجام دهد.

اين شركت پتنتي به اسم “هدفون‎هاي حالت دوتايي و روش‎هايي براي ساخت چنين چيزي” را ثبت كرده است كه ايده‎اي را مطرح مي‎كند كه سال‎ها در ذهن اين شركت در جريان بوده است. پتنت اپل توضيح مي‎دهد كه اين هيبريد داراي دو حالت است “حالت درون گوشي (in-ear)” و “حالت اسپيكر”، و بين اين دو سوئيچي قرار گرفته است كه براي استفاده از آن يا بايد از يك دكمه‎ي اختصاصي استفاده كرد يا اين‎كه خود دستگاه با قرارگيري در موقعيتي خاص بين اين دو حالت جابجا شود.

ممكن است اين ترس را داشته باشيد كه چنين ابداعي مي‎تواند به صورت بالقوه و با تصادفا رفتن به حالت اسكيپر، در زماني كه نبايد اين اتفاق رخ دهد، باعث آسيب‎رساني به گوش شود. ولي به نظر مي‎رسد كه اپل همه چيز را در نظر داشته است. اين پتنت اشاره مي‎كند كه “هدفون‎ها مي‎توانند يك مكانيسم ايمني را در اختيار داشته باشند كه به وسيله‌ي آن حالت اسپيكر را زماني كه هدفون‎ها بر رو يا داخل گوش كاربر قرار گرفته مي‎شوند، غيرفعال شوند.”

درخواست ثبت اين پتنت در سال 2011 صورت گرفته ولي به نظر مي‎رسد سازمان حقوق تجاري و پتنت ايالات‎متحده (UPSTO) زمان زيادي را صرف موافقت با آن كرده است. البته، چون اپل در نهايت موفق به كسب اين پتنت شده است، به اين معنا نيست كه توليد اين هدفون‎ها به زودي صورت خواهد گرفت، اگر اصلا چنين امري رخ دهد. فقط بايستي منتظر بود و ديد كه تيم كوك و شركت اپل چه زماني وارد اين حوزه‎ي رقابتي جديد مي‎شوند.

تصاوير اين پتنت را مي‎توانيد در زير مشاهده كنيد:

 

 

 

منبع:

https://tech-news.ir/apple-granted-patent-for-headphone-speaker-hybrid.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.