هكري ۲۵ ميليون دلار رمزارز را به صاحبانشان بازگرداند

۵۵ بازديد

دنياي رمزارزها هميشه مرموز است. در اين دنيا زماني‌كه رمزارزي به حساب شخص ديگري واريز شود، تقريبا غيرممكن است كه بتوان اين تراكش را رديابي كرد. درواقع اگر هكري به حساب رمزارز شخصي دستبرد بزند، رديابي آن بسيار دشوار است.

حال، اخباري به گوش مي‌رسد كه هكر يا هكرهايي به حساب‌هاي سرويس dForce حمله كرده‌اند و تقريبا موجودي تمامي حساب‌ها را به سرقت برده‌اند؛ اما پس از مدتي رمزارزهاي دزديده‌شده را به صاحبانشان بازگردانده‌اند.

حدس زده مي‌شود كه هكرها كلاه‌سفيد باشند و با انجام اين عمل درواقع ايرادات و باگ‌هاي سرويس dForce را نشان داده‌اند. ميندائو يانگ، موسس پلتفرم dForce با ارسال پستي در ۱۹ آوريل (۳۱ فروردين) گفت كه پروتكل وام‌دهي (Lending Protocol) يا Lendf.Me مورد حمله هكرها قرار گرفته است و درنتيجه رمزارزهايي به ارزشي معادل ۲۵ ميليون دلار ربوده شده است.

چنين اقدامي يعني سرقت رمزارزها اتفاقي است كه هر از گاهي در فضاي مجازي رخ مي‌دهد؛ اما آنچه كسي انتظار آن را نداشت، بازگرداندن رمزارزهاي سرقتي به صاحبانشان است. يانگ در پست جديد خود گفت كه تقريبا تمامي رمزارزهاي ربوده‌شده را دريافت كرده‌اند. در متن پست جديد يانگ آمده است:

ما هنوز در ميانه فرايند باز پس گرفتن رمزارزها هستيم و متاسفانه نمي‌توانم بيش از اين اطلاعاتي در اختيارتان قرار دهم؛ اما در آينده جزئيات كامل‌تري در اين زمينه منتشر خواهم كرد.

شايد مهم‌ترين نكته در حرف‌هاي يانگ اين موضوع باشد كه كاربران dForce رمزارزهاي از دست داده خود را دوباره به دست خواهند آورد. با اين حال مشكلي كه وجود دارد اين است كه رمزارزها به مقادير قبلي پس فرستاده نمي‌شوند و در پكيج‌هاي مختلف هستند. همين امر كار dForce براي بازگرداندن موجودي حساب‌هاي مورد حمله قرار گرفته را كمي دشوار مي‌سازد.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/25/347858/dforce-hacker-returns-stolen-cryptocurrency/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.